Jump to content
Annons

Skön arbetsmiljö.


milton

Recommended Posts

Tjena. Satt och kolla på The Holiday, i inledningsscenen ser man denna

ministudio:

2002547547600262551_rs.jpg

Pianot lågt & tangentbordet i lagom höjd. Har någon sett en sån här möbel eller någon liknande lösning?

Jag har försökt med olika lösningar där jag har mitt piano på eget stativ lågt framför ett skrivbord men man hamnar "för långt ifrån".... Tips nån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Shysst med tre skärmar. tre wide dessutom.

själv sitter jag med en wide och en vanlig.

Skrivbordet ser ju inte alls dumt ut heller... blir nog att börja påta på en ritning ala Holiday studioskrivbord!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där skulle vara optimalt för mig under förutsättning att skivan som klaviaturet står på är utdragbar, så att man kan skjuta ifrån sig det när man inte använder det.

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej!

När jag skulle bygga skrivbord till min studio fäste jag ett par lister (7x2,1 cm) med vinkeljärn under bordsskivan, så att de "hängde ner" under skivan, vinkelrätt mot den. Sedan köpte jag ett par hjulförsedda skenor från Clas Ohlson, som jag dels fäste i listerna under bordsskivan och dels i en limfogsskiva, som numera går att dra ut och in under skrivbordet. Jag har tangentbord och mus på den, men samma lösning borde gå att använda för t ex en klaviatur. Det hela är jätteenkelt, men praktiskt. Jag kan skicka bilder om det finns intresse.

Hälsningar

Ambjörn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt sådär tidigare, dvs med klaviaturet på en utdragbar skiva och med tangentbord + mus på ordinarie skrivbordet. Jag upplevde att det blev lite för långt avstånd mellan kropp och tangentbord/mus. Arbetsställningen kändes efter ett par timmars "arbete" inte alls bra. När man som jag dessutom spenderar 8 timmar framför skärmen per dag på det där s.k jobbet, ja då är det lätt hänt att axlarna tar stryk om man inte sköter sig när man kommer hem.

Min lösning blev att vända klaviaturet 90 grader och ställa det på ett stativ med ena kortändan mot skrivbordet. Fixade sedan en liten platta till musmattan och monterade den där den utdragbara skivan tidigare satt. På så sätt blev det en mer ergonomiskt "riktig" arbetsplats och det onda i axlarna försvann sakta men säkert 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...