Jump to content
Annons

Isolering av vissa frekvenser


Frescomannen

Recommended Posts

Har hjälpt min flickväns kompis att spela in fyra låtar och på två av dessa hade jag för hög in-volym på mikrofonen så att den tog upp för mycket bakgrundsljud. Jag lyckades isolera bakgrunds brus - problemet med det var bara att nu hörs processorfläktens höga pip då och då ... jag har inte lyckats isolera den frekvensen med en EQ, så jag undrar om det finns ngn plugg som är bra på att ta bort liknande frekvenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Som Egghuve säger skulle nog jag också gjort om det fanns en möjlighet...

att isolera bort en processorfläkts frekvens borde inte vara så svårt men jag tror att inspelningen kommer låta rätt sunkigt efteråt... speciellt om det bara är på en del ställen du måste bearbeta filen.

Jag tror att Izotope gör en plugg som har väldigt smala band ..ehm..är det Ozone den heter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska väl tacka för alla hjälpsamma svar.

Nu blev det inte så värts påtagligt i slutändan och låten i sin helhet stördes inte. Jag har införskaffat en ny processorfläkt som låter mindre (den som jag fick med datorn var a la budget rejält). Ska även ta och ljudisolera datorn så att man slipper det här problemet i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...