Jump to content
Annons

Untermensch


untermensch

Recommended Posts

Halloj, jag heter Gunnar och började leka med musikproduktion runt 1992. Då var det polarens tvåkanalers Yamaha-sequenser och en lånad Roland-synt som gällde. Slog till på en beggad Atari 1040 STE och Cubase 2.0 (har disketterna kvar!).

Runt -96 eller så fattade jag att Cubase fanns till Mac, så jag köpte VST 3.5. Köpte också en Kawai K1-II (till salu nu) och en Proteus FX (just inbytt mot ett lite tvåoktavers keyboard). En Alesis HR-16 skötte trummorna, och ett Quadraverb prydde bokhyllan helt oanvänt.

Vad åstadkom jag då? Jag lyckades slå ihjäl en hel del tid, och fick ur mig en del konstnärlighet (personlig åsikt, kan vara helt fel). En handfull halvfärdiga låtar blev det.

Nu har jag handlat Cubase SX2 och Reason 2.5 till min PowerBook 1GHz, och allt funkar bättre än nånsin! Det roligaste av allt är att jag kan fortsätta på mina gamla Atari-filer, så något nytt har jag inte gjort på länge, bara pillat med gammalt. Det näst roligaste är att jag upptäckte Studio, som (för närvarande) är helt pang på för mig.

Jag är knappast närmare stjärnstatus nu än tidigare. Lyckas dock fortfarande slå ihjäl tid, trots att jag inte har en sekund över (förklara det den som kan) och drömmer fortfarande om den dag då världen ska inse hur j–a bra låtskrivare jag är. Keep dreaming. Vi hörs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lyckas dock fortfarande slå ihjäl tid, trots att jag inte har en sekund över (förklara det den som kan)

Välkommen hit. Och jag kan hjälpa dig att förklara det där. Det är i princip samma sak som när man kommer hem från krogen klockan halv sex på morgonen med byxfickorna utochinvända och inte en enda spänn kvar av lönen, och lyckligt utbrister;

"Pengarna räckte PRECIS!" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...