Jump to content
Annons

insert effekt

Recommended Posts

jensak (oregistrerad)
Postat

🙂 Hej musik älskare 😉

Jag har en liten fråga om insert effekt vad e skilnaden på om jag som jag gör nu lägger effekten på själva sterio spåret eller om jag lägger den innan sterio spåter

gör det nån skilnad eller?

och isf vad

hoppas nån vänlig själ vill ta sig lite tid att förklara detta för en glad AMMANÖR som jag är 🙂

• 2 månader senare...
Annons
Postat

Hej själv du!

Du får nog utveckla din fråga lite.

Menar du skillnaden mellan send och insert?

Vilket program använder du?

Postat

En insert-effekt kan bara användas på ett spår i taget och den påverkar hela originalsignalen och skickar ut en modifierad signal. Send-effekten skickar man en liten del av signalen till, men originalsignalen går också fram opåverkad - och en send-effekt kan användas av många spår samtidigt. För att använda samma insert-effekt till mer än ett spår, så måste effekten laddas in flera gånger.

Hoppas att jag tolkade frågan rätt - för det var inte glasklart vad du menade... 😏

Postat

Men det går väl att gruppera flera kanaler och inserta själva gruppen? Eller har jag fel?

Postat
Men det går väl att gruppera flera kanaler och inserta själva gruppen? Eller har jag fel?

Du kan mkt riktigt skicka dina kanaler till olika grupper. På gruppen kan du sen lägga inserts.

Bara att skapa ett gruppspår, skicka de spår du vill skall grupperas till gruppen istället för L/R-mastern. Sen lägger du en insert på gruppen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.