Jump to content
Annons

insert effekt

Recommended Posts

jensak (oregistrerad)
Postat

🙂 Hej musik Ă€lskare 😉

Jag har en liten frÄga om insert effekt vad e skilnaden pÄ om jag som jag gör nu lÀgger effekten pÄ sjÀlva sterio spÄret eller om jag lÀgger den innan sterio spÄter

gör det nÄn skilnad eller?

och isf vad

hoppas nĂ„n vĂ€nlig sjĂ€l vill ta sig lite tid att förklara detta för en glad AMMANÖR som jag Ă€r 🙂

• 2 mĂ„nader senare...
Annons
Postat

Hej sjÀlv du!

Du fÄr nog utveckla din frÄga lite.

Menar du skillnaden mellan send och insert?

Vilket program anvÀnder du?

Postat

En insert-effekt kan bara anvÀndas pÄ ett spÄr i taget och den pÄverkar hela originalsignalen och skickar ut en modifierad signal. Send-effekten skickar man en liten del av signalen till, men originalsignalen gÄr ocksÄ fram opÄverkad - och en send-effekt kan anvÀndas av mÄnga spÄr samtidigt. För att anvÀnda samma insert-effekt till mer Àn ett spÄr, sÄ mÄste effekten laddas in flera gÄnger.

Hoppas att jag tolkade frĂ„gan rĂ€tt - för det var inte glasklart vad du menade... 😏

Postat

Men det gÄr vÀl att gruppera flera kanaler och inserta sjÀlva gruppen? Eller har jag fel?

Postat
Men det gÄr vÀl att gruppera flera kanaler och inserta sjÀlva gruppen? Eller har jag fel?

Du kan mkt riktigt skicka dina kanaler till olika grupper. PÄ gruppen kan du sen lÀgga inserts.

Bara att skapa ett gruppspÄr, skicka de spÄr du vill skall grupperas till gruppen istÀllet för L/R-mastern. Sen lÀgger du en insert pÄ gruppen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.