Jump to content
Annons

samma instrument flera ggr?


jellyboom

Recommended Posts

Nybörjarfråga:

Försöker förstå mig på detta program, som än så länge inte ger mig mycket glädje.. surt att punga ut med över 5000 spänn på någonting man inte tycker om!

Vill spela in några midi-spår med instrument plug-ins, går bra på ett spår.

Men om jag sedan vill använda samma plugg (i detta fall arturia analog factory) på nästa midispår men med ett annat ljud, ändras ju det första spårets inställningar. Kan man inte använda samma instrument flera gånger??

Vore tacksam för upplysning i detta krångel till program..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ska du byta ljudet så kan du väl lägga till flera st VSTi av samma program?

Vet inte vilket program du kör, men kör du cubase så kan du ju ha 2st analog factory igång samtidigt, då kan du ju få olika ljud?

Borde ju helt klart gå att lösa på nått annat sätt men det är i alla fall ett. Har inte analog factory själv så annars vet jag inte men det som jag sa tidigare borde fungera, dock så blir det ju dubbelt så mycket CPU belastning så det kanske inte är så bra?

jaja..

Lycka till!

Tjaop

Link to comment
Dela på andra sajter

ett annat alternativ är att du mixar ner spår1 till audio först och sedan byter ljud chm gör om nästa spår till audio osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag kör pro tools. detta är ju ett pro tools forum...men tack för svar ändå

mixa ner till audio verkar ju jäkligt omständigt. går det verkligen inte att ha igång 2 eller fler av samma instrument?

Någon snäll människa som sitter inne med ett svar på hur man faktiskt gör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...