Jump to content
Annons

Naturtrogna rocktrummor


kalops

Recommended Posts

Annons
Har låtar som jag vill lägga på trummor och bas. Tips?

EZdrummer och Groove agent

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i samma sits som trådskaparen. Har låtar som jag vill lägga på trummor och bas. Tips?

Avsätt en eftermiddag till trumprogrammering. Det tar tid.

När du känner dig färdig, ta en paus på en timme, gå tillbaks och lyssna och ändra på det som du missat när du snöat in för mycket för en timme sedan. :rolleyes: (allvarligt, det blir ofta så).

Undvik nybörjarfel som t.ex att spela på crashcymbal samtidigt som hihat, eller pukor samtidigt som kompet fortsätter.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Undvik nybörjarfel som t.ex att spela på crashcymbal samtidigt som hihat, eller pukor samtidigt som kompet fortsätter.

Fler tips emottages tacksamt 😛

Jaha.

Tänk på att en trummis bara har två ben o två armar.

Han kan alltså inte öppna/stänga hihaten samtidigt som han trampar 1/16 på bastrummorna. Han kan heller inte hålla den stängd om den varit öppen tidigare.

Tänk på att det tar lite tid att först slå på en crash för att sen gå över till att börja lägga 16-delar. Få är så snabba att de slår en crash på ettan för att en 16-del senare vara igång på hihaten. Snarare en 8-del senare då.

En människa slår heller inte exakt lika hårt hela tiden, använd dynamiken.

Tänk oxå på HUR man spelar något. Hur man egentligen gör på riktigt, för att t ex spela 16-delar på hh samtidigt som man ska få in virveln. Ett av de där slagen träffar virveln o ska alltså inte träffa hh samtidigt.

Använd inte för tajt kvantisering.

Lägg gärna till lite spökslag om det passar in. Ger mer liv.

Kopiera inte från en vers till nästa, utan gör nytt längs med hela låten.

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...