Jump to content
Annons

Noter i cubase sx


sw9

Recommended Posts

här om dagen satt jag å lyssnade på lite klassisk musik, å då slog det mig att jag skulle kanske vilja använda mig av några klassiska verk och göra någon rmx på det.

så min fråga är om det finns någon funktion i cubase sx så man kan mata in noter å välja ett instrument för att sen höra resultatet???

för man kan ju få noter på det man själv har skapat så undra om det funkar åt andra hållet.

????

R0nny 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Tror du måste skaffa annat program för ändamålet.

Lycka till förresten, hitills har ju alla som försökt "typ remixa lite.... klassiskt!" misslyckats kapitalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

här om dagen satt jag å lyssnade på lite klassisk musik, å då slog det mig att jag skulle kanske vilja använda mig av några klassiska verk och göra någon rmx på det.

så min fråga är om det finns någon funktion i cubase sx så man kan mata in noter å välja ett instrument för att sen höra resultatet???

för man kan ju få noter på det man själv har skapat så undra om det funkar åt andra hållet.

????

R0nny 😲

Hur menar du "mata in"? Du kan ju skriva in noter i scoreditorn och sedan men vst välja och prova olika instrument.

Om du menar att scanna in noter ifrån en notbok så finns det separata scannerprogram som gör sådant, exempel på sådana hittar du lätt genom att söka ex. google.

Link to comment
Dela på andra sajter

en väldigt stor sida, å de e svårt å hitta det jag söker...

det är nästan som om man måste veta vilken som är vilken koncert...

ska leta vidare.

tack för tipset

R0nny

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
det är nästan som om man måste veta vilken som är vilken koncert...

Ja shit, kunde inte typ Måzart ha döpt koncerterna lite mera svängit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Demo till NoteWorthy composer finns på deras hemsida. Fullversionen kostar ca 40-45 dollars. Jag har använt det själv i fem, sex år. Är hur enkelt som helst att lära sig.

noteworthycomposer.com

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...