Jump to content
Annons

Gate på vocal?


mandarini

Recommended Posts

Annons

Hmmm...

Okey, jag andvänder inte FL.

Men jag fattar inte riktigt din fråga.

Du vill alltså lägga Gate på din sång eller dina vocals?

Tror nästan att det ända sättet att göra det är just att göra det.

Jag menar; Alltså det fins troligen gate som någon slags efekt/vst i fl och då tar du den heltenkelt och lägger den på respektive spår!

// Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Okey, jag andvänder inte FL.

Men jag fattar inte riktigt din fråga.

Du vill alltså lägga Gate på din sång eller dina vocals?

Tror nästan att det ända sättet att göra det är just att göra det.

Jag menar; Alltså det fins troligen gate som någon slags efekt/vst i fl och då tar du den heltenkelt och lägger den på respektive spår!

// Thomas

Förstår du inte vad jag menar?

Det enda jag vill är att jag har någon inspelad röst på mig själv som jag på något sätt ska kunna "gejta".

Ja, hehe..det var just en VST jag tänkte mig från början, såvida det inte finns någonting inbyggt i FL och då söker jag råd från någon med mer erfarenhet i programmet än vad jag själv har 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en gate som funkar exakt som den son används i refx vanguard om det känns igen.Finns på Kvraudio....funkar klockrent. Är inte hemma nu så jag kommer inte ihåg vad den heter men ha lite tålamod så kollar jag upp det i morrn........om jag inte fått hjärnsläpp 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid använda vanguards trance-gate på rösten, genom att använda vanguarden för att styra sidechainen på din inspelning. Då kan du leka fritt med olika takter osv. En gratis sidechain heter, Twisted lemon sidekick och finns på: http://www.twistedlemon.nl

😕

//nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...