Magasin D Postat 1 februari 2007 Dela Postat 1 februari 2007 Hejsan. Har ett mellanstort analogt mixerbord som jag är lite rädd om. Tänkte tillverka något enkelt att lägga över det, då det inte används, för att skydda mot damm. Kan man ta lite vanlig plastpåseplast och lägga över, eller finns det då risk för att det ska bildas statiskt elekticitet som kan skada komponenterna? Själv har jag ingen aning, bordet levererades visserligen i plast, men det kanske var nån speciel antistötsplast? tack för alla svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 februari 2007 Dela Postat 1 februari 2007 Sy ett. Blir nog snyggast så och det behöver inte kosta skjortan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magasin D Postat 1 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 1 februari 2007 tack... i vilket material? Trodde att tyg skapade damm, men du kanske har rätt endå. Sy i vaxduksmaterial? Man behöver väl inte tänka på om materialen andas?, t.ex. så att det inte bildas fukt innanför? Skulle ha varit mer aktiv på syslöjdslektionerna 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 1 februari 2007 Dela Postat 1 februari 2007 Jag är ingen expert, men jag har iaf fått råd från flera håll att inte täcka över med plast pga statisk elektricitet. Jag har kört med vanligt tyg i ett år nu och det har inte försämrats något i pottar eller faders, men jag vet inte heller hur lång tid det skulle ta innan man börjar upptäcka om det är tygets fel pga att det släpper igenom damm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magasin D Postat 1 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 1 februari 2007 ok, tack... jag har kört med plast i några veckor, hoppas det inte har hänt nåt... bordet e helt nytt, så jag kan inte se om något försämrats 😳 Men man får hoppas på det bästa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 februari 2007 Dela Postat 1 februari 2007 Du får nog in damm lite hur som ändå, så tyg är nog ett bra alternativ om du vill att det ska andas också. Lätt att tvätta så att det ser rent och fräsht ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magasin D Postat 1 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 1 februari 2007 ok tackar.. blir till att sy. Blev lite orolig för min mixer ett tag, men metallchassit skyddar väl komponenterna ganska bra? Även om det inte gör det, har det nog inte hänt nåt 😛 Det enda som händer nu blir att plocka fram symaskinen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 februari 2007 Dela Postat 1 februari 2007 Kan ju tillägga att jag inte är en expert på området, men jag skulle tro att det är den bästa kompromissen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe7 Postat 1 februari 2007 Dela Postat 1 februari 2007 Om du syr ett skydd av vaxduk så blir det både tyg o plast 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rambo Postat 1 februari 2007 Dela Postat 1 februari 2007 Du behöver nog inte vara så orolig för att sakerna ska må dåligt.... skaffa några målarpenslar dom är utmärkta hjälpmedel för att damma av mellan knappar å pottar å hålla det snyggt....får du statiska problem är det oftast ett problem med luftfuktigheten....det blir för torr luft, har man heltäck brukar det hjälpa med morsans sprayflaska som hon sprutar blombladen med....lite sköljmedel blandat med vatten brukar göra underverk (på mattan inte prylarna) Olle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magasin D Postat 2 februari 2007 Trådstartare Dela Postat 2 februari 2007 tackar... verkar som målarpenslar blir bäst 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.