MJInc Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 LÅTNAMN: ZpazeSheep ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson GENRE: Elektronisk musik (svårt med genre benämning) LÅTLÄNGD: 4:04 KOMPOSITÖR: MJ PRODUCENT: MJ EV. MEDVERKANDE: MJ INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 / 192kbps STORLKEK: 5,7 Mb LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Dyker upp från tomma intet återigen och efterlämnar denna lite udda låt. Håll till godo. //Micke..
Egghuvud Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 (edited) GENRE: Elektronisk musik (svårt med genre benämning) Visst är det? Snyggt iallafall. Lite lagom drömskt och ufovarning. Tänker mig detta som kulissmusik i bilen, till ett snabbt förbipasserande mörker, möjligen lite regn mot vindrutan. 🙂 Edited August 17, 2004 by Egghuvud
Guest nattvaktaren Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Tänker mig detta som kulissmusik i bilen, till ett snabbt förbipasserande mörker, möjlign lite regn mot vindrutan. 🙂 Ah, det var länge sen! Fan, passar perfeeekt när man kör bil... typ i mörkret...! Man kunde ju kombinera den varianten med en annan klassiker: Shit, jag får sånna där tv-spelsvibbar; man typ spelar packman i bilen.... det är mörkt och regnar....
Lindeberg Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Jag tycker den är skaplig. Kanske lite för fint ljud?
Egghuvud Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Fan, passar perfeeekt när man kör bil... typ i mörkret...! Man kunde ju kombinera den varianten med en annan klassiker: Shit, jag får sånna där tv-spelsvibbar; man typ spelar packman i bilen.... det är mörkt och regnar.... Jag har aldrig kört med den innan. Men lovar dyrt och heligt att aldrig använda den igen. Må stor skam och nesa drabba mig och låt mig få blidka dig heliga nattvaktare med kokosnötter och frukt. Förresten är det inget fel på tevespelsmusik jag vill minnas att jag livligt sjöng med i "Sonic the hedgehog" temat. Ta ta da da da ta ta ta ta taaaaa
Guest nattvaktaren Posted August 17, 2004 Posted August 17, 2004 Må stor skam och nesa drabba mig och låt mig få blidka dig heliga nattvaktare med kokosnötter och frukt. 🙂
MJInc Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 Kanske lite för fint ljud? Ligger nått i det. Tenderar att bli kliniskt med alla mjukvarubaserade instrument. Och jag tror jag har en dragning åt det hållet... 😎 //Micke....
MJInc Posted August 17, 2004 Author Posted August 17, 2004 På med lite dist då? Tejpkompression? Jorå, möjligheterna finns ju alltid. Fast just i detta fall tycker jag det passa mer åt det kliniska hållet då jag vill få en sinnesbild av tillgjort rymdvakum... 😎 //Micke...
Lindeberg Posted August 18, 2004 Posted August 18, 2004 På med lite dist då? Tejpkompression? Jorå, möjligheterna finns ju alltid. Fast just i detta fall tycker jag det passa mer åt det kliniska hållet då jag vill få en sinnesbild av tillgjort rymdvakum... 😠 Alltså, jag menade inte tokdist eller så, bara lite färgning av ljudet. Mest för att komma bort ifrån datormusikskänslan.
MJInc Posted August 18, 2004 Author Posted August 18, 2004 Alltså, jag menade inte tokdist eller så, bara lite färgning av ljudet.Mest för att komma bort ifrån datormusikskänslan. Förstod vad du syftade på...men datormusik är ju trots allt vad det är! 😠 //Micke...
Recommended Posts