Jump to content
Annons

Mik för akustisk gitarr


kirtaphus

Recommended Posts

Det jag undrar kan man säga att en hyffsad bra sång mik även funkar bra till akustisk gitarr. Det jag hade tänkt mig är typ Studio Prohekt B1 finns det något bättre alternativ snäppet bättre.. typ för samma peng 🙂 kring 1000:-

ps. jag har inte läst alla inlägg på mikrofoner 🙁 står säkert där.. men kanske någon ids svara snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Undrar i hur många trådar Cleas har länkat till sin testsite...

Undrar i hur många trådar någon har annmärkt på hur många gånger Cleas har länkat till sin testsite....

Har inte B1 men jag har B3 och den låter fruktansvärt bra, och dom är väl ändå lika lite överallt och B1 verkar ju alla gilla så den blir nog bra.

Tjop

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar i hur många trådar Cleas har länkat till sin testsite...

Undrar i hur många trådar någon har annmärkt på hur många gånger Cleas har länkat till sin testsite....

Har inte B1 men jag har B3 och den låter fruktansvärt bra, och dom är väl ändå lika lite överallt och B1 verkar ju alla gilla så den blir nog bra.

Tjop

😳

Många trådar blir det...

- men B1 är fortfarande bäst i prisklassen, enligt min mening. 🙂 B3 är en B1, men med dubbla membran för att dessutom kunna ge 8 och omni, medan B1 är enbart cardioid.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...