Jump to content
Annons

Gitarrer för vänsterhänta


Print

Recommended Posts

Hej!

Jag råkar vara en del av en minoritet, och en mycket förtryckt sådan måste jag tillägga, nämligen vänsterhänta gitarrspelare. Det var vänsterhäntas dag i fredags, men inte fan fick jag några blommor eller gratulationskort. :rolleyes:

Nåja, till mitt problem: jag söker en ny elgitarr, men har skitsvårt att finna ett ställe med bra utbud att köpa på. Musikbörsen och Jam kan ta sig med högerhanden någonstans. Har kollar både på Thomanns och Music Store i Köln, men utan resultat. Ska det vara så jävlar svårt att hitta en bra gitarr?! Va?!

Finns det någon minoritetsbroder eller syster som kan tipsa mig om en bra affär med många vänsterguror, eller en dålig affär... bara det finns gitarrer att välja mellan.

Tackar på görhand!

PS. Hittade en vänsterstrata som man vänt på så att högerhänta kan spela lika tufft som Jimmy Hedrix... vilken förolämpning!

Edit: På fel plats i forumet.... så kan det gå....

Redigerat av Print
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Stinkey (oregistrerad)

Hej, här är en adress till en lirare som importerar vänster gittarer och basar: Javi musik AB Box 5138, 426 05 V. Frölunda. Har tydligen Strat och Les Paul kopior i vänsterutförande. Hoppas du kan hitta telefonnummer eller en nätadress. Själv är jag för sömning, men en bit på vägen hoppas jag att du har fått hjälp. Jag ska se om jag kan rota upp några engelska adresser till dig i morgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...