Jump to content
Annons

TranceAtlantic


MJInc

Recommended Posts

* LÅTNAMN: TranceAtlantic

* ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

* GENRE: vet ej!

* LÅTLÄNGD: 3:04

* KOMPOSITÖR: Micke Jonsson

* PRODUCENT: Micke Jonsson

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.34 MB

* STATUS: Kanske färdig...

* LÅTLÄNK: http://mjinc.ebijo.com/slask/46.TranceAtlantic.mp3

Dags för en ny dänga att plåga er öron med. Vad tycks?

Kommentera alllllllllt o lite till! 😛

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Diaks (oregistrerad)

Jag gillar den, speciellt melodin som börjar vid 1:36 sådär spökigt härlig, låten ger mig c64 och amiga vibbar, tänker lite turrican 🙂

Mvh Diaks

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar den, speciellt melodin som börjar vid 1:36 sådär spökigt härlig, låten ger mig c64 och amiga vibbar, tänker lite turrican 🙂

Mvh Diaks

Det var som tusan, slår C64/Amiga influenserna igenom även i denna låt. Verkar som om jag omedvetet är mer påverkad av allt spelande i unga dar än vad jag tror.... 😆🙂😎

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fett ljud (Bra mix/master)

Tack! 🙂

Skön instrumentering (Låter inte riktigt som alla andra va? 😆 )

Öh, inte som alla andra? Menar du att det faktiskt låter annorlunda 🙂 eller är du ironisk och menar att ljudbilden är som alla andra? 😎

Arr (Njaaaa utväckla den lite)

Jo, som så ofta har jag ingen klar bild av låtens uppbyggnad när jag börjar så jag hittar på lite allt eftersom å då blir det ofta ostrukturerat och lite byggstensaktigt...måste hitta på ett bättre tillväga gångsätt när det gäller att snickra ihop låtarna...

Trance.....Njaaaaaae inte riktigt va...

Nä, det håller jag med om....vet inte riktigt vad man kan klassa denna som....

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite väl mjuk och torr i produktionen för min smak, men annars bra.

Jo, mina låtar tenderar att bli lite torra. Ofta snustorra t.o.m. Fast denna kämpade jag lite med för att blöta upp, men tyckte det blev så himla grötigt i de nedre frekvenserna.

Har ett uppslag till ny låt och denna ska ta mig tusan bli mer trance och blötare. 😆

Om jag inte lyckas kommer jag till dig och ber om hjälp, du om någon vet ju hur man gör! 😎

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

detta va rätt bra.. tycker klart att spökmelodin vid 1.35 e skönast, riktigt fin 😉

men i mitt tycke så borde du försöka göra låten lite mindre stel, kanske lite mer FX o ändra lite detaljer här och där + att jag tycker att basgången och percussions måste vara lite mer groovy för att verkligen funka på dansgolvet!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

detta va rätt bra.. tycker klart att spökmelodin vid 1.35 e skönast, riktigt fin  😄

Kul att flera påpekar att dom gillar samma del i låten. Det måste jag lägga på minnet för framtida låtar.

men i mitt tycke så borde du försöka göra låten lite mindre stel, kanske lite mer FX o ändra lite detaljer här och där + att jag tycker att basgången och percussions måste vara lite mer groovy för att verkligen funka på dansgolvet!

Mvh

Tror det är just basgången som gör att det låter actionfilm om det hela. Ska testa på skoj att muta bort hela basgången och lägga nått nytt. 😄

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...