Jump to content
Annons

Vad tror ni om Studion?

Recommended Posts

Guest Southbound
Posted

Håller på och spelar in med vårat Proggbluesband hosBo ek Recordings

Har någon annan varit där? Vad tycker ni om det?

Om ni inte varit där, hur tycker ni de verkar om ni tittar på länken?

Annons
Posted

Hej, jag har inte varit där, känner väl bara till "Fame-skiten" via tv5 etc vilket är en historia i sig men ett smart affärsdrag i kommersiellt syfte!

När man kollar på studion/utrustningen så kan man väl konstatera att det handlar om rena digitala kontorsapplikationer påminnande om vilken projektstudio som helst,inga direkta finesser i mik/rackväg alltså, jämfört med en studio utrustad med ett schysst analogbord + fina rackar och all den digitala teknik som man ändå sitter på idag, kontrollrummet ser lite konstigt ut (lyssningsmässigt) i mina ögon men jag skall inte säga något eftersom jag inte hört hur det låter, bara en spontan reaktion...

Till sist priserna; han klämmer alltså in folk på helgerna och mellan 9.00 till 22.00 i ett paketpris på 4500:- inkl. moms vilket ger ca 160:-/tim vilket i sig är billigt och bra men jag skulle aldrig lägga upp en helg på detta sätt då det är på tok för långa arbetspass som mosar psyket på både tekniker och band/artister kan jag lova!

Efter dessa 3 dagar vet du inte vad du heter längre och var du befinner dig (nästan) 😆 man skall tänka på att ta pauser (men det snålas det förmodligen med eftersom banden oftast känner pressen på timkostnaden osv) man skall absolut inte jobba längre än 8 timmar/dag eftersom det blir så intensivt och krävande för både koncentration och öron beroende på utmattningseffekten, vidare så tar det enl. honom ca 2 timmar/låt för mixning vilket är rimligt i demosammanhang men det kan gå betydligt längra om man vill ha ett redigt professionellt sound/resultat och detta skulle jag heller aldrig göra under samma helg utan vänta 2-3 dagar innan jag satte mig ner och började dona med för att ha friska och utvilade öron!!!

Mvh-Kristian (min studio blir klar i Mars...se kontrollrumstråden, nya bilder kommer)