Jump to content
Annons

Litet beat


staff (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Det blir en liten krock i svänget, bakgrunden går i triolfeeling medan beatet går i rak fyrtakt, känns lite avigt men det kanske finns en tanke med det? Vad är det för låt du samplat? Den e skön..

Link to comment
Dela på andra sajter

staff (oregistrerad)

Det är tänkt som ett beat. En hiphop-instrumental som någon ska rappa över så att säga. Jag är extrem nybörjare på detta, tänkte bara kolla vad folk ansåg om mitt första resultat. 🙂

Skulle vara kul med lite konkreta tips på vad jag kan förbättra/ta bort/lägga till etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Det är tänkt som ett beat. En hiphop-instrumental som någon ska rappa över så att säga. Jag är extrem nybörjare på detta, tänkte bara kolla vad folk ansåg om mitt första resultat. 🙂

Skulle vara kul med lite konkreta tips på vad jag kan förbättra/ta bort/lägga till etc.

Lyssna på den en gång till och fundera på om du själv skulle köpt plattan...?

Bästa tipset är att ta en favoritlåt och analysera in i minsta detalj vad det är du gillar med låten. Sen försöker du bygga nåt liknande. Bara för att lära sig.

Sen postar du en snutt på forumet med frågor som "hur får jag kicken att låta mer Timbaland?" eller "mina hihats blir så jobbiga, vad gör jag för fel?"

Jag orkar inte skriva hur du ska bygga din låt, liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns mer som en lattjolajbanlåda än som genomtänkt arr..lite för enformigt och som Rix här antydde, krockar rytmerna på ett avigt sätt... om du vill göra en udda blandning av olika taktarter.. använd bara ett par enskilda slag i ena taktarten som sen får färga grundtakten...

Dansa disco i mazurkatakt vore kanske nåt? 😎

Kör på, snart kanske du hittar något

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...