Jump to content
Annons

Imac med Windows o musikprogram?


JohnRua (oregistrerad)

Recommended Posts

JohnRua (oregistrerad)

Är det någon som kör en imac med windows och cubase SX 2/3 eller gigastudio?

Logic 5.5 kanske?

Tipsa gärna om hur det gått. Tala gärna om vilken imac ni har (core duo eller core 2 duo).

MVH

John

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det någon som kör en imac med windows och cubase SX 2/3 eller gigastudio?

Logic 5.5 kanske?

Tipsa gärna om hur det gått. Tala gärna om vilken imac ni har (core duo eller core 2 duo).

MVH

John

😄

Vilken jävla soopa?? 😆

Köpa en iMac med windows och cubase eller logic för pc??

Skojjar du eller?

Har du imac så kör på logic express eller garageband till att börja med.

Att installera windows på en mac är som att injecera hiv i en frisk människa.

Stackars dator som får så mycket skit installerat! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Rainy Days _ kill With Skill......Läs frågan igen.

Han undrar om någon kör Imac med windows, och hur det funkar.

Inte att han vill göra det.

😕

John Rua _ det funkar (Men det är slööööött ) Inget att rekommendera. Absolut inte.

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

John Rua _ det funkar (Men det är slööööött ) Inget att rekommendera. Absolut inte.

Slött? Det går ju inte slöare än på motsvarande dator av annat märke. Om du inte menar att man kör det i en virituell maskin då, inget att rekommendera när det gäller musikprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att installera windows på en mac är som att injecera hiv i en frisk människa.

😄😉

En av mina bästa kompisar har HIV, han fungerar riktigt bra och är klart genomsnittet en smartare och bättre människa än oss andra som lever i detta land.

😕 gillade inte liknelsen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Att installera windows på en mac är som att injecera hiv i en frisk människa.

😄🙂

En av mina bästa kompisar har HIV, han fungerar riktigt bra och är klart genomsnittet en smartare och bättre människa än oss andra som lever i detta land.

😆 gillade inte liknelsen....

Förlåt för mitt yber-dunder-i-klaveret-skämtet!

Då ändrar jag från hiv till nåt som inte finns ex. digerdöden så sårar jag ingen om det är okej? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, hlt onödigt att köra på windows när mac osx är ett så mkt stabilare system att köra på och om man verkligen måste så finns faktiskt cubase till mac också.

men logic är ju att föredra, mkt enklare och mkt bättre.

skulle aldrig falla mig in att köra windows på en mac... huu...

Link to comment
Dela på andra sajter

JohnRua (oregistrerad)

Okej okej, jag fattar.

Det är alltså ingen av er som lagt märke till att Gigastudio inte finns för Mac OSX? Jag kanske

skulle förklarat lite mer:

1. Min nuvarande PC och alla innan den har haft sabilitetsproblem. Stora sådana.

2. Min mac G5 dual 1.8Ghz funkar just nu som min huvuddator med Logic Pro 7.1.1. PCn är enbart

ett komplement (en slav) till den och här kör jag i huvudsak Gigastudio 3. Cubase

använder jag till att köra pluggar som jag upplevt instabila i Macen.

3. Jag skall byta ut min PC mot en Imac för att dels få en schysst skärm med goda möjligheter till

fotoredigering och virusfri internet-surfing. Förutom detta hade en Imac även dragit mindre

ström än min nuvarande Amd PC med 2 CRT skärmar.

För att klargöra ytterligare är det alltså inte frågan om en paralell körning av windows som i

VMware eller Cross-over, även om cross-overs lista på kompatibla program är imponerande i

förhållande till vad jag trott var aktuellt. Det som gäller är Boot-Camp och jag tänker inte köpa

någon Imac förrän en riktig version av det EFI-programet kommer med Leopard i vår.

Så dessa är mina anledningar. Om någon har bra eller dåliga erfarenheter av Windows på mac så

är jag tacksam om ni kunde ge lite info.

MVH

JohnRua

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår. Jag ser ingen anledning till att de inte skulle funka bra på en mac. Jag har iaf inte hört någon som haft problem med det.

Är gigastudio en nödvändighet för dig då? Det finns ju andra bra samplers som klarar gig-formatet.

Fast det kanske är av ekonomiska skäl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att installera windows på en mac är som att injecera hiv i en frisk människa.

🙂😆

En av mina bästa kompisar har HIV, han fungerar riktigt bra och är klart genomsnittet en smartare och bättre människa än oss andra som lever i detta land.

😄 gillade inte liknelsen....

Förlåt för mitt yber-dunder-i-klaveret-skämtet!

Då ändrar jag från hiv till nåt som inte finns ex. digerdöden så sårar jag ingen om det är okej? 🙂

Helt okäj..... jag har tagit en flaska rött och är extra känslig..... Ångrade faktiskt att jag skrev det, är väll inte bättre själv 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Windows flyter bra i bootcamp på macen. men däremot kan paralells sega ner resten av systemet...

Kan vara bra att tänka på

Annars skulle ju kanske parallels vara ett alternativ när du byter helt till intel mac...

Parallells kommer att uppgraderas och flya bättre sen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

bootcamp windows på mac med cubase 4 i windows funkar mycket bra. betydligt bättre än t ex dell. billig prestanda.

cubase har många gamla pluggar som inte ens går att öppna i mac os. finns otroligt många poänger med att köra windows. macanvändare måste förstå att det finns massa gamla instrument och pluggar man helt enkelt inte är redo att skiljas från.

apan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...