Jump to content
Annons

Eric Lidstroem - LS


Recommended Posts

Hej!

Tänkte dela med mig av en lite äldre låt jag har gjort.

LÅTTITEL: LS

ARITST: Eric Lidstroem

PRODUCENT: Erik Lidström

PRODUCERAD: 2004

LÄNGD: 07:40

STORLEK: 11 MB

KVALITÈ: 192 Kbps

LADDA NED: http://www.lidstroem-productions.se/media/..._(Original).MP3

Kommentarer är varmt välkomna!

MVH

//Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kick och clap passar fint. percsen är dock otighta. Om basen vet jag inte vad jag ska säga, den är singelnotad men jag tycker att den går kick bas kick bas kick bas kick bas bas kick och lät väldigt mysko tillsammans med din 'arp'-liknande synt. stabsen är fina, du använder mycket sekvenserade syntar och det funkar i trance men det är inte nyskapande. Breaket är fint, buildup klassiskt med melodiökning och påspinning av stabs samtidigt som ett starkare lead byggs upp och dubbelkickas igång. Enligt mitt tycke går det lite väl lugnt, ingen riktigt explosion där alla element bara vräks på. Hmm ja outrot är väl helt okej och jag vet att det är svårt att skapa ett 'okej' outro. Hm en sammanfattning nudå: Mycket är välproducerat men det går lite slött, percsen kunde vart tightare, det måste fläskas på mer, crash boom bang. Men jag tycker klart att det hade vart värt att göra en hård remix på låten, absolut!

Link to comment
Dela på andra sajter

ulfsa (oregistrerad)

Gillar det du gjort - just my cup of tea - låter mycket bra ! - keep it up ! Lägg gärna ut mera mp3 filer.

Vad har du använt för instrument / applikationer ?

Detta var en äldre låt skrev du men vad har du gjort på siståne ?

/ulfsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter proffsigt gjord!

men melodin sitter inte riktigt rätt hos mig... sen så tycker jag nog att tempot är en aningen för långsamt

Va inne på din myspace sida för ett par timmar sen, där la jag märke till din sköna låt Civil...fin fina grejor!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

tack för de fina kommentarerna. Ja man kan väl tänka sig att det kanske låter lite enformigt etc, men jag är rätt svag för den enkla musiken om än melodisk. Tänkt er trancemaster 98-99.

Producerar i FL med lite standard pluggar. Och varför jag inte har gjort så mycket på sistonde är en enomr brist på inspiration, får inte till något just nu. Är det möjligt att man kan tappa allt bara sådär? Försöker knåpa ihop saker men utan resultat. Antar att det kan komme efter en tid... 🤪

//Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå detta håller.

Väldigt mjukt och fint.

Kanske inte så dansigt, men väl passande för lyssning i lurar på en skön promenad i vintern!

Det där om att kreativiteten försvinner är ju inget direkt nytt.

Fins ett par knep.

Prova att göra något helt annat inom musiken ett tag o sedan återgå till det du vill göra.

Gör nya saker utanför musiken, tx utöva andra intressen under en tid och få ny intryck och upplevelser, det hjälper nått otroligt.

Efter att ha körtföast rejält så åkte jag till norrlands skogar o njöt av naturen och snön i några veckor innan jag bestämde mig för att bosätta mig där.

När jag väl fickhit mina musiksaker, så trofan det blidde musik som proddadaes på löpandeband.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara hört halva än sålänge, men jag tycker det här är mycket mer stelt än tidigare låtar du gjort. Om jag inte luras av mitt minne, så har jag för mig att du gjorde en skitbra låt för nästan nåt år sen, som jag verkligen diggade.

Die Alte Schule? :rolleyes:

Anyways, detta var lite väl tunnt och stelt för mitt intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...