Jump to content
Annons

Midi fråga


Sphinxter

Recommended Posts

Hej alla,

behöver ett snabbt svar från experterna 😎

Har idag en Toneport UX1 som externt USB ljudkort.

Sedan köpte jag en USB keyboard, men det visar sig att jag har lite strul med mitt moderkort vilket innebör att jag inte kan koppla på keyboarden via USB (utan att köpa nytt moderkort).

Men jag har kvar ett gammalt Soundblaster live 24-bit ljudkort i datorn som har en Midi/gameport. Så jag undrar om jag kan använda denna ingång endast för att låta Keyboarden styra mina vst:er som input.

Kontakten är lite avlång och jag såg på nätet att man kan köpa en konverterarkabel från denna kontakttyp till en standard din midi kontakt som passar i Keyboarden.

Lite ny på detta så frågan kanske är lite självklar. Vill bara inte behöva köpa nytt moderkort.

Hälsningar

S

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
du kan antagligen köra pådet kortet utan besvär.. frågan är bara hur mkt latency du kommer få!`? 😎

Fast om han bara kör MIDIt genom det kortet och använder Toneporten för ljudet, så ska ju inte det påverka latencyn...

Bara att köra på. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan antagligen köra pådet kortet utan besvär.. frågan är bara hur mkt latency du kommer få!`? 😄

Fast om han bara kör MIDIt genom det kortet och använder Toneporten för ljudet, så ska ju inte det påverka latencyn...

Bara att köra på. 🙂

jag får ta o läsa hela inlägget nästa gång.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...