Torwald Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 (redigerat) Eftersom jag Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r sĂ„ fasligt nöjd med min Liquid Mix tĂ€nkte jag dela med mig av ett litet smakprov! Jag ville inte ge er massa överprocessade trummor jĂ€mfört med helt torra trummor, det blir sĂ„ maskerat och dĂ„ligt tycker jag. IstĂ€llet kommer hĂ€r en trumloop i tvĂ„ verisioner. En helt torr, och en dĂ€r det ligger lite kompressor och subtil EQ enligt följande specifikation: Och enligt Focusrite Ă€r det sĂ„hĂ€r: Mix Buss: Brit Classic Buss = SSL FX G384 stereo compressor Trany 4: US Classic Discrete 4 EQ = API 550B (frĂ„n APIs lunch box) Jag har normaliserat bĂ„da klippen, men eftersom det torra spĂ„ret kĂ€ndes mĂ€rkbart mer högljutt har jag justerat volymen lite pĂ„ kĂ€nsla. Om ni har synpunkter pĂ„ detta fĂ„r ni gĂ€rna sĂ€ga det, jag hade kanske lite brĂ„ttom nĂ€r jag justerade. HĂ€r Ă€r i alla fall ljudexemplen: EDIT: Jag tog bort ljuden eftersom folk var sĂ„ elaka mot mig :'( SkĂ€mt Ă„sido, ska slĂ€nga upp nĂ„got som lĂ„ter bĂ€ttre! Personligen tycker jag klippet med Liquid Mixen Ă€r mer levande och lite tredimensionellt, och bĂ€ttre bett i virveln. Och det hĂ€r Ă€r Ă€ndĂ„ bara lite kompressor pĂ„ trumbussen đ HĂ„ll till godo! EDIT: Förresten! Trummorna Ă€r Toontracks EZ Drummer. Redigerat 16 januari 2007 av Torwald
KillwithSkill Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 TyvÀrr sÄ sa det inte sÄ mycket. LM versionen lÀt bara mer luddigt Àn orginalet. Plus att det var inte sÄ mycket man hörde av kompressionen, det dök bara lite grann av fladdret i trummorna. Jag skulle vilja höra mer spy, flÄsande. Dà hör man hur den jobbar. Annars sÄ Àr vÀl sÄng eller nÄn gitarr som gÀller om man vill höra det snygga i kompressionen. Men annars ett mycket bra initiativ. LÀgg gÀrna upp mer, gÀrna lite med Focusrites presets oxÄ. Funderar starkt pÄ att införskaffa mig en Liquid Mix!
Torwald Postat 16 januari 2007 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2007 TyvĂ€rr sĂ„ sa det inte sĂ„ mycket. LM versionen lĂ€t bara mer luddigt Ă€n orginalet. Plus att det var inte sĂ„ mycket man hörde av kompressionen, det dök bara lite grann av fladdret i trummorna. Jag skulle vilja höra mer spy, flĂ„sande. DĂ hör man hur den jobbar. Annars sĂ„ Ă€r vĂ€l sĂ„ng eller nĂ„n gitarr som gĂ€ller om man vill höra det snygga i kompressionen. Men annars ett mycket bra initiativ. LĂ€gg gĂ€rna upp mer, gĂ€rna lite med Focusrites presets oxĂ„. Funderar starkt pĂ„ att införskaffa mig en Liquid Mix! đ Vill du ha flĂ„s kan det ordnas đ Vad vill du ha? Ska se om jag kan fixa lite pumpande rum
Stolle Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Bra initiativ! Allt Ă€r av intresse som du rĂ„kar spela in! Ăr verkligen intresserad av Liquid mixen. Den verkar ju nĂ€stan vara lite för bra för att vara sann.
DrHans Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Nu vill inte jag vara den som Àr den men jag tyckte torr lÀt bÀttre. Jag tyckte kicken vart sÀmre pÄ det andra exemplet.
rainydays Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Nu vill inte jag vara den som Ă€r den men jag tyckte torr lĂ€t bĂ€ttre. Jag tyckte kicken vart sĂ€mre pĂ„ det andra exemplet. Tycker ocksĂ„ att den torra lĂ„ter bĂ€ttre. Men det sĂ€ger ju inget om liquidmixen Ă„as đ
lavrell Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Nu vill inte jag vara den som Àr den men jag tyckte torr lÀt bÀttre. Jag tyckte kicken vart sÀmre pÄ det andra exemplet. HÄller helt och hÄllet med. Mer kropp och punch i virveln pÄ LM-versionen men jag tyckte det inte lÀt "bÀttre" mot resten av setet.
Torwald Postat 16 januari 2007 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2007 Nu vill inte jag vara den som Ă€r den men jag tyckte torr lĂ€t bĂ€ttre. Jag tyckte kicken vart sĂ€mre pĂ„ det andra exemplet. HĂ„ller helt och hĂ„llet med. Mer kropp och punch i virveln pĂ„ LM-versionen men jag tyckte det inte lĂ€t "bĂ€ttre" mot resten av setet. Hahaha! Smaken Ă€r ju som baken! Kanske var fel av mig att posta ett klipp med lite halvdött resultat dĂ„, men min poĂ€ng var ju inte att visa hur stumma trummor lĂ„ter nĂ€r man skĂ€r i diskanten. FĂ„r vĂ€l posta nya exempel, hehe. Ă ker dock bort imorgon, sĂ„ det fĂ„r bli pĂ„ fredag eller lördag! SĂ„ lĂ€nge kan ni vĂ€l sĂ€ga vad ni vill höra sĂ„ kanske jag kan ordna det? SĂ€g inte sĂ„ng, för det stĂ€ller jag inte upp pĂ„ đ Tills vidare tar jag bort de hĂ€r klippen, för jag tror in te jag har sĂ„ vĂ€ldans mycket bandbredd att slösa pĂ„ đ
Bob Yordan Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Hallojsan.. đ Jag har haft LM ett tag och för att fĂ„ fram det bĂ€sta ur denna trevliga lilla lĂ„da, sĂ„ bör man köra hĂ„rt med den. Dvs pressa den, inte softa đ . Upp med involymen sĂ„ mĂ€rken man karraktĂ€ren pĂ„ kompressorerna mycket bĂ€ttre och det blir dessutom bra punch i ljudet. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.