Jump to content
Annons

Har du bättre förslag?


hygglo

Recommended Posts

Hej musikvänner! Måste först få tycka till om att denna site är fan skiitbra!

Har hängt här sedan ja vaknade imorse! 😆

Har haft en studio i 7 år, fast den brann upp i förrgår.. ( Attans otur)

Men som min mamma brukar säga, -de va nog nån mening med de åh!

Nu måste ja ha nytt & jag har kommit fram till..

Ljudkort: Motu Ultralight (6.295:- Jam) eller RME Fireface 400 ( 8.995:-)

Monitorer: Genelec 8020A (6.900kr) eller Adam A7 (3905kr Thooman)

Mixerbord: Soundcraft Spirit E12 (2710:- /Thomann)

Har ni erfarenhet av dessa prylar? vilken funkar bäst av Motu & Fireface...osv

Puss! / Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mixerbord vill ja för att ha lite kontroll på utljudet. Ska köra 2 par högt ut..

Samt för att det underlättar vid diverse kabel dragning..

Spirit har väl ett bra rykte???

Damn! du har rätt.. Det var styckpris!

Så..

Adam A7 8995:- eller Genelec 8020A 6495:-

Någon med erfarenhet??

Redigerat av hygglo
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste tillägga att priset för A7 måste vara styckpris.

/Tommy

...och det är dessutom knappt lönt att gå över ån efter vatten om man vill ha ett par A7... 😳

MOTU har jag inte någon erfarenhet av, så jag kan inte säga hur bra den är jämfört med RME - men RME gör superstabila prylar och håller hög kvalitet på allt och är kvicka med uppdatering av drivrutiner om det behövs, så de är tillförlitliga i alla fall.

I likhet med andra, så undrar jag varför du behöver ett mixerbord...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om budgeten tillåter så köper du ett par 8030A (9495:-/par) och slipper sub.

Är det så?

Jag har beställt ett par 8030A (8995:- hos emusic.se) och hade nog redan mentalt planerat att införskaffa en sub så småningom. Men det kanske inte behövs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte själv ett par ADAM A7 för ett par månader sen (tack Vogel) och jag är svinnöjd. Bra botten, och du klarar dig utan sub, men ska inte skämmas om du köper en. Claes har haft rätt i alla år när han hyllat ADAM. Tom tveksamma/kritiska undertecknad bytte ju från Event!

Mixerbord har jag inte haft sen jag började spela in i datorn. Förstår egentligen inte varför folk köper det i stället för fristående preamps och en separat kontrolllyssningspryl typ Samson C-control eller nåt.

Redigerat av Kryckan
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte själv ett par ADAM A7 för ett par månader sen (tack Vogel) och jag är svinnöjd. Bra botten, och du klarar dig utan sub, men ska inte skämmas om du köper en. Claes har haft rätt i alla år när han hyllat ADAM. Tom tveksamma/kritiska undertecknad bytte ju från Event!

Mixerbord har jag inte haft sen jag började spela in i datorn. Förstår egentligen inte varför folk köper det i stället för fristående preamps och en separat kontrolllyssningspryl typ Samson C-control eller nåt.

...om man inte lägger rätt feta cash på bordet, då är det ju lite andra bullar 🙂

Jag köpte ju också mina A7 från Claes, så försälningen av Adam lär ju inte gå väldigt dåligt i alla fall, haha. Jag är jättenöjd! Låter självklart mycket bra, men så tycker jag de är snygga också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Brann upp? 😳 Låter otrevligt 🙁

Kolla på digidesigns produkter, JAM har oerhört schyssta bundles på digi002 och mbox2 /pro.

Jag har mbox och tyckre att ljudkortet är mycket bra.

Tror att du kan få mbox 2 pro för typ 7 tusen, och digi002 kostar runt 12....med MASSVIS av godis till.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

emulator hann före mig..

ingen annan reagerade på att studion BRANN UPP!!!! ? 😏😳

helt galet.. sorry för det..

kulatt du kan se framåt iaf!! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ert medlidande! 😠🙂

Digidesign 001 använde jag på skolan i Övik, musikmakarna appropå de..

Någon här som har gått där?

iaf, 001:an var ja inte alls impad över! Så det lutar åt motu kortet för min del..

Fristående pre-ams låter intresssant? tips på vilka?

Link to comment
Dela på andra sajter

001 är old school och säljs begagnade för 2-2500:- Däremot 002R som har samma funktioner men låter mycket bättre är riktigt bra. 18 I/O och inbyggd monitor sektion.

Bra preamps... Allt från Line Audio är bra och extremt prisvärt. Jag har OMP som är en clean och tyst 8 kanalig historia. Den ska ha uppdaterats och heter något liknande.

TL Audio är bra komplement till den så allt de gör är rörprylar. Jag har 5001 MkII som jag gillar mycket. Ställbart hur hårt du vill driva rören vilket gör den väldigt användbar på det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra preamps... Allt från Line Audio är bra och extremt prisvärt. Jag har OMP som är en clean och tyst 8 kanalig historia. Den ska ha uppdaterats och heter något liknande.

Den nya modellen som numera är RoHS-kompatibel, har förbättrats ytterligare lite - och dessutom är förberedd för en kommande ADAT-utgång, heter 8MP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...