Jump to content
Annons

Presentation


android

Recommended Posts

Hej!

Kanske dags för en liten presentation...

Heter egentligen Christian och Àr i grund och botten synthare, men har med Ären breddat min musiksmak till att omfatta Àven en hel del rock och annat smÄtt och gott...

Spelar först och frĂ€mst synth, men tog pianolektioner i drygt 5 Ă„r i min ungdom. Sjunger Ă€ven gĂ€rna vid behov, men jobbar mestadels med min sambo som Ă€r en ypperlig sĂ„ngerska/lĂ„tskrivare. (Ni skulle förresten bara veta hur glatt jag ler Ă„t alla inlĂ€gg dĂ€r folk sĂ€ger att de har fĂ„tt lov att lĂ€gga sĂ„ och sĂ„ mycket pengar pĂ„ musikutrustning av frugan, nĂ€r min "andra hĂ€lft" Ă€r nĂ€stan lika ivrig pĂ„ att köpa nya studioprylar som jag sjĂ€lv!! 😆 )

Tycker Ă€ven att trumprogrammering Ă€r mycket kul, men har en tendens att anvĂ€nda "Sonic decimator"-pluggen lite vĂ€l mycket... 🙂

Har tidigare spelat mestadels i olika synthband, men Àven i ett svÄrdefinierat band vi flummigt nog beskrev som "experimentell, intensiv elektronisk rock med punkattityd"...

Jaja, nog om mig. Kul att hitta ett sÄpass aktivt svenskt forum!!

Hmmm, kan ju förresten alltid skriva en liten lista med mina prylar. JAG tycker att det Ă€r enormt intressant att se folks utrustningslistor, sĂ„ dĂ„ borde ju andra kunna tycka det ocksĂ„!! 🙂 Mer listor Ă„t folket!!!

Synthar:

Waldorf MicroQ

Dave Smith Instruments Evolver

Novation BassStation

Korg Polysix

Korg WaveStation

Alesis NanoSynth (nÄn som vill köpa?)

Annat:

Yorkville YSM1P (aktiva monitorer)

TSM MT87S (mikrofon)

Behringer-mixer

PC (lite för gammal, men den duger)

NÄgra smÄ billiga effektburkar

Redigerat av android
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

VĂ€lkommen hit androiden!

Jag Àr absolut motsatsen till prylgalning, hajar inte ens hur dom prylar jag har funkar, men det hÀr Àr min studio, typ, eftersom du gillar listor dÄrÄ:

Prylar:

RÀtt krallig dator, disconnectad frÄn allt vad nÀtverk heter!

Ljudkort Audiophile 2496

Roland, korkat litet midi-keyboard med trasig D0 tangent 😆

JJLabs C010B mic me Puff-Daddy skydd

Alto Alfa Mic Tube pre-amp

Burnout elgitarr

Liten Peavey-stÀrkare som jag aldrig anvÀnder

Yamaha 12-strÀngad med atmosfÀr stor som vintergatan

Ibanez stÄlstrÀngat lik som tÄl lite omildare behandling

Shakers, tamburin, maracas - oumbÀrliga!

Software:

Cubase SL

Sampletank L

T Racks mastering

Kanske nĂ„n plugg dĂ„ och dĂ„... 🙂

SÄdÀrja, vÀlkommen, sa jag det?

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VĂ€lkommen!

Redan nyfiken; nÀr fÄr vi höra nÄgot?

Tack för vĂ€lkomnandet allihop! 😆 Det hĂ€nder grejer fort hĂ€r mĂ€rker jag!!

TÀnkte egentligen vÀnta lite med att lÀgga upp nÄn lÄt tills mer blivit klart, men here we go:

Enda fÀrdiginspelade lÄten med nyaste projektet

EDIT: Ja, det hÀr skulle vÀl sÄklart ha varit i demo-trÄden.... Jag ska lÀgga in en lÀnk dÀr nÀr resten av lÄtarna Àr klara.

Redigerat av android
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Trevlig röst hon har dÀr. EDIT: NÀstan lite Laura Brandigan-stil frÄn 80talet.

Jag kan inte riktigt den hÀr musiken, men det lÄter sjysst!

Jag skulle nog försöka tÀmja det lÄga mellanregistret i lÄten sÄ den inte brÄkar med sÄngen sÄ mycket! Sitter i hörlurar hÀr..!

Sjysst! 😆

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Trevlig röst hon har dÀr. EDIT: NÀstan lite Laura Brandigan-stil frÄn 80talet.

🙂

Oj, nu mÄste man tÀnka... Hur lÄter hon dÄ...?? Alltid intressant att höra "referenser".

Jag kan inte riktigt den hÀr musiken, men det lÄter sjysst!

Jag skulle nog försöka tÀmja det lÄga mellanregistret i lÄten sÄ den inte brÄkar med sÄngen sÄ mycket! Sitter i hörlurar hÀr..!

Sjysst!  🙂

Tack! Jo, den hĂ€r Ă€r mixad innan vi köpte monitorerna, sĂ„ resultatet blev nog egentligen förvĂ„nansvĂ€rt bra eftersom vi anvĂ€nde en gammal Ferguson-stereo frĂ„n 1974... 😆 Är dessutom fortfarande ganska sĂ„ mycket novis nĂ€r det gĂ€ller sĂ„nt, sĂ„ alla tips mottages gĂ€rna!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej och vÀlkommen.

Jag vill bara sÀga att du fÄr ackta dig. För det Àr bara du och Neko hÀr som Àr syntare hÀr restan Àr elaka hÄrdrockare.

Ibland Àr jag sÄ kul sÄ jag fattar inte vad allt kommer ifrÄn.

😉🙂😉😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tobbe: AjdĂ„, dĂ„ Ă€r det kanske bĂ€st att jag försöker hĂ„lla en lite lĂ€gre profil dĂ„... 😆

Resten: TACK! (Det kĂ€nns ju aldrig fel att bli vĂ€lkomnad av Cartman!! 😎 )

Redigerat av android
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hmmm... Min flickvÀn sÄg just min avatar och min signatur och funderade pÄ hur jag tror att folk tolkar det... Hon Àr nÄgot lÄngsökt ibland, men jag kan vÀl iallafall komma med en liten förklaring.

Avataren Ă€r Kirikou frĂ„n den superba franska tecknade filmen "Kirikou och den elaka hĂ€xan" och han har en frisyr som jag gĂ€rna skulle vilja ha. 😆 Men har man trĂ„kigt rakt hĂ„r (som dessutom blir tunnare och tunnare) sĂ„ Ă€r det inte sĂ„ lĂ€tt... 😠

Signaturtexten kommer frĂ„n lĂ„ten "Masterhit" av mitt favvoband Front 242, och jag har tolkat om det för att i mitt fall handla om analoga synthar... 🙂

Jaaa,barasÄnivetalltsÄomniundrar... :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Trevlig röst hon har dÀr. EDIT: NÀstan lite Laura Brandigan-stil frÄn 80talet.

😉

Oj, nu mÄste man tÀnka... Hur lÄter hon dÄ...?? Alltid intressant att höra "referenser".

Hon dog för övrigt hÀromdan.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej och vÀlkommen.

Jag vill bara sÀga att du fÄr ackta dig. För det Àr bara du och Neko hÀr som Àr syntare hÀr restan Àr elaka hÄrdrockare.

Jag som trodde vi var en minoritet? (elaka hĂ„rdrockare alltsĂ„) 😉

VĂ€lkommen ska du vara iaf.

Kul med utrustningslista, fortsÀtt sÄ!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hon dog för övrigt hÀromdan.

Är hon död? Vem skall dĂ„ ta min selfcontrol? Usch dĂ„. 😠 Mitt starkaste minne av henne Ă€r nĂ€r jag var i England. AV nĂ„gon konstig anledning ville engelsmĂ€nnen alltid vill höra henne nĂ€r de Ă€r lite fulla. Jag tror de var hemilgt förĂ€lskade i Laura.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...