Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena!

jag letar efter en lösning för min monitorlyssning, medhörningen i studiorummet och talkbacken. helst skulle jag vilja kunna koppla in 2-3 andra monitorlyssningar av diverse slag. men jag har ingen bra idé på hur jag ska lösa det hela!

mackie big knob finns ju, men den är lite dyr tycker jag i dagsläget.

någon som har några förslag?

Annons
Postat

Det finns exmpelvis Presonus Centralstation se:http://www.presonus.com/centralstation.html och kostar runt 6000:- och så finns Samson C-control se:http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1650&brandID=2

C-control kostar 1295:- på JAM

Postat

jag har ett ljudkort som det kommer 2 stereo ut från. Ena är mixen och andra är medhörningen för musiker i studion.

sen har jag ett par monitorer. som har var sin ingång.

sen vill jag ha så att jag kan kolla in andra lyssningar. dvs ett par stereoutgångar utöver mina monitorer.

så ett ljudkort med 2 stereo ut är vad man ska utgå ifrån.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
å ett ljudkort med 2 stereo ut är vad man ska utgå ifrån

Då för du ju två lyssningar eller 4 monolyssningar.

Skall du ha det "på riktigt" med flere hörlursmixar, monitormix och main så blir det av att rusa till butiken och skaffa ett kort med mera utgångar.

828:an har det där med lyssning, hörlurar och talkback fixat ganska fint tycker jag.

• 2 veckor senare...
Postat

Tjena!

Det går att göra en speciell låda om någon har speciella önskemål (omkopplingar, volume, hörlur switching, talkback mic, osv.) !

Kontakta mig i så fall. 😄

MVH

Mirrza

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.