Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag är inte säker men jag tror det kan ha med min latency att göra.

Allt fungerar utmärkt, förutom att varje gång jag trycker play så tar det ett tag för den att börja spela. När den väl har börjat spela, så rör den sig ett tag utan att spela något ljud. Sedan kommer ljudet. Detta gäller även när jag trycker på tangenterna i klaviaturen, då det är en sekunds delay innan ljudet låter.

Dock funkar det utan delay när den väl har satt igång att spela.

I Reason funkar allt detta utan problem, tills man drar en rewire till Cubase, då blir det samma fel där.

Går det att åtgärda eller är det bara att jag har en för långsam dator (den är rätt ålderstigen)?

Mitt ljudkort är Soundblaster Audigy, jag har 1.7 ghz och 512 mb RAM.

Annons
Posted

Du har i så fall inte valt någon ASIO-driver i ljudinställningarna i Cubase. Audigy finns det ASIO-drivers till, så ska alltså inte fundera på andra som ASIO4ALL och KX Project - som andra säkert kommer att tips om... 😄

Posted (edited)

Jag måste säga att jag inte riktigt hängde med på vad du sa, men jag ändrade Master ASIO Driver i Cubase, och det funkar bättre. Kanske var pga att jag sänkte buffern lite. Får testa mig fram lite mer. Tack för hjälpen! Men jag är tacksam för flera svar.

Äh... förresten, det funkar skit fortfarande. Testar att tanka lite ASIO drivers ändå, och kollar lite, jag hade lite olika alternativ där, men alla är sega. Kommer inte ner i latency under 20 ens.

Edited by gustafa
Posted (edited)

Prova att ändra Sampling Rate

48000 till 44100 🙂

Om Du nu hade 48 000 från början vill säga.......

Och sen det gamla vanliga 🥰

Uppdatera på Creatives hemsida Ditt ljudkort

Edited by fogden2000