Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena alla FL freaks! 🙂

Jag sitter just nu och gör en ny låt i FL studio .. Och det har kommit fram ett litet problem! 😉 jag ska göra en automation på en kick jag har lagt in i Step sequencern! och har lagt in effekten jag ska ha i Mixern! (Fruity MultiBand Compressor) ni förstår jag vill ha det mörkt .. sen ljusare och ljusare .. jag vet hur man gör en automation men vet inte hur jag ska lösa just detta problem:

Jag har dragit ut linjen så som jag vill ha den, men kicken bara loopar tillbaka! (den hinner bara komma till 2:an, sen så går den tillbaka till 1:an och spelar vidare därifrån) så det är "mörkt" hela tiden! och självklart har jag dragit den längre än vad jag vill ha den .. trodde först att det var det som var felet men det var det då inte! är det någon som fattar vad jag menar? 🙂 Vore tacksam för svar! 😉

Redigerat av DarkActivities
Annons
Postat

Menar du att frekvensen ska vara låg i början av detta sen att den går upp så att det blir normal frekvens på allt?

Postat

Har du laggt ut kickar på step sequencen och sedan placerat ut en lång radda block på playlisten på rätt pattern, och sedan spelar du upp det.

Har sedan ett automatation clip som tar effekt från mixer channels multiband compressor?

Då borde det ju inte vara några problem med att den loopar sig. det är ju bara att göra låten så pass lång du vill ha den.

Postat

Tycker inte att du ska använda en compressor för ändamålet, testa att köra en "Fruity fast LP" istället.

Hmm, vet inte om du har använt "Edit events" istället för ett automation clip. Låter nästan som det, sök på forumet efter "Automation clip" så hittar du säkert hur man använder det. Har svarat utförligt med bilder flera gånger om jag inte minns fel :/.

Postat
Tycker inte att du ska använda en compressor för ändamålet, testa att köra en "Fruity fast LP" istället.

Hmm, vet inte om du har använt "Edit events" istället för ett automation clip. Låter nästan som det, sök på forumet efter "Automation clip" så hittar du säkert hur man använder det. Har svarat utförligt med bilder flera gånger om jag inte minns fel :/.

Ja det är precis så som du säger! 😎 Tack så mycket för din hjälp!! 😄😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.