Jump to content
Annons

Going Down..


Recommended Posts

Tjenis Miiikee!

Riktigt skönt sväng i den här dängan. Klockren sång, klockren gura och klockrent munspel. Blir nästan lite sugen själv på att införskaffa ett trots att jag aldrig provat att spela någon gång. Om jag nu måste klaga på något så får det bli trummorna som känns lite väl programmerade och för dova. Annars toppen!

MVH

Conan

Thanx conan.

Trummornas sound går nog att brighta upp i mastringen.Liret är lite för överambitiöst - men vad gör man..Har man en skicklig trummis,ska man väl använda honom.. 🙂

Stort tack för att du gillar svänget.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Riktigt skönt flyt i versen, gillar verkligen gitarr och baslir där. I refräng försvinner dock det lite, och mitt förslag är att kanske fylla på med lite ride istället för hihat.

Gillar låten och hur den framförs. Kan nog vara den bästa i min smak som du slängt hit tror jag 😄

Thanx Fidden.

Jo det driver på bra i versen.Samtidigt så märks kontrasterna vers/reff tydligt när det är sådan skillnad - lite av vad vi ville ha fram..Riden har jag funderat på..och hela trumspåret.Jag kanske gör ett helt nytt trumspår..har ju fått lite kritik kring sound och lir.

Hedrande att du gillar den så starkt. Josse och jag håller med dig,det här är den bästa rocklåten vi har gjort - än så länge 😳.Men det kommer fler..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Munspels soundet blev däremot rätt coolt,jag fick bra tips av tsmalmbe så han ska ha all credits för det.

http://www.malmberg.fi/mp3/Electric%20Mistress.mp3

Rulla fram till ungefär 4 minuter i låten. Munspel med gated reverb, Yamaha SPX-90. Låten är anno 1994 eller så, så bry er inte så mycket om andra detaljer :rolleyes:

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...