Jump to content
Annons

Tyck till


smocke (oregistrerad)

Recommended Posts

smocke (oregistrerad)

Skulle vara trevligt med lite åsikter om vår musik och hemsidan.

Gå in på www.moreish.se och ge gärna lite feedback.

Tack,

/smocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Moreish, direktlänk för alla lata.

Sen så tror jag att det är bäst om ni/du recencerar låtar och kommenterar andras verk här på forumet. Då kommer säkert fler att ge er feedback. För att få lite, måste ni/du ge lite. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För att få lite, måste ni/du ge lite.  😆

Men för att ge lite så måste man få lite.

Jag har lyssnat på de tre första låtarna i låtlistan.

Första spontana intrycket är att sångaren känna för opersonlig och oengagerad. Utan att förolämpa någon eller ha kollat på bilderna så låter det som en sån där tjej med snedlugg och randig tröja som går på debaser. Stereotypen blev de orginella. Lite mer persolighet efterlyses här. Hur det ska gå till har jag ingen aning om 😏

Sedan är det ju på tok för lite ångest i låtarna. På soundet så låter det som om det skulle fungera bra med lite depression men ni envisas med att göra gladpop. Kanske funkar för er. Men inte för mig.

Ljudmässigt så tycker jag att refrängerna där disten på gitarren går igång på riktigt blir alldeles för grötigt. Gör ljudbilden lite mer clean i allmänhet.

Men för övrigt så känes ju faktiskt musiken rätt mysig. Kan tänka mig att det är rätt shysst live. Lägg in lite skumma inslag, som 5-takts trumsolo och glockenspiel så ska ni nog se att cashen börjar rulla in ( om dem inte gör det redan, vad vet jag ).

Edit: Lyssnade på livelåtarna nu också och...err...får hoppas att det är inspelningen som är crap och inte ni 😆 Låter som om sångaren sjunger i en halv tonart fel på "Last night hymn"...

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på "Last night", och jag gillar låten och stilen är inte heller dum!

Som pluffo skrev i sitt inlägg; sången kunde ha lite mer personlighet, men å andra sidan är vissa bitar utmärkt! Alltså; inte tillräckligt "trött" för att låta "trött", men heller inte tillräckligt mycket attityd och uttrycksfullhet för att kännas personlig.

Ljudet är jättebra(i mina hörlurar), spelar ni in det själva eller har ni hjälp utifrån? Sånt är vi många som är intresserade av, och det är lättare att ha synpunkter om ljudet om man känner förutsättningarna. Alltså, jävligt bra för att vara en "hobbyinspelning", men det kanske det inte är..

Sjysst sväng! Introt får mig direkt att tänka på "Disease" med "The Ark"

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

smocke (oregistrerad)

Hej alla goa! 🙂

Moreish är ett lokalt indieband med begränsade resurser... vi har väl också kommit till den punkten i livet då man mest spelar bara för att det är så extremt kul, och han lagt bort alla ambitioner om att slå igenom.

intressant att sången inte riktigt faller er i smaken. då vi blivit recenserade, har samtliga ansett att sången är bandets främsta stryka. men smaken är ju delad.

vi har spelat in via tbv, bandet är alltså en studiecirkel. ganska bra faktiskt, eftersom det då ingår studiotid med hyfsat bra utrustning inkl tekniker. så inspelningarna har blivit helt ok, även om man kanske har känt att man inte skulle valjt just den teknikern själv, ifall man fick välja.

jag själv är intresserad av alternativ musik, och ljudbilder som är "avvikande". paradoxen är dock att den musik man själv krystar fram blir ganska trallvänlig och standariserad, i alla fall då det spelas in. så jag förstår ifall lyssnare anser att musiken inte så utstickande. men visst är det svårt att få till det där udda i ljudproduktion.

/smocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte ge feedback på så många låtar kan ni inte posta en i taget?

Jag lyssnade bara på Last Night. Och tycker sådär. Jag gillar sättningen, instrumenteringen och sången är bra, men det är lite tråkigt producerat. Jag hade försökt hitta något sätt att sticka ut. Kanske en blåssektion på tu du tu du delen eller nåt? eller så hade jag försökt göra det vackrare. Annars var det en bra låt. 😆

Ja och just det hemsidan... lite fler Livebilder skulle nog inte skada. Det är mer intressant än att se poser i studion 😎 Annars var det snyggt gjort.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

smocke (oregistrerad)

tack ägghuvud! 😱

du kan ju ta en låt per vecka, och vid juletid typ så har du betat dig ner till livelåtarna...

jag kanske kan lägga på lite jingle-bells, så att din julestämning hamnar på topp.

/smocke

Link to comment
Dela på andra sajter

tack ägghuvud! 😄

du kan ju ta en låt per vecka, och vid juletid typ så har du betat dig ner till livelåtarna...

jag kanske kan lägga på lite jingle-bells, så att din julestämning hamnar på topp.

/smocke

Så kul var det inte.... du måste jobba lite själv också 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

smocke (oregistrerad)

ok, det var inte meningen att vara spydig, hoppas inte mitt svar uppfattades så.

när jag la ut länken till hemsidan, så tänkte jag inte att du eller någon annan, skulle orka lyssna sig igenom alla låtarna, det tar ju en hel del tid... jag var mer inställd bara på att höra om det allmänna intrycket av musikstil och hemsida. men självklart skulle det vara roligt ifall all musik blev recenserad.

hur menar du med att jag "måste jobba själv lite också"?

/smocke

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Har lyssnat på "once upon a time" och "Last night" - tycker det är schyssta grejer. Får vibbar av that dog, The unicorns, this perfect life. Förvaltad 90-tals indie? Gillar gitarrens stereoljud i "once upon a time" och sångens röstkaraktär på de högre tonerna. Saknar också som de andra innan sagt lite punch i rösten ibland, kanske kan sångaren lägga stämma på någon del?

Schysst basgång i "Once upon a time".

Och ni har definitivt något som märker ut er från de otaliga drösor av indiepopband. rock on. eller pop on. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hur menar du med att jag "måste jobba själv lite också"?

/smocke

Tja typ länka en låt i taget eller så. Men det kan ju bara vara jag som är lat. Jag vet inte vad de andra tycker, men jag gilllar att lyssna på det mesta här på demoforumet och lite jobb är det ju, om man är modemad, att ladda hem grejor lyssna igenom det och så där. Så det var väl bara det jag menade. Lite ge och ta handlar det väl också om här har jag fattat det som. Man lyssnar på andras grejor och ger kritik eller feed-back och sedan gör folk samma med en själv.

Annars var det inte meningen att vara så spydig själv heller. 😉

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...