Jump to content
Annons

Ljudkorts fråga!

Recommended Posts

freddan1991 (oregistrerad)
Postat

Hej allihopa!

Jag tänkte börja spela in lite mer på allvar så jag ska köpa ett nytt ljudkort.

Jag gick in på Musikbörsens hemsida och kollade runt på lite olika externa ljudkort.

Då läste jag på ett av dom och då stod det "6ingångar och 8utgångar". Jag fattar inte riktigt vad man ska ha alla dom där utgångarna till. 1 eller 2 kan jag ju förstå men 8 st?!!! 🙂

Tacksam för svar!

Annons
freddan1991 (oregistrerad)
Postat

Jag har ijuförsej inte tänkt å köpa detta kort men det är bra om man fattar hur det är uppbyggt 🙂

Postat

Antingen kan du koppla de till olika monitorer för att kunna referenslyssna (kan vara bra att lyssna på sin mix i olika monitorer) eller köra med diverse surroundmixningar 5.1 eller 7.1 eller skicka ut signalen till olika hårdvarueffekter alltså tex en muliteffekt, ett reverb eller delay eller något liknande. Finns säkert fler användingsområden men det här är dom jag kommer på på rak arm.

Men jag tycker i överlag att det är på tok för mycket utgångar jämfört med hur få ingångar det är på de flesta korten. Finns, enligt mig, inget riktigt mellan alternativ. Jag skulle vilja ha kanske 6 in 6 ut eller nåt sånt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.