Jump to content
Annons

Reach - Rock demo


Sphinxter

Recommended Posts

LÅTNAMN: Reach

ARTIST/GRUPP:

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 3 o nåt

KOMPOSITÖR: Sphinxter

PRODUCENT: Sphinxter

EV. MEDVERKANDE: Beppe

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.4 megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Brukade spela i ett band för ca 20 år sedan. Har egentligen inte gjort något sedan dess. Men så fick jag ett sånt sug efter att få spela in några av mina låtar och se hur de skulle hålla, så jag köpte Live6, ett ljudkort och så satta jag igång å spelade in.

Trummorna är EZ Drummer.

Gitarr och Bas kör jag genom Gearbox (soft amps)

Eftersom jag inte har sjungt på så länge fick jag med en polare som lade sången och jag fegade till att lägga backing vox. Mixingen har jag gjort efter att jag läst studos emenenta mixologi. Min polare är italienare, så jag hoppas att ni ursäktar hans brytning (men jag tycker att det låter ganska coolt).

Skulle gärna få lite feedback på arret, men framförallt mixingen då jag sitter med hörlurar när jag mixar. Har inget annat vettigt att köra genom.

Hälsningar

Sphinxter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena.

Det låter helt ok..Virveln däremot - kanske lite dovare,samt lite mindre reverb.Den låter lite burkigt? Bra ljud på guran och snyggt lirat.Krascharna låter lite vasst,men så är det ju med EZ..Kör med det själv.Pukorna lite dovare kanske..Du har rätt snygga fills med dom,men det är alldeles för lite botten i ljudet.

Tack för lyssning.

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för kommentarerna. Håller med om trummorna nu när jag har lyssnat genom en stereo. Skall mixa om dem.

Är det ingen mer som kan ge lite feedback/kritik? Jag vill bli bättre på att mixa och behöver därför mer synpunkter. Var inte blyga nu. Är medveten om att jag är amatör, men kör på bara.

P.S Gott nytt år alla och rocka loss! D.S 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Detta var trevligt! Kör en riktigt recension här:

Gitarrer:

Gitarrerna låter bra men är rätt låga. Du borde köra en dubbning på dom. (Alltså spela in samma sak och panorera en åt vänster och en åt höger). Då kommer dom låta mycket mycket fetare.

Trummor:

Trummorna låter rätt bra men virveln är lite väl pangig. Kompen är mycket bra men fillsen är rätt överdrivna. Känns som om fillsen hamnar i fel genre, typ trash? 🙂

Sång:

Du har riktigt skön röst, så det var bra. Sångslingorna kanske skulle kunna jobbas på en del, dom är rätt så tråkiga. Men sången ligger rätt bra, låter lite dov kanske. Men du sjunger riktigt soft! Bra jobbat 🙂 (Såg att det var din polare som låg sången, men byt bara ut "Du" mot "han" 😉)

Låt:

Låten är helt okey. Har lite svårt för sångslingorna och refrängen kanske inte är världens superhit. Men det är verkligen en helt ok låt!

Sammanlagt:

Du har en bra låt som med lite jobb skulle kunna låta rätt mycket fetare (tänker närmast på gitarrdubbningen som skulle göra underverk). För att vara nybörjare så gör du ett kanonjobb!

Bra jobbat! Gör lite ändringar så lyssnar jag igen!

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va Nice!!! Tack pirateKing för feedbacken.

Lite lustigt faktiskt: Jag var rätt nöjd med mixen men kändes att det saknades något. Sedan när jag lyssnat igen med din feedback så får man en helt annan bild.

Jag håller med det du sagt. Det blev så j-a uppenbart nu när jag lyssnat igen. Trummorna behöver nog jobbas om rejält - låter lite som animal i mupparna 😆

Får nog investera i någon form av monitors eftersom jag har bara hörlurar som jag lyssnar genom (tyvärr så är dom ganska billiga). Min stereo är inget vidare heller (får ett väldigt burkigt ljud även på köpta CDs)

Skall jobba om låten! Tar nog ett tag (förösker passa in tiden mellan barn, fru, jobb och annat). Vi hörs lite längre fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...