Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu känner jag mig lite dum som startar den tredje tråden i rad i det här forumet, men är man nybörjare så är man...

Jo. Jag hämtar in EZdrummers kanaler på fem olika auxar. Det jag vill göra är att skicka alla de fem till en kompressor 100%, och den signalen vill jag i sin tur delvis skicka vidare till ett reverb, alltså inte 100%. Jag vill även kunna skicka andra kanaler till reverbet. Hur gör man detta?

Jag har trasslat lite fram och tillbaka men det är så komplicerat så jag irrar bara bort mig. Det lättaste vore förstås om man kunde skicka bussar till bussar, men av nån outgrundlig anledning går ju inte det...

Har Logic Pro 7.2.

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Måste väl gå att ändra ut till bus för varje aux även i macversionen, på busen lägger du sen kompressorn och den busens ut sen till en annan buss med reverbet. Eller har jag fattat fel? Lycka till

Göran

Postat (redigerat)

Varför inte bara använda AUX kanalernas Send till Bus 1 ,2,3,4,5,6 osv .

Om du däremot vill skicka den komprimerade signalen till ett reverb får du nog gå från Aux till bus tillbaka till Aux och vidare till antigen en ny bus eller masterbussen.

Variant 1.

Aux 10-15 skickas till Bus 1 som sätt på NO OUTPUT.

Signalen hämtas in i aux 9 där man lägger på ett reverb.

På detta sätt kommer trummotna enbart höras med reverb m.a.o ingen torr singnal.

Variant 2 .

Samma som ovan fast bussens output ställ till Masterbus.

Då kommer trummorna att vara både torra och med reverb i masterbussen.

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.