Jump to content
Annons

Command 8 och Cubase eller Logic 5.5 PC

Recommended Posts

elmer (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har precis skaffat mig Digi002R & Command 8 med Pro Tools 7.

Det kommer väl att ta ett tag att komma in i PT och kunna arbeta hyfsat snabbt.

Under tiden skulle jag tycka det vara bra att använda C8 till både SX & Logic.

Jag vet att C8 är special ihop med PT, men det borde ju funka hyfsat med SX & Logic. Jag testade idag och fick reglarna att funka i SX men inte transportfunktionerna. Jag använde generic som device.

Måste jag skriva in allt jag vill styra eller finns det några färdiga xlm filer att få tag på någonstans. Detsamma gäller Logic!

Finns det nån som har testat detta här på forumet? Eller har något tips.

Vore tacksam för tips.

Mvh

Elmer

Annons
Postat

Fick du reglarna att funka? Det är ju bra i så fall. Jag har en 002F och det funkade inte på första försöket i alla fall i C4. Fast det ska inte funka som med C8 (haha många förkortnigar, rörigt!) eftersom 002f enbart komminucerar via firewire och C8 även komminucerar vida MIDI om jag inte har missförstått det.

Postat (redigerat)

sitter oxå med 002 f som inte på något sätt funkar men com8 kör väll midi då borde det funka . Men det kan nog bli att skriva in det digidesig o steinberg är väll inte super kompisar.

Tyvärr svarar jag inte på några av dina frågor.

Men tipset är kör i protool.. Skaffa ett färg kodat tangent bord eller köp klisterlapparkey board vilket underlättade mycket tyckte jag..

Allt gott Ynot

Redigerat av ynot
Postat
  ynot sa:
sitter oxå med 002 f som inte på något sätt funkar men com8 kör väll midi då borde det funka . Men det kan nog bli att skriva in det digidesig o steinberg är väll inte super kompisar.

Tyvärr svarar jag inte på några av dina frågor.

Men tipset är kör i protool.. Skaffa ett färg kodat tangent bord eller köp klisterlapparkey board vilket underlättade mycket tyckte jag..

Allt gott Ynot

Jag har inte ens testat, men å tusan, borde det inte åtminstone gå att fixa transportknapparna? Finns inte midi listen i cubase och logic? För även om 002f komminucerar via FW är det ju inte som att den inte skickar midiinformation, eller har jag fel?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.