Jump to content
Annons

Seminarium/Clinics


Smergo

Recommended Posts

Finns det några sådana i Sverige/Göteborg?

Jag lyckas inte hitta några förutom någon demonstration av Line6 på MusikBörsen ibland.

Om jag använt fel term i titeln så menar jag alltså liknande föreläsningar om saker, kan vara allt från en presentation av en produkt och vad den kan göra, till att någon gammal studioräv (eller ny för den delen) visar lite av sina trick och och pratar om sina erfarenheter. Även om instrument, spela och allmänt är av intresse.

Funderar lite (väldigt lite) på att man kanske skall försöka få igång något sådant, någon gång i månaden kanske. Detta är väldigt tidigt i tänkandet och jag kommer inte ha tid på ett par år tyvärr då det är mycket annat.

Så, finns det något redan? Tips i så fall hur man kan hålla sig uppdaterad om sådant?

Eller är det enda sättet att få gå på lite föreläsningar att gå någon musikutbildning? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Jag tycker allt det förekommer en del clinics i Sverige. Själv höll jag några sådana om Ableton Live under LLB-mässan och året dessförinnan om Live Looping med interaktiv hårdvara under Scandinavian Music Festival. Just på LLB var det gott om andra clinics... protools och Logic hann jag själv kolla in men mycket mer bjöds på. Paul Guy hade clinic varje dag om Buzz Feiten tuning system och David Märak från Estrad stod hela veckan och visade det där gitarr-preamp-systemet med nedladdningsbara (från nätet) förstärkarsimuleringar till en POD vary sound (eller vad den nu heter) elgitarr. Man fick provspela och han berättade hur det funkar. Och alldeles före jul vara jag nere på Estrad musik där Peter Benish och Joel Mull hade clinic om Ableton Live - det var mycket lärorikt, i alla fall för mig.

Clinics annonseras på musikaffärernas och musikskolornas webbsidor. Fryshuset, Rytmus och SAE arrangerar en del clinics. Säkert finns det fler också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det några sådana i Sverige/Göteborg?

Det kommer. Men till Stockholm först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...