Jump to content
Annons

Jag har också varit upp i rymden!


Tokai

Recommended Posts

Kunde ha döpt om rubriken till "En sång för Suglesang", problemet är att det gick sämre för mig, livlinan brast...

Men å andra sidan fick jag uppleva Livet och Döden...

synpunkter vill jag gärna ha. Mitt problem med den är låten var mest soundet. Ska det låta typiskt rymdljud, massor av reverb, ekon osv. å andra sidan vet vi ju att det är är helt stumt ute i rymden. Ok, jag körde på det man mest förknippar med rymden, ni vet, rymdklang å sånt, föredrog alltså det första alternativet fast lite sparsamt.

LÅTNAMN: Relieved

ARTIST/GRUPP: The Artist Always Known As Staffan Widmark

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 4.27

KOMPOSITÖR: Staffan Widmark

PRODUCENT: dito

EV. MEDVERKANDE: dito

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.12 mb

STATUS: Färdig demo tills vidare (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) Jaså?

http://www.staffanwidmark.com/musik/Relieved.mp3

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mysig låt. Nej det blir inte rymdigare bara för att du dränker det med mer rymdklang. Du kan försiktigt prova med olika typer av delay på sången. En annan sak som du kan prova och som låter spejsigt är om man tar ett lite ostämt pianoljud eller nåt som Biggas Giggas Rain Piano, det kan man skruva till lite med chorus. Så är det lätt att associera till andra spejsiga saker. Annars är jag själv inne mer på din linje att göra tyst musik för att skildra rymden. Jag vågar sällan göra tyst musik men en dag, så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om det DG tyckte.

En viss känslighet runt arr och sånguttryck,kanske lite mer uppbyggnad kring arret?

Låten vacklar lite ,den behöver bara lite mer utfyllnad för att knyta ihop allt till en helhet.

Lite mer drums kanske,lite baslir..ett utvecklat piano? etc..Som grund ide helt ok,men lite tunt upplever jag det..

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack för alla åsikter!

När jag jobbade med den här låten hade jag mycket helheten i huvudet, ville göra kompet så enkelt som möjligt för att få fram ett samlat uttryck.

Nu märker jag ju att det nog händer för lite på många ställen. Det finns gott om plats för lite broderingar, tomrum att fylla mellan sånginsatserna. Och ja, sången ska väl upp en bit.

Ska genast ta itu med det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Negod (oregistrerad)

man blir lugn av detta...

Trummorna låter jätteplatta.

Men jag tror att man kan bygga nåt på detta....

Lägg kanske nån stämma på så det blir mer avskillt på refr o vers.

känns lite Norah Jones över detta..

Fortsätt o jobba på!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...