Jump to content
Annons

Ljudisolering av spångolv.

Recommended Posts

Posted

Tjena, nu är det såhär att jag och en polare ska snickra ihop en studio och en replokal i min källare. Väggarna består av betong. Från vad jag har uppfattat så behövs inte isolering på betongväggarna, dock behövs en ljudisolerande dörr. Men , det jag undrar är hur man gör med taket? Det är spångolv och rätt ovanför är vardagsrummet. Så familjen blir inte särskilt glad med massa duns hela tiden.

Så , hur isolerar man taket? Kan man göra det själv? Hur mycket skulle det gå på isåfall?

Tacksam för svar.

Anton

Annons
Posted (edited)

När det gäller isolering så är det viktiga parametrarna; Massa, tjocklek och att det är tätt i skarvarna.

Det finns en söt bok om studiobyggnation som Paul White (SOS) har skrivit som kostar larviga 95 kr. Klart läsvärd om man skall börja bygga något och inte har full koll...

Edited by Gilbert
Posted
hur mycket "duns" kan familjn leva med?

a

😄

Jadu , helst inget alls. 😄

Posted
hur mycket "duns" kan familjn leva med?

a

😳

Jadu , helst inget alls. 🙂

ok, ett flytande rum då mao. golv, väggar och tak.

a

😆

Posted

Vågar man fråga vad man sa använda för material om man vill göra det själv? Eller finns det en klistrad tråd som jag har lyckats missa?