Jump to content
Annons

Ny här!


Veritas

Recommended Posts

Hejsan

jag är jätteny inom det här ämnet 😆 och därför hoppas jag att jag lär mig en del på det här forumet som verkar vara väldigt aktivt och många som är kunniga.

jag håller på med rap och ska precis försöka bygga en liten studio, och förbättra min musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
jag har lite låtar här men jag har ingen studio ännu så ljudet är lika bra som jag är på ryska http://www.myspace.com/veritasswe

Aequitas, Veritas, Equalitas 😄

Haha.

Jo, du behöver träna mycket på ditt uttal, accent, flow, din lyrik och din tematik.

Som det låter här är du en helt bedrövlig rappare.

Eftersom du inte behärskar engelskan särskilt bra så kan det kanske vara en idé att kicka på ditt modersmål...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
hehe okej...och vad är det för fel på lyriken?

Ett av felen är att du använder "hårda" ord istället för att säga det du vill med hjälp av mjuka, moderna metaforer.

Jag tror inte att du kan backa upp uttalanden som "you're a fucking disgrace" när du själv är en såpass medioker MC.

Du behöver tänka mer på din rimteknik och på hur du lägger rhymesen över hela versen, som det låter i dina låtar på Myspace så är det ambivalent och förvirrat och ger skenet av en rappare utan självförtroende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
roligt att du säger min engelska är helt värdelöst när folk tycker det är inte mitt störtsa problem utan kvaliten på ljudet bara..

Jo, men du hör väl själv att ditt engelska uttal inte är särkilt övertygande?

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så är det så att jag håller på med death rap. Där min publik inte vill hör hur någon brud viftar på röven. utan gore och hårda ord.

andra är att du kan ju inte säga att min eng är helt jävla fukked up och att jag inte kan språket... ja jag kanske inte kan mäta mig med någon snubbe från england eller usa.. men det skiter jag i. och varför det låter så förvirrat kan ju vara för att jag spelar oftast in på nätterna och är lite trött dessa låtar är ju inget som jag är jätte stolt över...men texterna är jag stolt över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Rap var som bäst för 20 år sedan, hoppas du kan ändra på det 🙂

Haha..vad tänker du på för old school?

Heh, typ LL CoolJ. Fanns säkert mycket skit på den tiden också men det känns som att de var mer true förr 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...