Jump to content
Annons

M-Audio Audiophile 192 + Win2000 ?


SLito

Recommended Posts

Tänkte uppgradera ljudkort från ett SB Live till M-Audio Audiophile 192. Jag använder Cubase SX i Win2k. Anledningen är bl.a att volymen i cubase, innan mastring osv är riktigt låg (när man sitter med hörlurar) och = inte kul. 🤪

Är det någon som använder Audiophile 192 tillsammans med Win2k som vet att det fungerar? Läste nämligen att det hade stöd för "XP och Mac" stod inget om 2000. Och är det ett bra kort i övrigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
thrinithan (oregistrerad)

M-Audio brukar ha stabila grejjer för hemmapulare så det är nog inge fel med kortet... kolla på deras hemsida om det råkar finnas separata drivrutiner för windows 2000

M-Audio

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

nåå... rent ljudmässigt förrutom kvaliten vet jag inte om det är någon skillnad. Däremot får du mycket bättre (lägre) latency när du pysslar med MIDI såsom interna/externa synthar. Lägre latency bidrar till att so fort du slår an en tangent på ett klaviatur eller en midicontroller av något slag så hör du ljudet direkt istället för en halvsekund senare.

Sen är det väl rätt possitivt att man inte har stereo ingångar utan alla såna är uppdelade i monokanaler så man kan koppla in fler monoprylar (om man känner för det). Det enda man behöver göra för att koppla in en stereopryl är att använda 2 monoingångar/utgångar.

Hoppas jag inte krånglade till allting för dig nu 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...