Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Man kan ju åstadkomma en ngt liknande effekt med betydligt enklare medel, om man har någorlunda stort studiorum - genom att installera ställbara paneler här och där (5-10 cm breda) i väggar o tak, dvs ena ytan absorberande och andra reflekterande, dra i snören för varje ytas egenskap eller motoriserad styrning beroende på hur finurlig byggnadsingenjör man är...gammalt koncept i vissa studios jag sett och något jag tänker ge mig in på framöver!

😄

Postat

I konsertsalen i musikskolan som jag gick på för ett gäng år sen nu (ombyggd runt 1994 eller nåt sånt) så fanns det "skåp" som innehöll absorberande material som man kunde öppna eller stänga beroende på hur mycket akustik man ville ha. Det är väl ett ganska så beprövat och väl fungerande koncept annars? =)

/Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.