Jump to content
Annons

Bravo WARNER!

Recommended Posts

Annons
  • Svar 229
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat

Wunderbar.... 😄

Man kanske slĂ„ sig in i utvikningsbranchen 🙂 31 Ă„rig vĂ€sterbottning med nyckelharpor, lite lĂ€tt "horisontellt utmanande"... skĂ€gg Ă„ snus... Kanske blir bilder i lĂ€tt motljus, med en "pajala sunrice"(*) i nĂ€ven 😄

*= hb Ă„ falukorvsskiva...

Postat

Personligen har jag mycket svÄrt för bittra musiker som gnÀller pÄ popartister, Àven om gnÀllet förpackas i ironiskt skojformat.

Jaha, det blev ingen karriÀr för dig - finns bara en sak att göra, hata popbranschen och mÀnniskorna dÀr som lyckats?

Jag har sett det sÄ mÄnga gÄnger förut och rÀknar med att fÄ se det mÄnga gÄnger till.

Postat (redigerat)

LÀtta upp lite nu Demomannen, du gör ju precis samma grej som de du gnÀller pÄ. Dissar andra sidan alltsÄ.

Det ena behöver vĂ€l inte utesluta det andra, eller? Det Ă€r vĂ€l kul att det satsas pĂ„ "seriösa" artister nu likvĂ€l som marknadsanpassade "produkter". Det Ă€r ju sĂ„ det funkat sedan tidernas begynnelse, eller Ă„tminstone sedan Thomas Edison uppfann fonografen eller nĂ„t. 😄

Redigerat av Desmond
Postat
Kanske inte, men sÀkert en arm eller ett ben för ett kontrakt med Warner.

Hursomhelst Àr det riktigt riktigt surt att starta trÄdar som denna.

Vem skulle inte ge ett ben etc för att fÄ ett kontrakt och kunna Àgna sig Ät det som mÄnga hÀr sÀkert tycker Àr det roligaste som finns, sanningen Àr ju den att marknaden Àr fantastiskt enkelspÄrig och udda, mer kvalitativa musikskapare inte har en suck om de inte infogar sig i dessa mallar och ideal som rÄder och som tyvÀrr filtrerar ut mycket av den goda musiken som mÄnga fÄr försöka fÄ ut pÄ egen hand vilket i princip Àr dömt att misslyckas komersiellt/ekonomiskt dÄ man sitter utan bolag/distribution tex!

Klart bra trĂ„d tycker jag!!! 😄

Postat
LÀtta upp lite nu Demomannen, du gör ju precis samma grej som de du gnÀller pÄ. Dissar andra sidan alltsÄ.

Det ena behöver vĂ€l inte utesluta det andra, eller? Det Ă€r vĂ€l kul att det satsas pĂ„ "seriösa" artister nu likvĂ€l som marknadsanpassade "produkter". Det Ă€r ju sĂ„ det funkat sedan tidernas begynnelse, eller Ă„tminstone sedan Thomas Edison uppfann fonografen eller nĂ„t. 😳

Du har nog inte kollat lÀnken.

Postat (redigerat)

VĂ„gar man nĂ€mna att jag har gjort en av remixerna pĂ„ singeln? 😉😳

Redigerat av TTA
Postat

Det ena behöver vĂ€l inte utesluta det andra, eller? Det Ă€r vĂ€l kul att det satsas pĂ„ "seriösa" artister nu likvĂ€l som marknadsanpassade "produkter". Det Ă€r ju sĂ„ det funkat sedan tidernas begynnelse, eller Ă„tminstone sedan Thomas Edison uppfann fonografen eller nĂ„t. 😳

Du har nog inte kollat lÀnken.

Nej det hade jag inte men nu har jag 😉 Vart ju riktigt kul ju. Och min Ă„sikt frĂ„n första posten kvarstĂ„r oförĂ€ndrad 😉

Postat
Och min Ă„sikt frĂ„n första posten kvarstĂ„r oförĂ€ndrad 😉

😳

PÄ vilket sÀtt gnÀller jag pÄ "den andra sidan"?

Du mÄste ha lÀst fel.

Postat
Och min Ă„sikt frĂ„n första posten kvarstĂ„r oförĂ€ndrad 😉

😳

PÄ vilket sÀtt gnÀller jag pÄ "den andra sidan"?

Du mÄste ha lÀst fel.

Nja du har ju gett intrycket att vara en försvarare av "oseriös" musik etc. men i ljuset av artikeln Àr vÀl kanske inte just den kommentaren frÄn min sida sÄ relevant.

Det andra stycket stÄr jag för dÀremot. Det handlar ju om musik och det finns bra och dÄlig sÄdan bÄde pÄ den "oseriösa" och "seriösa" sidan. Enligt mitt tycke.

😉

Postat
För ett Är sedan satsade tvÄbarnsmamman pÄ en karriÀr som feminist, debattör och partiledare.

Det blev inte som hon hade tÀnkt sig.

- Det funkade inte. Folk har dömt mig ÀndÄ,

Mmm. Det kanske tar lite lÀngre tid Àn ett Ät att tvÀtta bort stÀmpeln som en mediakÄt hora som gör vad som helst för att synas. Kanske hade det hjÀlpt om hon verkligen hade haft en seriös agenda och en sann vilja att pÄverka nÄgot, istÀllet för en "jagvillintejobbamenvillgÀrnahamycketpengar"-attityd.

Postat
Det handlar ju om musik och det finns bra och dÄlig sÄdan bÄde pÄ den "oseriösa" och "seriösa" sidan.

InstĂ€mmer, Ă€ven om jag inte Ă€r helt med pĂ„ dina benĂ€mningar. 😳

I mina ögon Àr Bono eller Coldplay inte mer seriösa popartister Àn Linda Rosing, dom bara sÀljs till en annan publik.

Postat

Men hennes citat fĂ„r en att smila 😳

... Jag skulle inte vika ut mig bara för att synas naken...
MrPhil (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Personligen har jag mycket svÄrt för bittra musiker som gnÀller pÄ popartister, Àven om gnÀllet förpackas i ironiskt skojformat.

Jaha, det blev ingen karriÀr för dig - finns bara en sak att göra, hata popbranschen och mÀnniskorna dÀr som lyckats?

Jag har sett det sÄ mÄnga gÄnger förut och rÀknar med att fÄ se det mÄnga gÄnger till.

All kritik grundar sig i bitterhet?

Jag antar du inte har nÄgon kritisk synpunkt om nÄgot? Allra minst om musikbranschen.

Tycker det Ă€r underligt att man MÅSTE vara avundsjuk o bitter bara för att man tycker nĂ„got negativt om att en fd big brother-deltagare med silikontuttar som frĂ€msta musikaliska attribut fĂ„r ett skivkontrakt erbjudet, nĂ€r det sitter fullt med mĂ€nniskor ut i detta land som har en massa riktig musikalisk talang, som skickar in demo efter demo o aldrig skulle komma ifrĂ„ga hos ett skivbolag.

Kan du sÀga nÄgot positivt om att silikontuttar gÄr före musiker i skivbranschen?

Kan du sÀga nÄgot positivt om att silikontuttar gÄr före skÄdespelare i filmbranschen?

Kan du sÀga nÄgot positivt om att silikontuttar gÄr före författare i bokbranschen?

Kan du sÀga nÄgot positivt om att musiker gÄr före silikontuttar i porrbranschen?

Kan du sÀga nÄgot positivt om att yta gÄr före innehÄll i vilken bransch som helst?

Du mÄste ju ha fullt av bra argumnet för detta.

TillÀgg: Dessutom 'gnÀller' jag inte pÄ lilla Linda, utan pÄ Warners policy att plocka fram o satsa en jÀkla massa pengar pÄ icke-musik/musiker, istÀllet för det som man tycker ett skivbolag borde göra: satsa pÄ musik/musiker.

Playboy skulle aldrig ha den dÄliga smaken att satsa pÄ ThÄström t ex.

Min egen karriÀr som du spekulerar i, Àr en annan femma som du saknar tillrÀcklig inblick i för att kunna uttala dig om. Mycket riktigt inget kontrakt med Warner eller den storleken, utan bara ett distributionskontrakt i USA för vÄr förra CD med ett mycket mindre bolag. Det gÄr bara att nischa sig ganska smalt om man gör ganska smal musik. Vi har inte ens försökt ge oss pÄ de stora drakarna. Vi gör inte bred pop, o skulle nog inte komma i frÄga för Warner oavsett Linda R eller ej. DÀremot sÄ finns det gott om andra som skulle kunna slÀppas fram om inte resurser i form av marknadsföring etc lades pÄ silikonyta.

Redigerat av MrPhil
MrPhil (oregistrerad)
Postat
Ja, jag Ă€r övertygad om att Mr Phil hade gett allt för att fĂ„ vara Linda, om Ă€n bara för en dag... 😛

Mmm, oja! Hade vi inte alla? 🙂

MrPhil (oregistrerad)
Postat
I mina ögon Àr Bono eller Coldplay inte mer seriösa popartister Àn Linda Rosing, dom bara sÀljs till en annan publik.

... inte mer seriösa Ă€n att de faktiskt Ă€gnar sig Ă„t musik dĂ„.... 😛

Postat
Du mÄste ju ha fullt av bra argumnet för detta.

Jag behöver inga argument.

Om Warner Àr villiga att satsa pengar pÄ Rosing sÄ beror det pÄ att det finns det en rimlig chans att satsningen betalar sig. Varför?

Jo, för att ganska mÄnga dÀrute faktiskt vill Àga en Linda Rosing-skiva.

Funkar det inte sÄ försvinner hon, och sen var det bra med det.

Inte sĂ„ svĂ„rt, eller hur? 😛

Vad som Àr betydligt svÄrare att förstÄ Àr varför "alla musiker dÀrute" förtjÀnar en plats i rampljuset, som tack för lÄng och trogen tjÀnst ungefÀr...?

Popbranschen har alltid handlat om yta (Och innehÄll! Glöm inte all fantastisk musik!) och existerar inte för att hÄlla truliga rockers under armarna, utan för att sÀlja singlar / downloads / album / ringsignaler.

Gillar man inte det Àr det vÀl bara att lÄta bli att köpa?

Postat

Som framgÄr av artikeln kommer Àven Linda Rosing att Àgna sig Ät musik.

Musik som till skillnad frÄn nÀmnda gubbars senaste plattor kommer nynnas av smÄflickor, sÀljas pÄ Konsum och laddas till mobiler.

Eller inte, och sĂ„ var problemet ur vĂ€rlden. 🙂

Postat
Kanske inte, men sÀkert en arm eller ett ben för ett kontrakt med Warner.

Hursomhelst Àr det riktigt riktigt surt att starta trÄdar som denna.

Jag har inga ambitioner att gnÀlla sÄ tolka mig inte sÄ.

Det FINNS rÀtt mÄnga pÄ "nejsidan" oxÄ. Folk som aldrig skulle hora till sig ett skivkontrakt. Som aldrig skulle suga av Peter Swartling (han heter sÄ?) för en deal.

Det Àr rÀtt mÄnga som INTE sökt till idol, som fortfarande krÀks pÄ Bert Karlsson osv.

DÀrför att Bert Karlsson representerar plast, business och skit.

Du har all rÀtt att stÄ för din Äsikt om musikkvalité, och din kommentar om "bittra musiker som aldrig fick sin karriÀr" har sin uppenbara poÀng, men vissa musiker har valt bort skiten sjÀlvmant. Och det Àr klart; priset man fÄr pröjsa Àr att man fÄr tjÀna sina pengar pÄ ett "vanligt jobb" och ha musiken som hobby.

Livet Ă€r liksom mer Ă€n en helkvĂ€ll pĂ„ en jetsetfest. Och det Ă€r inte pengar som gör dig rik (ajaj sĂ„dan plattityd!) 😛

SjÀlv respekterar jag skivförsÀljande artister som behÄller sin integritet trots kommersiel framgÄng. Finns mÄnga exempel pÄ det.

f ö lyckas jag inte öppna lÀnken.

tjing

Postat
men vissa musiker har valt bort skiten sjÀlvmant. Och det Àr klart; priset man fÄr pröjsa Àr att man fÄr tjÀna sina pengar pÄ ett "vanligt jobb" och ha musiken som hobby.

Jag har inga synpunkter pÄ det - det finns massor av alternativ musik dÀrute som Àr hur bra som helst och klarar sig helt utan den konvetionella popbranschen.

Det Àr gnÀllandet jag retar mig pÄ.

Postat
VĂ„gar man nĂ€mna att jag har gjort en av remixerna pĂ„ singeln? 🙂😛

ÅhĂ„! Kommer du anvĂ€nda FirstWave-leaden pĂ„ den dĂ„, hehe? 🙂

Postat
DÀremot sÄ finns det gott om andra som skulle kunna slÀppas fram om inte resurser i form av marknadsföring etc lades pÄ silikonyta.

Musikbranschen Àr ingen sovjetkolchos som du kan stÀlla sÄdana krav pÄ.

Gillar man inte köper man inte, nÄgot annat inflytande har varken du eller jag över Warners budget.

Jag föreslÄr att du istÀllet kanaliserar din energi i en positiv riktining och startar alternativ till branschen du hatar sÄ mycket.

Postat
VĂ„gar man nĂ€mna att jag har gjort en av remixerna pĂ„ singeln?  🙂  😛

ÅhĂ„! Kommer du anvĂ€nda FirstWave-leaden pĂ„ den dĂ„, hehe? 🙂

Hehe, nej. Remixen Àr redan gjord sen en och en halv mÄnad tillbaks. Det leadljudet bad jag dig om för att se om jag kunde fÄ till nÄn bra pads i reason med det.

Jag hade en jp8000 innan men gjorde av med den innan jag han sampla av den 🙂

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Som framgÄr av artikeln kommer Àven Linda Rosing att Àgna sig Ät musik.

Musik som till skillnad frÄn nÀmnda gubbars senaste plattor kommer nynnas av smÄflickor, sÀljas pÄ Konsum och laddas till mobiler.

Eller inte, och sĂ„ var problemet ur vĂ€rlden. 🙂

Nej, för de förlorade resurser som satsas pÄ icke-talang o icke-engagemang har hindrat riktiga musikers chans.

Ja, jag skiljer pÄ riktiga musiker/artister o silikonbimbos. Vilket du tydligen inte gör. Bara för att Linda gÄr in i en studio o nynnar lite, sÄ Àr hon knappast att rÀkna i klass med nÀmnda ovan. Det har Carl Bildt oxÄ gjort...

Vem tror du sÀljer bÀst? U2 eller Linda Rosing förresten?

Skulle jag gissa pÄ nÄt sÄ tror jag Linda-satsningen kommer gÄ med förlust.

Och det handlar inte om att 'alla' troget arbetande musiker förtjÀnar en chans i rampljuset, för det gör de flesta inte. DÀremot förtjÀnar alla pÄ riktigt utövande musiker MER chans Àn ett par silikonbröst. SÄ för att rangordna, sÄ hamnar icke-musiker lÀngre ner pÄ listan Àn musiker. Enl mitt tycke alltsÄ.

Det sorgliga Àr att branschen (inkl du sjÀlv tydligen) Àr sÄ mÄna om att snabbt sÀlja yta ist för att försöka hitta lite riktig talang. Gillar man musik, sÄ Àr det svÄrt att tycka detta Àr bra. Att branschen gör denna prio Àr som du sÀger inget nytt, men betÀnk hur fattig den hade varit om BARA Linda Rosing fÄtt plats.... det Àr ju ditÄt vi gÄr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.