MrPhil (oregistrerad) Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Skivbolaget Warner vÀljer nu att satsa pÄ riktiga artister med musikaliska kvalitéer, artister som skriver eget material och som vigt sin tid och energi pÄ sitt musikaliska vÀrv. http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly...?d=112&a=777738
Linkowich Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 HĂ€rligt! Warner Ă€r verkligen ett föredöme i bolagsbranschen! đ
Umemagnus Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Wunderbar.... đ Man kanske slĂ„ sig in i utvikningsbranchen đ 31 Ă„rig vĂ€sterbottning med nyckelharpor, lite lĂ€tt "horisontellt utmanande"... skĂ€gg Ă„ snus... Kanske blir bilder i lĂ€tt motljus, med en "pajala sunrice"(*) i nĂ€ven đ *= hb Ă„ falukorvsskiva...
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Personligen har jag mycket svÄrt för bittra musiker som gnÀller pÄ popartister, Àven om gnÀllet förpackas i ironiskt skojformat. Jaha, det blev ingen karriÀr för dig - finns bara en sak att göra, hata popbranschen och mÀnniskorna dÀr som lyckats? Jag har sett det sÄ mÄnga gÄnger förut och rÀknar med att fÄ se det mÄnga gÄnger till.
floaty Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Ja, jag Ă€r övertygad om att Mr Phil hade gett allt för att fĂ„ vara Linda, om Ă€n bara för en dag... đ
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Kanske inte, men sÀkert en arm eller ett ben för ett kontrakt med Warner. Hursomhelst Àr det riktigt riktigt surt att starta trÄdar som denna.
Desmond Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 (redigerat) LĂ€tta upp lite nu Demomannen, du gör ju precis samma grej som de du gnĂ€ller pĂ„. Dissar andra sidan alltsĂ„. Det ena behöver vĂ€l inte utesluta det andra, eller? Det Ă€r vĂ€l kul att det satsas pĂ„ "seriösa" artister nu likvĂ€l som marknadsanpassade "produkter". Det Ă€r ju sĂ„ det funkat sedan tidernas begynnelse, eller Ă„tminstone sedan Thomas Edison uppfann fonografen eller nĂ„t. đ Redigerat 4 december 2006 av Desmond
Florian le Sage Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Kanske inte, men sĂ€kert en arm eller ett ben för ett kontrakt med Warner.Hursomhelst Ă€r det riktigt riktigt surt att starta trĂ„dar som denna. Vem skulle inte ge ett ben etc för att fĂ„ ett kontrakt och kunna Ă€gna sig Ă„t det som mĂ„nga hĂ€r sĂ€kert tycker Ă€r det roligaste som finns, sanningen Ă€r ju den att marknaden Ă€r fantastiskt enkelspĂ„rig och udda, mer kvalitativa musikskapare inte har en suck om de inte infogar sig i dessa mallar och ideal som rĂ„der och som tyvĂ€rr filtrerar ut mycket av den goda musiken som mĂ„nga fĂ„r försöka fĂ„ ut pĂ„ egen hand vilket i princip Ă€r dömt att misslyckas komersiellt/ekonomiskt dĂ„ man sitter utan bolag/distribution tex! Klart bra trĂ„d tycker jag!!! đ
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 LĂ€tta upp lite nu Demomannen, du gör ju precis samma grej som de du gnĂ€ller pĂ„. Dissar andra sidan alltsĂ„. Det ena behöver vĂ€l inte utesluta det andra, eller? Det Ă€r vĂ€l kul att det satsas pĂ„ "seriösa" artister nu likvĂ€l som marknadsanpassade "produkter". Det Ă€r ju sĂ„ det funkat sedan tidernas begynnelse, eller Ă„tminstone sedan Thomas Edison uppfann fonografen eller nĂ„t. đł Du har nog inte kollat lĂ€nken.
TTA Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 (redigerat) VĂ„gar man nĂ€mna att jag har gjort en av remixerna pĂ„ singeln? đđł Redigerat 4 december 2006 av TTA
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 VĂ„gar man nĂ€mna att jag har gjort en av remixerna pĂ„ singeln? đđł Bra jobbat, kul nĂ€r det gĂ„r bra för folk!
Desmond Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 LĂ€tta upp lite nu Demomannen, du gör ju precis samma grej som de du gnĂ€ller pĂ„. Dissar andra sidan alltsĂ„. Det ena behöver vĂ€l inte utesluta det andra, eller? Det Ă€r vĂ€l kul att det satsas pĂ„ "seriösa" artister nu likvĂ€l som marknadsanpassade "produkter". Det Ă€r ju sĂ„ det funkat sedan tidernas begynnelse, eller Ă„tminstone sedan Thomas Edison uppfann fonografen eller nĂ„t. đł Du har nog inte kollat lĂ€nken. Nej det hade jag inte men nu har jag đ Vart ju riktigt kul ju. Och min Ă„sikt frĂ„n första posten kvarstĂ„r oförĂ€ndrad đ
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Och min Ă„sikt frĂ„n första posten kvarstĂ„r oförĂ€ndrad đ đł PĂ„ vilket sĂ€tt gnĂ€ller jag pĂ„ "den andra sidan"? Du mĂ„ste ha lĂ€st fel.
Desmond Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Och min Ă„sikt frĂ„n första posten kvarstĂ„r oförĂ€ndrad đ đł PĂ„ vilket sĂ€tt gnĂ€ller jag pĂ„ "den andra sidan"? Du mĂ„ste ha lĂ€st fel. Nja du har ju gett intrycket att vara en försvarare av "oseriös" musik etc. men i ljuset av artikeln Ă€r vĂ€l kanske inte just den kommentaren frĂ„n min sida sĂ„ relevant. Det andra stycket stĂ„r jag för dĂ€remot. Det handlar ju om musik och det finns bra och dĂ„lig sĂ„dan bĂ„de pĂ„ den "oseriösa" och "seriösa" sidan. Enligt mitt tycke. đ
Hellpig Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 För ett Är sedan satsade tvÄbarnsmamman pÄ en karriÀr som feminist, debattör och partiledare.Det blev inte som hon hade tÀnkt sig. - Det funkade inte. Folk har dömt mig ÀndÄ, Mmm. Det kanske tar lite lÀngre tid Àn ett Ät att tvÀtta bort stÀmpeln som en mediakÄt hora som gör vad som helst för att synas. Kanske hade det hjÀlpt om hon verkligen hade haft en seriös agenda och en sann vilja att pÄverka nÄgot, istÀllet för en "jagvillintejobbamenvillgÀrnahamycketpengar"-attityd.
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Det handlar ju om musik och det finns bra och dĂ„lig sĂ„dan bĂ„de pĂ„ den "oseriösa" och "seriösa" sidan. InstĂ€mmer, Ă€ven om jag inte Ă€r helt med pĂ„ dina benĂ€mningar. đł I mina ögon Ă€r Bono eller Coldplay inte mer seriösa popartister Ă€n Linda Rosing, dom bara sĂ€ljs till en annan publik.
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 "jagvillintejobbamenvillgĂ€rnahamycketpengar"-attityd. Ah, lite som Liam Gallagher? đł
Zyan Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Men hennes citat fĂ„r en att smila đł ... Jag skulle inte vika ut mig bara för att synas naken...
MrPhil (oregistrerad) Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 (redigerat) Personligen har jag mycket svÄrt för bittra musiker som gnÀller pÄ popartister, Àven om gnÀllet förpackas i ironiskt skojformat. Jaha, det blev ingen karriÀr för dig - finns bara en sak att göra, hata popbranschen och mÀnniskorna dÀr som lyckats? Jag har sett det sÄ mÄnga gÄnger förut och rÀknar med att fÄ se det mÄnga gÄnger till. All kritik grundar sig i bitterhet? Jag antar du inte har nÄgon kritisk synpunkt om nÄgot? Allra minst om musikbranschen. Tycker det Àr underligt att man Mà STE vara avundsjuk o bitter bara för att man tycker nÄgot negativt om att en fd big brother-deltagare med silikontuttar som frÀmsta musikaliska attribut fÄr ett skivkontrakt erbjudet, nÀr det sitter fullt med mÀnniskor ut i detta land som har en massa riktig musikalisk talang, som skickar in demo efter demo o aldrig skulle komma ifrÄga hos ett skivbolag. Kan du sÀga nÄgot positivt om att silikontuttar gÄr före musiker i skivbranschen? Kan du sÀga nÄgot positivt om att silikontuttar gÄr före skÄdespelare i filmbranschen? Kan du sÀga nÄgot positivt om att silikontuttar gÄr före författare i bokbranschen? Kan du sÀga nÄgot positivt om att musiker gÄr före silikontuttar i porrbranschen? Kan du sÀga nÄgot positivt om att yta gÄr före innehÄll i vilken bransch som helst? Du mÄste ju ha fullt av bra argumnet för detta. TillÀgg: Dessutom 'gnÀller' jag inte pÄ lilla Linda, utan pÄ Warners policy att plocka fram o satsa en jÀkla massa pengar pÄ icke-musik/musiker, istÀllet för det som man tycker ett skivbolag borde göra: satsa pÄ musik/musiker. Playboy skulle aldrig ha den dÄliga smaken att satsa pÄ ThÄström t ex. Min egen karriÀr som du spekulerar i, Àr en annan femma som du saknar tillrÀcklig inblick i för att kunna uttala dig om. Mycket riktigt inget kontrakt med Warner eller den storleken, utan bara ett distributionskontrakt i USA för vÄr förra CD med ett mycket mindre bolag. Det gÄr bara att nischa sig ganska smalt om man gör ganska smal musik. Vi har inte ens försökt ge oss pÄ de stora drakarna. Vi gör inte bred pop, o skulle nog inte komma i frÄga för Warner oavsett Linda R eller ej. DÀremot sÄ finns det gott om andra som skulle kunna slÀppas fram om inte resurser i form av marknadsföring etc lades pÄ silikonyta. Redigerat 4 december 2006 av MrPhil
MrPhil (oregistrerad) Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Ja, jag Ă€r övertygad om att Mr Phil hade gett allt för att fĂ„ vara Linda, om Ă€n bara för en dag... đ Mmm, oja! Hade vi inte alla? đ
MrPhil (oregistrerad) Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 I mina ögon Ă€r Bono eller Coldplay inte mer seriösa popartister Ă€n Linda Rosing, dom bara sĂ€ljs till en annan publik. ... inte mer seriösa Ă€n att de faktiskt Ă€gnar sig Ă„t musik dĂ„.... đ
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Du mĂ„ste ju ha fullt av bra argumnet för detta. Jag behöver inga argument. Om Warner Ă€r villiga att satsa pengar pĂ„ Rosing sĂ„ beror det pĂ„ att det finns det en rimlig chans att satsningen betalar sig. Varför? Jo, för att ganska mĂ„nga dĂ€rute faktiskt vill Ă€ga en Linda Rosing-skiva. Funkar det inte sĂ„ försvinner hon, och sen var det bra med det. Inte sĂ„ svĂ„rt, eller hur? đ Vad som Ă€r betydligt svĂ„rare att förstĂ„ Ă€r varför "alla musiker dĂ€rute" förtjĂ€nar en plats i rampljuset, som tack för lĂ„ng och trogen tjĂ€nst ungefĂ€r...? Popbranschen har alltid handlat om yta (Och innehĂ„ll! Glöm inte all fantastisk musik!) och existerar inte för att hĂ„lla truliga rockers under armarna, utan för att sĂ€lja singlar / downloads / album / ringsignaler. Gillar man inte det Ă€r det vĂ€l bara att lĂ„ta bli att köpa?
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 I mina ögon Ă€r Bono eller Coldplay inte mer seriösa popartister Ă€n Linda Rosing, dom bara sĂ€ljs till en annan publik. ... inte mer seriösa Ă€n att de faktiskt Ă€gnar sig Ă„t musik dĂ„.... đ Som framgĂ„r av artikeln kommer Ă€ven Linda Rosing att Ă€gna sig Ă„t musik. Musik som till skillnad frĂ„n nĂ€mnda gubbars senaste plattor kommer nynnas av smĂ„flickor, sĂ€ljas pĂ„ Konsum och laddas till mobiler. Eller inte, och sĂ„ var problemet ur vĂ€rlden. đ
Vallhagen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Kanske inte, men sĂ€kert en arm eller ett ben för ett kontrakt med Warner.Hursomhelst Ă€r det riktigt riktigt surt att starta trĂ„dar som denna. Jag har inga ambitioner att gnĂ€lla sĂ„ tolka mig inte sĂ„. *** Det FINNS rĂ€tt mĂ„nga pĂ„ "nejsidan" oxĂ„. Folk som aldrig skulle hora till sig ett skivkontrakt. Som aldrig skulle suga av Peter Swartling (han heter sĂ„?) för en deal. Det Ă€r rĂ€tt mĂ„nga som INTE sökt till idol, som fortfarande krĂ€ks pĂ„ Bert Karlsson osv. DĂ€rför att Bert Karlsson representerar plast, business och skit. *** Du har all rĂ€tt att stĂ„ för din Ă„sikt om musikkvalitĂ©, och din kommentar om "bittra musiker som aldrig fick sin karriĂ€r" har sin uppenbara poĂ€ng, men vissa musiker har valt bort skiten sjĂ€lvmant. Och det Ă€r klart; priset man fĂ„r pröjsa Ă€r att man fĂ„r tjĂ€na sina pengar pĂ„ ett "vanligt jobb" och ha musiken som hobby. Livet Ă€r liksom mer Ă€n en helkvĂ€ll pĂ„ en jetsetfest. Och det Ă€r inte pengar som gör dig rik (ajaj sĂ„dan plattityd!) đ *** SjĂ€lv respekterar jag skivförsĂ€ljande artister som behĂ„ller sin integritet trots kommersiel framgĂ„ng. Finns mĂ„nga exempel pĂ„ det. *** f ö lyckas jag inte öppna lĂ€nken. tjing
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 men vissa musiker har valt bort skiten sjÀlvmant. Och det Àr klart; priset man fÄr pröjsa Àr att man fÄr tjÀna sina pengar pÄ ett "vanligt jobb" och ha musiken som hobby. Jag har inga synpunkter pÄ det - det finns massor av alternativ musik dÀrute som Àr hur bra som helst och klarar sig helt utan den konvetionella popbranschen. Det Àr gnÀllandet jag retar mig pÄ.
Vallhagen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Playboy skulle aldrig ha den dĂ„liga smaken att satsa pĂ„ ThĂ„ström t ex. Jomen vĂ€nta nu; Chrille Pettersson vek vĂ€l ut sig? đ
Linus Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 VĂ„gar man nĂ€mna att jag har gjort en av remixerna pĂ„ singeln? đđ Ă hĂ„! Kommer du anvĂ€nda FirstWave-leaden pĂ„ den dĂ„, hehe? đ
Demomannen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 DÀremot sÄ finns det gott om andra som skulle kunna slÀppas fram om inte resurser i form av marknadsföring etc lades pÄ silikonyta. Musikbranschen Àr ingen sovjetkolchos som du kan stÀlla sÄdana krav pÄ. Gillar man inte köper man inte, nÄgot annat inflytande har varken du eller jag över Warners budget. Jag föreslÄr att du istÀllet kanaliserar din energi i en positiv riktining och startar alternativ till branschen du hatar sÄ mycket.
TTA Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 VĂ„gar man nĂ€mna att jag har gjort en av remixerna pĂ„ singeln? đ đ Ă hĂ„! Kommer du anvĂ€nda FirstWave-leaden pĂ„ den dĂ„, hehe? đ Hehe, nej. Remixen Ă€r redan gjord sen en och en halv mĂ„nad tillbaks. Det leadljudet bad jag dig om för att se om jag kunde fĂ„ till nĂ„n bra pads i reason med det. Jag hade en jp8000 innan men gjorde av med den innan jag han sampla av den đ
MrPhil (oregistrerad) Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 I mina ögon Ă€r Bono eller Coldplay inte mer seriösa popartister Ă€n Linda Rosing, dom bara sĂ€ljs till en annan publik. ... inte mer seriösa Ă€n att de faktiskt Ă€gnar sig Ă„t musik dĂ„.... đ Som framgĂ„r av artikeln kommer Ă€ven Linda Rosing att Ă€gna sig Ă„t musik. Musik som till skillnad frĂ„n nĂ€mnda gubbars senaste plattor kommer nynnas av smĂ„flickor, sĂ€ljas pĂ„ Konsum och laddas till mobiler. Eller inte, och sĂ„ var problemet ur vĂ€rlden. đ Nej, för de förlorade resurser som satsas pĂ„ icke-talang o icke-engagemang har hindrat riktiga musikers chans. Ja, jag skiljer pĂ„ riktiga musiker/artister o silikonbimbos. Vilket du tydligen inte gör. Bara för att Linda gĂ„r in i en studio o nynnar lite, sĂ„ Ă€r hon knappast att rĂ€kna i klass med nĂ€mnda ovan. Det har Carl Bildt oxĂ„ gjort... Vem tror du sĂ€ljer bĂ€st? U2 eller Linda Rosing förresten? Skulle jag gissa pĂ„ nĂ„t sĂ„ tror jag Linda-satsningen kommer gĂ„ med förlust. Och det handlar inte om att 'alla' troget arbetande musiker förtjĂ€nar en chans i rampljuset, för det gör de flesta inte. DĂ€remot förtjĂ€nar alla pĂ„ riktigt utövande musiker MER chans Ă€n ett par silikonbröst. SĂ„ för att rangordna, sĂ„ hamnar icke-musiker lĂ€ngre ner pĂ„ listan Ă€n musiker. Enl mitt tycke alltsĂ„. Det sorgliga Ă€r att branschen (inkl du sjĂ€lv tydligen) Ă€r sĂ„ mĂ„na om att snabbt sĂ€lja yta ist för att försöka hitta lite riktig talang. Gillar man musik, sĂ„ Ă€r det svĂ„rt att tycka detta Ă€r bra. Att branschen gör denna prio Ă€r som du sĂ€ger inget nytt, men betĂ€nk hur fattig den hade varit om BARA Linda Rosing fĂ„tt plats.... det Ă€r ju ditĂ„t vi gĂ„r.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.