Jump to content
Annons

MagnusSweden (oregistrerad)

Recommended Posts

MagnusSweden (oregistrerad)

Jag må vara helt slut i pallet..jag förstår att det är ett hårdvaryskydd...men är det ngn som kan förklara varför det inte följer med MBox 2 Mini?

Det finns ett prg som heter "iLok" och varje gång jag startar upp LE så kommer det en massa popupfönster där det står att man ska "authorize" pluggar och den hittar inte det prg.

Synnerligen tacksam för en förklaring!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MagnusSweden (oregistrerad)

Jag har installerat det som fanns med i Mbox 2 Mini-paketet.

OM jag förstår saken rätt så måste man köpa en nyckel för $39.95?

Eller räcker det med det programmet som följde med....och hur ska jag få det att fungera i så fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm tror inte du ska behöva en ilok om du bara installerat det som kom med mboxen.

Vilka pluggar är det som frågar efter authorisering?

har för mig att man kan välja att installera mp3 option och digidelivery när man installerar mboxen. dom två behöver en ilok. likaså om du har factory paketet eller music/DV toolkit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm tror inte du ska behöva en ilok om du bara installerat det som kom med mboxen.

Vilka pluggar är det som frågar efter authorisering?

har för mig att man kan välja att installera mp3 option och digidelivery när man installerar mboxen. dom två behöver en ilok. likaså om du har factory paketet eller music/DV toolkit.

när man installerar LE så får man registrera med iLoken.. har man inte gjort det så kommer det komma upp massvis med pop-upfönster. jag har inget iLok och jag har inte den datorn uppkopplad, så jag harinte heller registrerat den.. men jag trycker bort den med ett knapptryck och så jobbigt är inte det!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså..

...om jag har förstått saken rätt så måste man ha den däringade iloknyckelen för att få tillgång till de programmen som vill authoriseras. Jag gjorde en anistallation och en ny installation på mitt ptLe och då lät jag bli att installera de pluggar som pt frågar om jag vill authorizera. och sen slapp jag klicka och levde lycklig i alla mina dar. men det är lite konstig lösning det där med iloknyckelen om jag får tycka....

I övrigt är jag riktigt nöjd med min mbox mini!

Suverän att ha i handväskan!

Svante.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi tar en MB MINI, MBII eller MBPRO så behövs ingen iLok nyckel, dvs Pro Tools, digi rack och ignintion pack använder enbart en typ av serienummer som registrering/auktorisering.

Det är först när man börjar att installera pluggar som ingår i Factory bundlen, Music Production Toolkit eller andra betal pluggar som har ilok som kopieringskydd som en iLok behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

obegripligt att man inte har en inbyggd iLok i Mboxen.

Vore ganska dumt att behöva begränsa sig till en workstation. Jag har funderat på att skaffa en mini för att kunna småbjobba lite hemma, vill jag då köra min tunga pluggar så tar jag ju min iLok med mig fram och tillbaka.

Det behöver ju inte vara ett tvång att använda den inbyggda. Ett hårdvaruskydd för en produkt som bara fungerar med dedikerad hårdvara känns i alla fall i mina ögon onödigt. Varför behöva offra två usb-portar.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

obegripligt att man inte har en inbyggd iLok i Mboxen.

Vore ganska dumt att behöva begränsa sig till en workstation. Jag har funderat på att skaffa en mini för att kunna småbjobba lite hemma, vill jag då köra min tunga pluggar så tar jag ju min iLok med mig fram och tillbaka.

Det behöver ju inte vara ett tvång att använda den inbyggda. Ett hårdvaruskydd för en produkt som bara fungerar med dedikerad hårdvara känns i alla fall i mina ögon onödigt. Varför behöva offra två usb-portar.

Iofs. Men vänd på steken att jag köper en mini och får en bra deal på pluggar samtidigt så är det ju ganska osmidigt att dessa är låst till en hårdvara,vilket det skulle bli i ditt önskemål.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hej!

En iLok är nödvändig för att du ska kunna använda de extra pluggar som förljer med Pro Tools-paketet. När du har installerat dessa pluggar kommer det precis som du säger upp rutor för varje enskilld plugg om att du måste authorizera. I det meddelandet står även att du måste ha en iLok för att kunna registrera och använda pluggarna.

Jag har precis köpt en iLok men jag har inte riktigt förstått hur man fixar licenser på ilok.com. Är det möjligtvis någon här som vet hur det går till?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har jag förstått detta rätt....känner mig smått dum som ej satt mig in i detta tidigare, men jag har liksom inte behövt.... 😆

En Ilok-nyckel är alltså ett sätt att administrera och hålla koll på alla sina licenser?

ponera: Jag vill ha Elios De-esser.

1: jag går till 4sound och köper en Ilok nyckel?? (nån form av usbminnes-liknande greja)

2: Jag slår mig ner på nätet och köper elios de-esser??

3: Jag registrerar det som behöver registreras på Ilok.com???

4: Jag installera Elios de-esser på de datorer jag vill ha den, och kan sedan använda den på alla dessa datorer förutsatt att jag har med mig min ilok-nyckel???

eller har jag fått detta om bakfoten?

kan man spara ALLA licensnycklar på Iloken? även gamla saker som trilogy och EWQLSO som man haft i flera år osv???

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp det stämmer!

När du har köpt din iLOK så måste du regga den. https://www.ilok.com/cgi-bin/WebObjects/iLokManager

Där du får skapa en konto med namn och lösen. Plus att du får installera en liten applikation som gör att det kan kommunicera med iloken. Kom ihåg ditt användarnamn ex. mrkeys.

Den får du då ange när du köper Elios de-esser. Då kontaktar Elios ilok's databas och lägger in licens på iloken, obs se till att den är reggad och sitter i. Sen ligger den där på iloken för alltid.

Om du har sen en massa licenser så kan det ju vara en idé att kontakta ditt försäkringsbolag och se vad du kan få för deal där. Spara alla dina inköp på dokument och skriv ut.

Tappar du bort iloken så är det kört. Om den skulle bete sig konstigt eller strula så går det att föra överlicenserna på en ny. Men kräver det att du skickar in den, har jag för mig.

Tyvärr så går det inte att spara alla licenser. Det beror på tillverkaren. Det finns även Syncrosoft. http://www.syncrosoft.com/

Vet att steinberg kör på nåt liknande. IK-Multimedia hade det förut men nu har dom slopat nycklarna på sina produkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...