Jump to content
Annons

Söker program


Nybbe 84

Recommended Posts

Hej du glade 🙂

Jo det Àr sÄ att jag Àr ute efter ett program dÀr man kan konvertera pdf-filer till t ex ppt-filer (powerpoint-filer) Finns det nÄgra gratisprogram pÄ nÀtet som man kan tanka ner (helst dÄ ett som Àr fullt fungerande) Hittade ett igÄr men den kan bara konvertera första sidan och de har man ju ingen nytta utav om filen Àr pÄ flera sider.

NÄgon som har nÄgra förslag ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hm, kollade in den sidan och laddade ner pptools men det funkade inte riktigt som jag ville. Men tack ÀndÄ för tipset.

Jag rekommenderar att ta screenshots av PDF-sidorna, och lÀgga in dom manuellt i powerpoint.

Jag lyckades inte med det. Hade varit rÀtt sÄ smidigt annars.

NĂ„gon som har fler tips ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag rekommenderar att ta screenshots av PDF-sidorna, och lÀgga in dom manuellt i powerpoint.

Jag lyckades inte med det. Hade varit rÀtt sÄ smidigt annars.

NĂ„gon som har fler tips ?

Det Àr ett enkelt sÀtt. Varför lyckades du inte?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag rekommenderar att ta screenshots av PDF-sidorna, och lÀgga in dom manuellt i powerpoint.

Jag lyckades inte med det. Hade varit rÀtt sÄ smidigt annars.

NĂ„gon som har fler tips ?

Det Àr ett enkelt sÀtt. Varför lyckades du inte?

Har ingen aning om hur en gör 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag rekommenderar att ta screenshots av PDF-sidorna, och lÀgga in dom manuellt i powerpoint.

Jag lyckades inte med det. Hade varit rÀtt sÄ smidigt annars.

NĂ„gon som har fler tips ?

Det Àr ett enkelt sÀtt. Varför lyckades du inte?

Har ingen aning om hur en gör 🙂

Öppna PDF-dokumentet sĂ„ du ser en hel sida, och tryck sen pĂ„ "Print Screen"-knappen pĂ„ tangentbordet (sitter oftast ovanför Insert, Delete, Home, End och alla dom knapparna).

Öppna dĂ€refter nĂ„got bildbehandligsprogram (Paint duger) och klistra in (Ctrl+V) sĂ„ ska bilden hamna dĂ€r.

Edit: Extraknep: HÄll in Alt nÀr du trycker pÄ Print Screen. DÄ fÄr du bara en bild av det program som ligger i förgrunden, sÄ slipper du fÄ med omkringliggande saker.

Redigerat av gsol
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag rekommenderar att ta screenshots av PDF-sidorna, och lÀgga in dom manuellt i powerpoint.

Jag lyckades inte med det. Hade varit rÀtt sÄ smidigt annars.

NĂ„gon som har fler tips ?

Det Àr ett enkelt sÀtt. Varför lyckades du inte?

Har ingen aning om hur en gör 🙂

Öppna PDF-dokumentet sĂ„ du ser en hel sida, och tryck sen pĂ„ "Print Screen"-knappen pĂ„ tangentbordet (sitter oftast ovanför Insert, Delete, Home, End och alla dom knapparna).

Öppna dĂ€refter nĂ„got bildbehandligsprogram (Paint duger) och klistra in (Ctrl+V) sĂ„ ska bilden hamna dĂ€r.

Edit: Extraknep: HÄll in Alt nÀr du trycker pÄ Print Screen. DÄ fÄr du bara en bild av det program som ligger i förgrunden, sÄ slipper du fÄ med omkringliggande saker.

Okej, tack sĂ„ mycket. Ska göra ett försök 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

AnvÀnd annars Adobe Reader i fullskÀrmslÀge, fungerar perfa om man inte Àr beroende av swisch swosch mellan bilderna (och inte har audio/video i presentationen). Ett mycket bra format att ha presentationer i dÄ Reader Àr gratis och stort sÀtt alla datorer i hela vÀrlden har det.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...