Jump to content
Annons

Pop eller? =)


GaBBe

Recommended Posts

LÅTNAMN: För den jag är

ARTIST/GRUPP: Simon

GENRE: pop?

LÅTLÄNGD: 3.40

KOMPOSITÖR: Gabriel Almeågrd

PRODUCENT: Gabriel Almegård

EV. MEDVERKANDE: Gabriel Almegård, Ernst-Heinrich Schiebe

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.16

STATUS: Klar, men jag ändrar på dom saker ni tar upp om jag håller med! =)

Jag heter Gabriel och är 16 år, gör musik om ni har missat det ;P, en kille som heter Simon sjunger. Han är 17. Jag har skrivit och producerat låten. Både Simon och jag har skrivit texten.

Ja, som vanligt kommer vissa tycka det är skräp, och vissa kommer antagligen tycka om det och ge mig konstruktiv kritik. =) Det är alltså kritik jag vill ha om hur jag kan förbättra låten musikmässigt och ljudmässigt. =D Kör på!

Simon___F_r_den_jag__r__GaBBe_.mp3

Redigerat av GaBBe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj en darin som sjunger på svenska...

Inte alls illa, men det hela känns otroligt tillrättalagt, är något instrument "på riktigt"? Förutom rösten då, heheh

Därmed inte sagt att detta är dåligt, men det känns väldigt radio och plast i mina öron.

Låten är helt klart hitmaterial och att du bara är 16 år gör inte saken sämre. Imponerande.

Mixen och produktionen låter hur bra som helst i mina trötta öron (har själv mixat de senaste timmarna)

Snyggt jobbat hur som helst och lycka till med det fortsätta musikskapanandet

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är verkligen inget jag själv skulle lyssna på och skulle förmodligen banka sönder radion på jobbet efter den lokala radiostationen spelar den den 15 gången samma dag...men min far tycker inte om hård-rock och så är ju livets gång.

...mycket bra mixat och mastrade...önska att man själv hade sån talang.

...Sångaren är klockren till den här stilen.

...Synd att de riktiga instrumenten (alltså... nu kommer gubben i mig fram så bry dig inte om vad jag säger nu) försvinner och låter så "perfekta"

...visst är det plastigt men om det är den här stilen du brinner för gör du den riktigt, riktigt j*vla bra!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande med tanke på din ålder och erfarenhet.

Visst kan det bli en hit, lite finputsning behövs.

Det jag stör mig mest på längden och tjatigheten i slutet. För enformig.

Där sa du nåt! För enformig. Det kan jag hålla med om, men jag är osäker på om det inte är bra att ha det så? ...eftersom refrängen fastnar bättre då? hm..undrar hur man skulle göra den mindre enformig..tycker du inte jag ska låta reffen gå 2 gånger i slutet? =) utveckla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är verkligen inget jag själv skulle lyssna på och skulle förmodligen banka sönder radion på jobbet efter den lokala radiostationen spelar den den 15 gången samma dag...men min far tycker inte om hård-rock och så är ju livets gång.

...mycket bra mixat och mastrade...önska att man själv hade sån talang.

...Sångaren är klockren till den här stilen.

...Synd att de riktiga instrumenten (alltså... nu kommer gubben i mig fram så bry dig inte om vad jag säger nu) försvinner och låter så "perfekta"

...visst är det plastigt men om det är den här stilen du brinner för gör du den riktigt, riktigt j*vla bra!!

Tack! Blir riktigt glad av det du säger. =) Vilken musik lyssnar du själv oftast på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande sångröst! Som helhet låter allt mycket bra men jag tycker inte du behöver dubba sången. Lägg hellre svaga körstämmor i bakgrunden som även sjunger unisont med leadsången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Radiovänligt så det förslår, grymt bra jobbat för att vara så pass unga dessutom. Slå er ihop med en till juniorbegåvning, Danabacken här på forumet, så kan ni ta vid där Cheiron la ner för något år sen 😱

Det låter lite platt och en hel del GM tyvärr, men om ni skitar ner och tajtar till prodden, fyller ut ljudbilden och ser att det händer mer (bättre ös) så kan det här gå långt, tror jag.

...Visst, klyschor, men det är ändå råd 😛

Well done! 😎

/ M

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inget annat än att hålla med dom ovanstående talare.

Låten känns en aning platt och formlös.

Däremot med bättre ljud , bättre mixad så är detta en solklar låt att skicka till

bolag.Kan myckel väl tänka mig höra denna på radio.

Mycket enkel och bra låt vilket bolagen gillar och du sjunger riktigt riktigt bra.

Faktiskt bland det bättre jag hört på ett bra tag.

Som jag ser det har du två val.

1. Gå till bolagen och presentera dig som artist , spela upp låten.Att den inte riktigt är färdig gör inget för det är det bolagen är till för , Att koppla ihop dig med bra producenter/låtskrivare.

2. Gör det själv och leta upp någon bra att jobba med och fortsätt skriva låtar och utveckla din talang för att sedan göra steg ett.

Ps. Vart bor du ? Och hur bra är du på att sjunga på engelska ?

Såg att det nog var mer Simon jag refererade till.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt popröst! Den skulle kunna vara med i allt från BWO-kloner till mer moget material 😕 Mixen / musiken är väl en bit från 100 men, håller med Picazzo här att detta lätt skulle kunna spelas på radio med lite justeringar här o var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt imponerad för din tallang! Själv är man ju 18 och du klår redan mig med hästlängder. Jag tycker du har gjort ett bra jobb med de ljuden du har haft tillgång till, och ändå producerat det rätt schysst. Om man skulle lyssna på en gammal Back Street Boys låt så skulle man inte höra sån stor skillnad på ljuden från din låt, men som sagt var det 10 år sedan de regerade. Så en uppdatering av ljud och lite proffsigare mix skulle det lätt kunna bli en hitlåt! Gå till skivbolag genast 😳

Jag önskar jag också kunde ha tid och skriva låtar, gymnasiet tar kål på än, har ingen tid över alls. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta var ju riktigt bra. Måste säga att jag vart något besviken efter att ha läst alla lovord i tråden innan. Men riktigt bra var det ändå. Jag tycker inte att versen känns given, men refrängen sparkar rumpa som radiohit.

Kan inte säga något om ljudbilden då min lyssning här är kass, men gitarren låter väldigt platt.

Fick faktiskt lite "Money for Nothing" vibbar av den här 😄 (alltså låten som Robyn har skrivit till Darin).

BRA JOBBAT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta var ju riktigt bra. Måste säga att jag vart något besviken efter att ha läst alla lovord i tråden innan. Men riktigt bra var det ändå. Jag tycker inte att versen känns given, men refrängen sparkar rumpa som radiohit.

Kan inte säga något om ljudbilden då min lyssning här är kass, men gitarren låter väldigt platt.

Fick faktiskt lite "Money for Nothing" vibbar av den här 😠 (alltså låten som Robyn har skrivit till Darin).

BRA JOBBAT!

Tack så mycket för kritiken! =) Själv tycker jag versen är rätt bra, samma linje hela tiden på nåt sätt men ändå intressant att lyssna på. Hehe, tack för det du sa om refrängen =D Åh, Money for nothing gillar jag! =)

Sen måste jag ge credit för Ernsts insatts! Den var väldigt viktig, han och jag körar tillsammans hela tiden utom i verserna. Det är också Ernst ni hör i bryggan som börjar på 2.50. Ni hör honom bäst när ordet "lögner" sjungs. =)

Redigerat av GaBBe
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick faktiskt lite "Money for Nothing" vibbar av den här 😄 (alltså låten som Robyn har skrivit till Darin).

Bra att du förtydliga, annars hade jag tänkt på Dire Straits låt. 😛😠

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...