Jump to content
Annons

Samma Kaliber - Monster Occupation


Betyg  

7 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      1
    • 5
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN: Monster Occupation

ARTIST/GRUPP: Samma Kaliber

GENRE: Monsterpop

LÅTLÄNGD: 2:07

KOMPOSITÖR: maxmaxmax & Henke

PRODUCENT: maxmaxmax & Henke

EV. MEDVERKANDE: maxmaxmax & Henke

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,13 MB

LÅTLÄNK: Monster Occupation (spara som...)

..eller klistra in i webläsaren

http://www.angelfire.com/oz/sibirien/monster_occupation2.mp3

Håll till godo!

(EDIT: Länken ändrad till version #2)

Redigerat av Henke
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej nej nej nej... linea inte den akustiska gitarren(edit: den måste väl vara linead?). Alla dåliga uppmickningar är bättre än det där vassa själ/kropp-lösa ljudet!

Låten?! Jättesjysst, 60-talsinfluerad lite skönt svävande och samtidigt innovativt och spännande. Den här låten tycker jag är jäkligt bra(även stilen), det gäller även produktionen (borsett från den döda akustiska gitarren)!

5a! 😛

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Nice. Gitarren är som sagt... inte kul. Annars låter det fruktansvärt intressant, personligen skulle jag antagligen inte haft så torrt ljud på en låt av den här typen, men det är ju en fråga om smak förstås. Efter lite drygt en minut (la-la-la-partiet) låter det väldigt fräckt, jag saknar knappt en riktig tabla och sitar för det har ni löst så bra ändå. Jag tänker lite på Donovan och Pink Floyd (har ni förresten hört Wellwater Conspiracy? Det borde ni!) men bara som ett försök att bunta ihop musiken med annan musik, det här var väldigt inspirerat tycker jag.

EDIT: Fnisset i början är en klockren touch också, bring on the LSD.

Redigerat av robotapan
Link to comment
Dela på andra sajter

Nope, fortfarande samma sköna låt, men gitarren är fortfarande lika vass och jobbig, spela in den igen och micka upp den ordentligt. Låten är aldeles för bra för att förstöras av något som är så enklet åtgärdat! 😛

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst! Hade refrängerna varit starkare (popmässigt sett och i mitt tycke då alltså) hade jag fallit pladask. Produktionen är luftig, man hör vartenda knäpp. Tycker att jag hör en mun ploppa då och då. Fräckt isåfall! Kommentaren om linead gitarr vs uppmickad fick mig att tänka efter på mina egna gitarrinspelningar. Måste testa att micka upp stålis.

/Swell

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, alldeles riktigt, visst är det en mun som ploppar! 😄

Jag brukar vanligtvis spela in gitarren både linead och uppmickad så att man har två signaler att laborera med men tyvärr var lite vi lata vid detta inspelningstillfälle... 😆 Eftersom folk verkar uppskatta låten så kanske man skulle ta tag i att försöka fixa till gitarren när man får tid över...

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, alldeles riktigt, visst är det en mun som ploppar!  😎

Jag brukar vanligtvis spela in gitarren både linead och uppmickad så att man har två signaler att laborera med men tyvärr var lite vi lata vid detta inspelningstillfälle...  😆 Eftersom folk verkar uppskatta låten så kanske man skulle ta tag i att försöka fixa till gitarren när man får tid över...

Nuuuu! 😄

(Edit: helst mono, utan "lineklafset", och inga "Orangutang-panoreringar" ...om jag får välja) 😄

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
...

Eftersom folk verkar uppskatta låten så kanske man skulle ta tag i att försöka fixa till gitarren när man får tid över...

Nuuuu! 😄

Tills vidare kan du ju ta dig an korrekurlyssningen av vårt nyare alster "Rainmaker"...

https://www.studio.se/index.php?showtopic=3444

Trist gitarr i den också? Förmodligen, eftersom den också är linead 😆

I Hammagrella-låten däremot, tog vi oss i kragen och mickade upp!

https://www.studio.se/index.php?showtopic=3449

Redigerat av Henke
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... jag gillar verkligen stämmningen och framförandet av låtarna och inte minst sången. Den känns lite Engelsk, typ.

Har inte så mycket att anmärka på, så det är väl därför jag fortsätter att peta om akustiska gitarren... 😉 Även på Hammagrellalåten är den väldigt vass och saknar naturlig klang, lite mer låda och mindre vass diskant skulle nog göra susen!

...fast sen har jag ju inget att klaga på?! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha så sitter man här o gungar med huvudet som en glad gubbe igen. 😉

Men det där plupp-ljudet driver mig till vansinne. Har samma ljud med i mitt Windows Sound Scheme så vid varje plupp letar jag febrilt efter en dialogruta på skärmen... gaahh! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...