Jump to content
Annons

M audio delta 1010lt problem


mietek

Recommended Posts

Det händer en så jobbig grej jag har vart med om det andra gånger jag använt kortet också, nu använder jag en preamp innan, men signalen blir SKIThög i kortet, jag kan dra ner sliders i kontrollpanelen på kortet så långt det går med ändå bli signalen distad och lägger ett fult limiterat tak på signalen, jag KAN ju dra ner signalen på Preampen med får nästan dra ner till noll där också för att signalen ska bli normal, och är inte meningen att man ska ha inputen på preampen så högt det går innan det distar? det händer exakt samma sak med mick som gitarr.

Sjukt jobbigt faktiskt, vore overkligt schysts om nån visste vad man ska göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det sitter små små jumpers (samma som sitter på hårddiskar där du väljer master /slave) på ljudkortet där du bestämmer vilken nivå du vill köra på. Som default så är korten på högsta nivå vid leverans. Du får flytta dom till önskad nivå.

Ett par exempel:

http://www.rcgroups.com/articles/ezonemag/...ath/jumpers.jpg

http://ronja.twibright.com/drawings/jumpers.png

Manual sidan 7 hittar du om nivåer och jumpers

http://www.m-audio.com/images/global/manua...10LT-Manual.pdf

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack så mycket, men är det verkligen enda lösningen ? har aldrig hört att mina polare med samma kort behövt ändra det och dom här ändå samma mic, och preamp o.s.v

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack så mycket, men är det verkligen enda lösningen ? har aldrig hört att mina polare med samma kort behövt ändra det och dom här ändå samma mic, och preamp o.s.v

Jo, men deras kort är det alla gånger ändrat på. Jag är hundra på att det är det som är felet. Kolla hur jumprarna sitter. Kan slå vad om att dom sitter på det högsta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för mikrofon? Vad har du för preamp? Hur routar du signalen fram till ljudkortet o.s.v.?

Dynamiska mikar är t.ex. inte speciellt bra att köra +48V med.

Kör du med M-audios delta control panel? Om ja, har du några vilda inställningar där? 😆 Prova att sätta allting där till default(installera om den).

Vad kör du med för inspelningsprogram?

Har du någon(boost everything with like 50db or so for fun)-inställning någonstans, t.ex. in inspelningsprogrammet du kör(ja vad använder du får något)?

Nej nu är det läggdags!

Link to comment
Dela på andra sajter

en tsm kondensator

har en tube mp, signalen är enkel, Mic - preamp - ljudkort

japp maudios panel, måste man installera om allting för att få default, måste finnas nån knapp?

nej har ingen boost på om inte det är förinställt nånstans.

använder nuendo 3, inte eller där nån mystiskt boost jag inte känner till.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej måste jag ta ut kortet igen då?

måste man ominstallera drivisar och sånt då?

Ja, ta ut kortet och kolla hur dom små jumprarna sitter och jämför med bilden i pdf-filen. Memorisera hur dom sitter eller skriv ut eller rita av. Stäng av datron och skruva ur kortet om du inte når. Flytta sen jumprarna och starta sen om. Du behöver inte ominstallera några drivrutiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack som fan för tipset det funkade helt okej!

jag kan fortfarande inte köra fullt ut på in-nivån på min preamp, känns som man tappar lite crunch i signalen på t.ex gitarr.

men det funkade iaf.

ett annat jobbigt problem är att när jag kör Ezdrummer så håller vstperformance

mätaren på och hoppar upp och ner och det vill gärna hacka. jag trodde först att det bara var för att det var för tugnt, men det hä'nder ibland när när det inte är spciellt tungt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan fortfarande inte köra fullt ut på in-nivån på min preamp, känns som man tappar lite crunch i signalen på t.ex gitarr.

😉

Snälla förklara vad du menar med det här. För det första spelar det ingen roll att du inte kan maxa på preampen, den har ju lite extra kräm för inspelning av tystare ljudkällor. Sedan lovar jag att du inte vill ha crunch på gitarren som ett resultat av preampens gainsteg 😄

EDIT: Stava

Redigerat av Torwald
Link to comment
Dela på andra sajter

vilket gratisprogram skulle du tipsa om, tror du att det fixar problemet?

Klart du har ett diskdefragmenteringsprogram i datorn.. Kolla under Start->Alla program->Tillbehör->Systemverktyg->Diskdefragmenteraren

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...