Jump to content
Annons

M-Audio firewire 410 (Ljud och ljudenheter)


800pro

Recommended Posts

Annons

Humm... Du väljer väl bara M-Audio-kortet som inspelnings-källa (recording device) i det inspelningsprogram du använder?

Har inte kortet själv så jag är nog inte mycket till hjälp... 😉

DÄREMOT funderar jag på att skaffa just det kortet. Verkar vara en trevlig liten tegelsten. Så om du har några generella synpunkter på det så är jag intresserad av att höra dem. 😎 Fungerar det bra? Är du nöjd?

EDIT: Om jag skaffar det innan ditt problem är löst så lovar jag att hjälpa dig mer utförligt! 😎

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

hej hej!!

har själv ett m-audio 410 och det är precis som för andra kort när man ska spela in, man väljer det i sequencern som man har valt och väljer typ ASIO M-audio stereo 1 och 2 Out. Var man ställer in sånt är ju lika olika från program till program.

Sen när det gäller valet av just 410 så skakar jag bara på huvudet på de som har skaffat sig en och speciellt de som tänker göra det. Dvs, jag skakar på huvudet åt mig själv också 🙂😄 Anledningen är att jag tycker att det vore betydligt bättre att gå på det lite dyrare kortet av M-Audio stucket för då får man 8 In och man vet aldrig när man behöver så många kanaler. Ångrar sen ett tag att jag köpte mitt som bara har 2 In.

Vid behov av att endast spela in 1 eller 2 kanaler åt gången finns det kort som är betydligt billigare och som klarare biffen lika väl, så att säga 😆

Det var iaf mina åsikter

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen när det gäller valet av just 410 så skakar jag bara på huvudet på de som har skaffat sig en och speciellt de som tänker göra det. Dvs, jag skakar på huvudet åt mig själv också  😛  😛  Anledningen är att jag tycker att det vore betydligt bättre att gå på det lite dyrare kortet av M-Audio stucket för då får man 8 In och man vet aldrig när man behöver så många kanaler. Ångrar sen ett tag att jag köpte mitt som bara har 2 In.

Vid behov av att endast spela in 1 eller 2 kanaler åt gången finns det kort som är betydligt billigare och som klarare biffen lika väl, så att säga  😄

Men alltså... för den FireWire-sugne som inte behöver mer än 2 in och behöver fantommatning för kond.mic + MIDI-interface så verkar ju det enda avskräckande med denna juvel att den är lite dyr.. eller? Alltså, hur är den rent prestandamässigt om du bortser från priset? (Jag har nämligen ev en beggad på gång till ett behagligt pris... 😉)

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjosan.

Jag har detta kortet och är helnöjd.... förutom att jag "vuxit ur" två kanaler... F.ö. så har det funkat fint för mig i min "analoga macmiljö" 😄 Har bara lirat analoga instrument med det så allt annat som går på el har jag inte testat med kortet...

Men behöver du inte mer än 2 in så funkar det alldeles utmärkt, trots att jag har hört andra på forumet som inte alls gillar kortet av ollika skäl.

Men det är väl så med alla prylar... ja... förutom nyckelharpa då 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjosan.

Jag har detta kortet och är helnöjd.... förutom att jag "vuxit ur" två kanaler...

Aah, du har vuxit ur det.............. då kanske du säljer det? 😉

Men det är väl så med alla prylar... ja... förutom nyckelharpa då 😛

Givetvis! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Maste ocksa varna for M-Audio 410. Jag har bara haft strul med mitt. Lamnade in mitt i inbyte och ska ta ut ett Delta 1010lt istallet.

Det verkar som att just 410 totalkrockar med min datakonfiguration, pc amd processor, for jag har provat allt men aldrig, under 2 ars tid, fatt det att funka felfritt. Finns som sagt en hel varld med andra firewireljudkort som sakert funkar mycket battre. Echo's Ljudkort, Presonus Firebox, Tascam Fw. Bara for att namna nagra alternativ.

*edit* fortydligande

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

hej

när det gäller ljudkort så handlar ju det om dels budget och i vilket sammanhang man ska köra dem i. Idags läget skulle jag inte köpt ett kort för 3000 - 4000 kr om jag bara ska ha två ingångar. Då fixar man ju det med kort på under 1000 lappen. Tänkte då på Audiophile t.ex. Jag skulle nog ha väntat tills man hade lite mera och köpa nånting mer rejälare, typ RME.

däremot så tycker jag att kvalitén på ljuden är bra, hyggligt bra värde på S/N men det finns ju lite brus om man kollar upp det. Men aldrig så att man märker av det. Så nog gör M-Audio helt okej grejer i sin prisklass.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...