Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NÄgon snÀll sjÀl som vet vad jag ska ha för portar öppna i (kontrolpanelen ljud och ljudenheter för att kunna spela in sÄng mm.

Annons
Postat (redigerat)

Humm... Du vÀljer vÀl bara M-Audio-kortet som inspelnings-kÀlla (recording device) i det inspelningsprogram du anvÀnder?

Har inte kortet sjĂ€lv sĂ„ jag Ă€r nog inte mycket till hjĂ€lp... 😉

DÄREMOT funderar jag pĂ„ att skaffa just det kortet. Verkar vara en trevlig liten tegelsten. SĂ„ om du har nĂ„gra generella synpunkter pĂ„ det sĂ„ Ă€r jag intresserad av att höra dem. 😎 Fungerar det bra? Är du nöjd?

EDIT: Om jag skaffar det innan ditt problem Ă€r löst sĂ„ lovar jag att hjĂ€lpa dig mer utförligt! 😎

Redigerat av ChromaWoods
Postat

hej hej!!

har sjÀlv ett m-audio 410 och det Àr precis som för andra kort nÀr man ska spela in, man vÀljer det i sequencern som man har valt och vÀljer typ ASIO M-audio stereo 1 och 2 Out. Var man stÀller in sÄnt Àr ju lika olika frÄn program till program.

Sen nĂ€r det gĂ€ller valet av just 410 sĂ„ skakar jag bara pĂ„ huvudet pĂ„ de som har skaffat sig en och speciellt de som tĂ€nker göra det. Dvs, jag skakar pĂ„ huvudet Ă„t mig sjĂ€lv ocksĂ„ 🙂😄 Anledningen Ă€r att jag tycker att det vore betydligt bĂ€ttre att gĂ„ pĂ„ det lite dyrare kortet av M-Audio stucket för dĂ„ fĂ„r man 8 In och man vet aldrig nĂ€r man behöver sĂ„ mĂ„nga kanaler. Ångrar sen ett tag att jag köpte mitt som bara har 2 In.

Vid behov av att endast spela in 1 eller 2 kanaler Ă„t gĂ„ngen finns det kort som Ă€r betydligt billigare och som klarare biffen lika vĂ€l, sĂ„ att sĂ€ga 😆

Det var iaf mina Äsikter

MVH Anders

Postat (redigerat)
Sen nĂ€r det gĂ€ller valet av just 410 sĂ„ skakar jag bara pĂ„ huvudet pĂ„ de som har skaffat sig en och speciellt de som tĂ€nker göra det. Dvs, jag skakar pĂ„ huvudet Ă„t mig sjĂ€lv ocksÄ  😛  😛  Anledningen Ă€r att jag tycker att det vore betydligt bĂ€ttre att gĂ„ pĂ„ det lite dyrare kortet av M-Audio stucket för dĂ„ fĂ„r man 8 In och man vet aldrig nĂ€r man behöver sĂ„ mĂ„nga kanaler. Ångrar sen ett tag att jag köpte mitt som bara har 2 In.

Vid behov av att endast spela in 1 eller 2 kanaler Ă„t gĂ„ngen finns det kort som Ă€r betydligt billigare och som klarare biffen lika vĂ€l, sĂ„ att sĂ€ga  😄

Men alltsĂ„... för den FireWire-sugne som inte behöver mer Ă€n 2 in och behöver fantommatning för kond.mic + MIDI-interface sĂ„ verkar ju det enda avskrĂ€ckande med denna juvel att den Ă€r lite dyr.. eller? AlltsĂ„, hur Ă€r den rent prestandamĂ€ssigt om du bortser frĂ„n priset? (Jag har nĂ€mligen ev en beggad pĂ„ gĂ„ng till ett behagligt pris... 😉)

Redigerat av ChromaWoods
Postat

Tjosan.

Jag har detta kortet och Ă€r helnöjd.... förutom att jag "vuxit ur" tvĂ„ kanaler... F.ö. sĂ„ har det funkat fint för mig i min "analoga macmiljö" 😄 Har bara lirat analoga instrument med det sĂ„ allt annat som gĂ„r pĂ„ el har jag inte testat med kortet...

Men behöver du inte mer Àn 2 in sÄ funkar det alldeles utmÀrkt, trots att jag har hört andra pÄ forumet som inte alls gillar kortet av ollika skÀl.

Men det Ă€r vĂ€l sĂ„ med alla prylar... ja... förutom nyckelharpa dĂ„ 😉

Postat
Tjosan.

Jag har detta kortet och Àr helnöjd.... förutom att jag "vuxit ur" tvÄ kanaler...

Aah, du har vuxit ur det.............. dĂ„ kanske du sĂ€ljer det? 😉

Men det Ă€r vĂ€l sĂ„ med alla prylar... ja... förutom nyckelharpa dĂ„ 😛

Givetvis! 😄

Postat
Tjosan.

Jag har detta kortet och Àr helnöjd.... förutom att jag "vuxit ur" tvÄ kanaler...

Aah, du har vuxit ur det.............. dĂ„ kanske du sĂ€ljer det? 🙂

😄

Ska bara skrapa ihop till ett motu-kort eller nÄt sÄnt

Postat
Tjosan.

Aah, du har vuxit ur det.............. dĂ„ kanske du sĂ€ljer det? 😆

😆

Ska bara skrapa ihop till ett motu-kort eller nÄt sÄnt

Hör av dig. 😼

Postat (redigerat)

Maste ocksa varna for M-Audio 410. Jag har bara haft strul med mitt. Lamnade in mitt i inbyte och ska ta ut ett Delta 1010lt istallet.

Det verkar som att just 410 totalkrockar med min datakonfiguration, pc amd processor, for jag har provat allt men aldrig, under 2 ars tid, fatt det att funka felfritt. Finns som sagt en hel varld med andra firewireljudkort som sakert funkar mycket battre. Echo's Ljudkort, Presonus Firebox, Tascam Fw. Bara for att namna nagra alternativ.

*edit* fortydligande

Redigerat av Bone
Postat (redigerat)

Jag har arbetade med radioproduktion i nÀstan ett Är med ett 410 och det har aldrig krÄnglat.. pÄ mac.

Redigerat av Andy_L
Postat

hej

nÀr det gÀller ljudkort sÄ handlar ju det om dels budget och i vilket sammanhang man ska köra dem i. Idags lÀget skulle jag inte köpt ett kort för 3000 - 4000 kr om jag bara ska ha tvÄ ingÄngar. DÄ fixar man ju det med kort pÄ under 1000 lappen. TÀnkte dÄ pÄ Audiophile t.ex. Jag skulle nog ha vÀntat tills man hade lite mera och köpa nÄnting mer rejÀlare, typ RME.

dÀremot sÄ tycker jag att kvalitén pÄ ljuden Àr bra, hyggligt bra vÀrde pÄ S/N men det finns ju lite brus om man kollar upp det. Men aldrig sÄ att man mÀrker av det. SÄ nog gör M-Audio helt okej grejer i sin prisklass.

MVH Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.