800pro Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 NÄgon snÀll sjÀl som vet vad jag ska ha för portar öppna i (kontrolpanelen ljud och ljudenheter för att kunna spela in sÄng mm.
ChromaWoods Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 (redigerat) Humm... Du vĂ€ljer vĂ€l bara M-Audio-kortet som inspelnings-kĂ€lla (recording device) i det inspelningsprogram du anvĂ€nder? Har inte kortet sjĂ€lv sĂ„ jag Ă€r nog inte mycket till hjĂ€lp... đ DĂREMOT funderar jag pĂ„ att skaffa just det kortet. Verkar vara en trevlig liten tegelsten. SĂ„ om du har nĂ„gra generella synpunkter pĂ„ det sĂ„ Ă€r jag intresserad av att höra dem. đ Fungerar det bra? Ăr du nöjd? EDIT: Om jag skaffar det innan ditt problem Ă€r löst sĂ„ lovar jag att hjĂ€lpa dig mer utförligt! đ Redigerat 19 november 2006 av ChromaWoods
mr_chess Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 hej hej!! har sjĂ€lv ett m-audio 410 och det Ă€r precis som för andra kort nĂ€r man ska spela in, man vĂ€ljer det i sequencern som man har valt och vĂ€ljer typ ASIO M-audio stereo 1 och 2 Out. Var man stĂ€ller in sĂ„nt Ă€r ju lika olika frĂ„n program till program. Sen nĂ€r det gĂ€ller valet av just 410 sĂ„ skakar jag bara pĂ„ huvudet pĂ„ de som har skaffat sig en och speciellt de som tĂ€nker göra det. Dvs, jag skakar pĂ„ huvudet Ă„t mig sjĂ€lv ocksĂ„ đđ Anledningen Ă€r att jag tycker att det vore betydligt bĂ€ttre att gĂ„ pĂ„ det lite dyrare kortet av M-Audio stucket för dĂ„ fĂ„r man 8 In och man vet aldrig nĂ€r man behöver sĂ„ mĂ„nga kanaler. Ă ngrar sen ett tag att jag köpte mitt som bara har 2 In. Vid behov av att endast spela in 1 eller 2 kanaler Ă„t gĂ„ngen finns det kort som Ă€r betydligt billigare och som klarare biffen lika vĂ€l, sĂ„ att sĂ€ga đ Det var iaf mina Ă„sikter MVH Anders
ChromaWoods Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 (redigerat) Sen nĂ€r det gĂ€ller valet av just 410 sĂ„ skakar jag bara pĂ„ huvudet pĂ„ de som har skaffat sig en och speciellt de som tĂ€nker göra det. Dvs, jag skakar pĂ„ huvudet Ă„t mig sjĂ€lv ocksÄ đ đ Anledningen Ă€r att jag tycker att det vore betydligt bĂ€ttre att gĂ„ pĂ„ det lite dyrare kortet av M-Audio stucket för dĂ„ fĂ„r man 8 In och man vet aldrig nĂ€r man behöver sĂ„ mĂ„nga kanaler. Ă ngrar sen ett tag att jag köpte mitt som bara har 2 In. Vid behov av att endast spela in 1 eller 2 kanaler Ă„t gĂ„ngen finns det kort som Ă€r betydligt billigare och som klarare biffen lika vĂ€l, sĂ„ att sĂ€ga đ Men alltsĂ„... för den FireWire-sugne som inte behöver mer Ă€n 2 in och behöver fantommatning för kond.mic + MIDI-interface sĂ„ verkar ju det enda avskrĂ€ckande med denna juvel att den Ă€r lite dyr.. eller? AlltsĂ„, hur Ă€r den rent prestandamĂ€ssigt om du bortser frĂ„n priset? (Jag har nĂ€mligen ev en beggad pĂ„ gĂ„ng till ett behagligt pris... đ) Redigerat 20 november 2006 av ChromaWoods
Umemagnus Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 Tjosan. Jag har detta kortet och Ă€r helnöjd.... förutom att jag "vuxit ur" tvĂ„ kanaler... F.ö. sĂ„ har det funkat fint för mig i min "analoga macmiljö" đ Har bara lirat analoga instrument med det sĂ„ allt annat som gĂ„r pĂ„ el har jag inte testat med kortet... Men behöver du inte mer Ă€n 2 in sĂ„ funkar det alldeles utmĂ€rkt, trots att jag har hört andra pĂ„ forumet som inte alls gillar kortet av ollika skĂ€l. Men det Ă€r vĂ€l sĂ„ med alla prylar... ja... förutom nyckelharpa dĂ„ đ
ChromaWoods Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 Tjosan.Jag har detta kortet och Ă€r helnöjd.... förutom att jag "vuxit ur" tvĂ„ kanaler... Aah, du har vuxit ur det.............. dĂ„ kanske du sĂ€ljer det? đ Men det Ă€r vĂ€l sĂ„ med alla prylar... ja... förutom nyckelharpa dĂ„ đ Givetvis! đ
Umemagnus Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 Tjosan.Jag har detta kortet och Ă€r helnöjd.... förutom att jag "vuxit ur" tvĂ„ kanaler... Aah, du har vuxit ur det.............. dĂ„ kanske du sĂ€ljer det? đ đ Ska bara skrapa ihop till ett motu-kort eller nĂ„t sĂ„nt
ChromaWoods Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Tjosan.Jag har detta kortet och Ă€r helnöjd.... förutom att jag "vuxit ur" tvĂ„ kanaler... Aah, du har vuxit ur det.............. dĂ„ kanske du sĂ€ljer det? đ đ Ska bara skrapa ihop till ett motu-kort eller nĂ„t sĂ„nt Hör av dig. đź
Bone Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 (redigerat) Maste ocksa varna for M-Audio 410. Jag har bara haft strul med mitt. Lamnade in mitt i inbyte och ska ta ut ett Delta 1010lt istallet. Det verkar som att just 410 totalkrockar med min datakonfiguration, pc amd processor, for jag har provat allt men aldrig, under 2 ars tid, fatt det att funka felfritt. Finns som sagt en hel varld med andra firewireljudkort som sakert funkar mycket battre. Echo's Ljudkort, Presonus Firebox, Tascam Fw. Bara for att namna nagra alternativ. *edit* fortydligande Redigerat 21 november 2006 av Bone
Andy_L Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 (redigerat) Jag har arbetade med radioproduktion i nÀstan ett Är med ett 410 och det har aldrig krÄnglat.. pÄ mac. Redigerat 21 november 2006 av Andy_L
mr_chess Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 hej nÀr det gÀller ljudkort sÄ handlar ju det om dels budget och i vilket sammanhang man ska köra dem i. Idags lÀget skulle jag inte köpt ett kort för 3000 - 4000 kr om jag bara ska ha tvÄ ingÄngar. DÄ fixar man ju det med kort pÄ under 1000 lappen. TÀnkte dÄ pÄ Audiophile t.ex. Jag skulle nog ha vÀntat tills man hade lite mera och köpa nÄnting mer rejÀlare, typ RME. dÀremot sÄ tycker jag att kvalitén pÄ ljuden Àr bra, hyggligt bra vÀrde pÄ S/N men det finns ju lite brus om man kollar upp det. Men aldrig sÄ att man mÀrker av det. SÄ nog gör M-Audio helt okej grejer i sin prisklass. MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.