Jump to content
Annons

Organisera bakom racket

Recommended Posts

Elof (oregistrerad)
Postat

Ni som har lite mer i racket eller fler rack, hur gör ni för att dela upp ström och ljudkablage?

Gör ni det över huvudtaget?

Hur organiserar ni kablage?

Jag börjar fÄ rÀtt mycket i mina rack nu och vill inte att det ska vara ett helvete nÀr man vÀl mÄste bakom och koppla dit nÄgon ny enhet t.ex.

Annons
Postat

Dra nĂ€tkablarna lĂ€ngs ena benet och signalkablarna lĂ€ngs andra benet. Om de behöver korsa varandra för att komma fram, sĂ„ försök göra den i rĂ€t vinkel och ta ut en extra svĂ€ng om det skulle behövas för att fĂ„ ihop det sĂ„. FĂ€st med buntband EFTER att du har mĂ€rkt upp kablarna pĂ„ lagom avstĂ„nd mellan mĂ€rkningarna, sĂ„ att du har en rimlig chans att hitta rĂ€tt kabel i hĂ€rvan den dag du ska Ă€ndra nĂ„got... 😕

Elof (oregistrerad)
Postat

Jag har ocksĂ„ mĂ€rkt att det Ă€r ett litet h nĂ€r man ska dra i och ur sladdar, jag Ă€r inte sĂ„ gammal, men jag skulle nĂ€stan kunna sĂ€ga att "det var bĂ€ttre förr" nĂ€r man hade fĂ€rre grejjer 😕

Tack för tipsen claes...

NÄgra fler smarta lösningar?

Postat
Dra nĂ€tkablarna lĂ€ngs ena benet och signalkablarna lĂ€ngs andra benet. Om de behöver korsa varandra för att komma fram, sĂ„ försök göra den i rĂ€t vinkel och ta ut en extra svĂ€ng om det skulle behövas för att fĂ„ ihop det sĂ„. FĂ€st med buntband EFTER att du har mĂ€rkt upp kablarna pĂ„ lagom avstĂ„nd mellan mĂ€rkningarna, sĂ„ att du har en rimlig chans att hitta rĂ€tt kabel i hĂ€rvan den dag du ska Ă€ndra nĂ„got... 😕

TÀnk alla tillverkare hade satt nÀtsladdarna pÄ samma sida utav burkarna dÄ hade ju ditt tips funkat ju.

thrinithan (oregistrerad)
Postat
Dra nĂ€tkablarna lĂ€ngs ena benet och signalkablarna lĂ€ngs andra benet. Om de behöver korsa varandra för att komma fram, sĂ„ försök göra den i rĂ€t vinkel och ta ut en extra svĂ€ng om det skulle behövas för att fĂ„ ihop det sĂ„. FĂ€st med buntband EFTER att du har mĂ€rkt upp kablarna pĂ„ lagom avstĂ„nd mellan mĂ€rkningarna, sĂ„ att du har en rimlig chans att hitta rĂ€tt kabel i hĂ€rvan den dag du ska Ă€ndra nĂ„got... 🙂

TÀnk alla tillverkare hade satt nÀtsladdarna pÄ samma sida utav burkarna dÄ hade ju ditt tips funkat ju.

Amen! TÀnk om alla tillverkare en gÄng för alla skulle komma överens om hur allting ska vara!

Se bara pĂ„ specialfallet Alesis som tycker att Höger = Mono! Vad Ă€r det för snilleblixt egentligen?! 😄

Postat
Dra nĂ€tkablarna lĂ€ngs ena benet och signalkablarna lĂ€ngs andra benet. Om de behöver korsa varandra för att komma fram, sĂ„ försök göra den i rĂ€t vinkel och ta ut en extra svĂ€ng om det skulle behövas för att fĂ„ ihop det sĂ„. FĂ€st med buntband EFTER att du har mĂ€rkt upp kablarna pĂ„ lagom avstĂ„nd mellan mĂ€rkningarna, sĂ„ att du har en rimlig chans att hitta rĂ€tt kabel i hĂ€rvan den dag du ska Ă€ndra nĂ„got... 😉

Amen! TÀnk om alla tillverkare en gÄng för alla skulle komma överens om hur allting ska vara!

Se bara pĂ„ specialfallet Alesis som tycker att Höger = Mono! Vad Ă€r det för snilleblixt egentligen?! 😄

Höger = mono??? Vad perverst! 🙂

thrinithan (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Höger = mono??? Vad perverst!  🙂

Jag menar det! Jag stod som ett frĂ„getecken nĂ€r jag inte fick nĂ„ ljud ur min första Alesis produkt. SĂ„g sen efter ett tags felsökande att det baktill pĂ„ modulen stod Right (Mono) bredvid ena telejacket... Blev smĂ„tt irriterad... och konfunderad... sen skrattade jag Ă„t deras dumhet 😉

Detta fenomen skapade mig ett till problem nĂ€r jag skulle koppla in min Alesis kompressor som Insert i mitt ljudkort. Normalt sett har vĂ€l en Y-kabel Left = in i effekten och Right = ut frĂ„n effekten... Men inte pĂ„ Alesis... dĂ€r mĂ„ste du koppla tvĂ€rtom 😄

Redigerat av thrinithan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.