Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

😉

Jag köpte Cubase SE 3 och nu när jag installerarde det, så går det inte att starta programmet! Den här första start-rutan kommer upp, men den går inte längre än till License Control Center har stött på ett problem och måste avslutas. (Ja, jag har dongeln i...), och sedan:

likadnt med : CubaseSE3.exe har stött på ett problem och måste avslutas.

Varför blir det så?

Har testat att installera om flera gånger - same sak händer.

Skulle uppskatta lite hjälp. Det här är grymt frustrerande...

Just installerat ett nytt ljudkort(ELIROL24bit 96kHz)

Tack för hjälp!

😄

Edited by doris
Annons
Posted

Mycket tydligare än dina tidigare inlägg.

Myskoproblem du, ska kolla en grej i manualen. Isf återkommer jag.

Posted
Mycket tydligare än dina tidigare inlägg.

Myskoproblem du, ska kolla en grej i manualen. Isf återkommer jag.

Tack så mycket! 😉

Posted (edited)

Hittade detta.

The copy protection key should be plugged into the computer’s USB

port after installing Cubase SX/SL and restarting the computer!

When the copy protection key is plugged into the USB port, Windows will automatically

register it as a new hardware device and will attempt to find drivers for it – these

necessary drivers won’t be there until Cubase SX/SL has been installed and the computer

restarted. 

Som det står ska man stoppa in dongeln efter installationen. Vet inte om det kan vara problemet. Låter någon mer kunnig bekräfta eller dementera.

Edit: Men du har ju SE... 😉

Edited by Zyan
Posted (edited)

Hade du dongeln i vid installationen??

edit: du ska installera utan den istoppad! 😉

Edited by IDF
Posted
Hade du dongeln i vid installationen??

edit: du ska installera utan den istoppad! 😉

Som vanligt drar jag snabbast 😄

Posted

Jo jag har gjort så!

Läste instruktions boken bokstav för bokstav!

Tack ändå!

Posted
Cubase SE 3
Cubasesl.exe

Säg, borde den inte heta Cubasese.exe isåfall? Om du har både SE 3 och SL på hårddisken, tror jag att du rentav startar fel programfil bara. 😉

Posted

Förresten är det inte många dagar sedan en liknande tråd om Cubase SL, då detta förslag dök upp.

Dvs. du installerar om License Control Center med parametern /o för att vara säker på att alla gamla filer skrivs över!

Posted

(Dvs. du installerar om License Control Center med parametern /o för att vara säker på att alla gamla filer skrivs över! )Det har jag gjort redan, men när jag tryckte på Enter kom samma ruta upp!

Jag kommer inte längre än att rutan kommer upp sen fastnar den: den säger ingen ting, utan bara att:CubaseSE3.exe har stött på ett problem och måste avslutas. 😉😉

Posted
Förresten är det inte många dagar sedan en liknande tråd om Cubase SL, då detta förslag dök upp.

Dvs. du installerar om License Control Center med parametern /o för att vara säker på att alla gamla filer skrivs över!

Jag har samma problem som han! 😉

Fast jag köpte programmet igår.Jag behövde knapt skriva eget inlägg koperade halva hans(hihi)...men inget hjälper!!! 😉😄

Posted

Nu har jag rättat mitt inlägg!Hjälp någon? 😆

Posted

Jaja... Jag lämnar den tillbaks till afären då 😛 ..Min galna data och jag 😆 ..Fan.... Jag fick ett"studio program med mitt nya ljudkort...Edirol 24 bit 96kHz...

programmet heter SONAR LE är den lika bra???

Ja dem hatar mig nog snart på afären jag har varit tillbaks 4 gngr nu...

Tack för hjälpen alla!!!! 😛

Posted

Har tyvärr inga bra idéer - men om ingen annan i forumet får en snilleblixt, så skulle du kanske ta och ringa till supporten på MI7. De har nog hört om de flesta märkliga problem, så de borde kunna hjälpa dig. Gå in och registrera ditt program på MI7's hemsida först, bara.

Posted
Har tyvärr inga bra idéer - men om ingen annan i forumet får en snilleblixt, så skulle du kanske ta och ringa till supporten på MI7. De har nog hört om de flesta märkliga problem, så de borde kunna hjälpa dig. Gå in och registrera ditt program på MI7's hemsida först, bara.

Är mitt program som heter SONAR LE lika bra???

Tack för snäll hjälp! 😛😆

Posted

Är mitt program som heter SONAR LE lika bra???

Tack för snäll hjälp! 😛😛

Sonar känner jag dessvärre inte alls till, men det skadar ju inte att prova. Ljudmässigt skiljer det troligen inget - om man inte går ner på atomnivå eller något - utan det är användningen som kan skilja en del. Om du börjar med Sonar nu och lär dig det, så kommer du antagligen att bli lika inbiten Sonar-användare, som jag är Cubase-användare... 😆

Posted (edited)

Lättast är kanske att ringa MI7 och snacka med supporten där, de kan hjälpa dig att installera det. Om jag skulle skulle pröva själv skulle jag göra det i denna ordning:

1. Avinstallera se, sök på datan och ta bort alla se relaterade prefs du hittar under "Documents and Settings" samt "Program Files".

2. reboot

3. ladda hem senaste driver för syncrosoft: http://www.syncrosoft.com/License_Control_Center-78-11.html

4. ladda hem senaste updatering av cubase: http://www.steinberg.net/544_1.html

5. utan dongeln instoppad, installera cubase cd:n

6. installera den senaste syncrosoft drivern

7. installera den senaste uppdateringen av cubase

8. reboot

9. stoppa i dongel (låt den installera drivers för dongel)

10. Starta cubase

Fungerar inte detta skulle jag ringa supporten, lycka till!

Edited by Slackerboy
Posted

Jag har hunnit till punkten där jag, försöker ladda ner cubase uppdateringen men så stöter den på problem: den säger att programmet tyvärr inte kan öppnas? Jag gjorde allt du sa...

Jag köpt programmet på musikbörsen. Borde fungera. Tror du att det fins filar kvar som jag inte lyckades hitta! Du är så snäll som tar tid och hjälper mig!

Doris... Kvinnor kan! Öh, inte så bra…fan!

😉

Posted
Lättast är kanske att ringa MI7 och snacka med supporten där, de kan hjälpa dig att installera det. Om jag skulle skulle pröva själv skulle jag göra det i denna ordning:

1. Avinstallera se, sök på datan och ta bort alla se relaterade prefs du hittar under "Documents and Settings" samt "Program Files".

2. reboot

3. ladda hem senaste driver för syncrosoft: http://www.syncrosoft.com/License_Control_Center-78-11.html

8. reboot

10. Starta cubase

Hej!

The file C/program/steinberg/cubaseSE3convif.opt culd not be opend!

Säger den när jag ska ladda ner uppdateringen

Jag sitter med cd:n och nyckeln i handen och stirrar ut i tomma intet… en bra dag för självmord tänker jag!

Tack för din hjälp!

😉

Posted

Mysko...

Hur många program, filer etc har du lagt in på Datorn

veckan innan Cubase?

Hur länge är det sen du formaterade om datorn senast?

Har du någon form av antivirusprogram/brandvägg samtidigt som

du uppdaterar?

Fungerar alla andra program som dom ska?

Posted (edited)

Det beror nog på att du måste installera från CD:n innan du installerar uppdateringen. Jag fick nämligen exakt det felet när jag försökte installera enbart uppgraderingen här på jobbet, där jag inte har något musikrelaterat installerat...

Har du redan installerat från CD:n och den ändå säger så, så är det nog bäst att ringa till MI7 och få hjälp från dem, eftersom det verkar vara något strul med installationen i så fall - för det var väl SE du hade på CD:n - och inte LE...?

Edited by Claes
Posted

2. reboot

8. reboot

10. Starta cubase

Hej!

Jag sitter med cd:n och nyckeln i handen och stirrar ut i tomma intet… en bra dag för självmord tänker jag!

Tack för din hjälp!

😕

Hej Doris.

När du laddar ner uppdateringen ska du inte öppna den. Det gör du först sen när du ska installera uppdateringen. För enkelhetsskull skriver jag om beskrivningen från Slackerboy:

2. reboot

3. utan dongeln instoppad, installera cubase cd:n

4. ladda hem senaste driver för syncrosoft, samt installera denna http://www.syncrosoft.com/License_Control_Center-78-11.html

5. ladda hem senaste updatering av cubase samt installera denna: http://www.steinberg.net/544_1.html

6. reboot

7. stoppa i dongel (låt den installera drivers för dongel)

8. Starta cubase

Jag kan ha misstolkat dig, men om du öppnar uppdateringen redan när du laddar ner den, försöker du uppdatera programmet innan det blivit installerat. Och då kommer den mycket riktigt inte hitta några filer. Om så är fallet, och du inte har ändrat något sedan dess, gör följande punkter rakt upp och ner:

3

5

6

7

8

Posted

2. reboot

8. reboot

10. Starta cubase

Hej!

Tack för din hjälp!

😕

Hej Doris.

När du laddar ner uppdateringen ska du inte öppna den. Det gör du först sen när du ska installera uppdateringen. För enkelhetsskull skriver jag om beskrivningen från Slackerboy:

2. reboot

3. utan dongeln instoppad, installera cubase cd:n

4. ladda hem senaste driver för syncrosoft, samt installera denna http://www.syncrosoft.com/License_Control_Center-78-11.html

5. ladda hem senaste updatering av cubase samt installera denna: http://www.steinberg.net/544_1.html

6. reboot

7. stoppa i dongel (låt den installera drivers för dongel)

8. Starta cubase

Jag kan ha misstolkat dig, men om du öppnar uppdateringen redan när du laddar ner den, försöker du uppdatera programmet innan det blivit installerat. Och då kommer den mycket riktigt inte hitta några filer. Om så är fallet, och du inte har ändrat något sedan dess, gör följande punkter rakt upp och ner:

3

5

6

7

8

Hej hej...

Nu gjorde jag allt i rätt ordnig, men när jag var på sista steget alltså att uppdatera cubase efter att jag har installerat allting, så kom ett meddelande från datan att ny maskinvara har hittats vilket var Control center fast att den meddelandet kom redan upp tidigare redan… då blev skärmen vitt bakom uppdaterings rutan, fast att den fortsätta att uppdatera och sa att det var lyckat. Jag gjorde rebot ..Men fan samma sak inget av dem 2 kan öppnas??

Tack för hjälpen igen ni är riktigt snälla!

Doris den hesa songfågeln...

Posted

Jo när jag försökte andra gången gjorde jag det misstaget...

Men för det första gången så hände det ett fel ändå… det som att cubase vill vaken bli installerad eller uppdaterad.

Följer varje punk slaviskt!

Posted

Ok - då tror jag att det är bäst att du ringer till supporten på MI7 trots allt. Det kan ju vara så, att det är ett problem de har råkat ut för tidigare, så att de kan hjälpa dig i en handvändning. Det är mycket duktiga killar där, så de brukar kunna reda ut alla möjliga konstigheter. 😕

http://www.mi7.com/ är deras adress

Posted (edited)

Hallå i luckan.

Istället för att ni skall lägga en dag till på detta så är ni välkomna att kontakta vår support.

1. Skicka ett mail på support@mi7.com

2. Ring på 040-6306970.

Vår support är öppen för alla registrerade användare. Teefonen till suppport av delningen står öppen mellan 11.00 - 12.30 samt 14.00 - 17.00.

Edited by fredrik @ mi7
Posted
Ok - då tror jag att det är bäst att du ringer till supporten på MI7 trots allt. Det kan ju vara så, att det är ett problem de har råkat ut för tidigare, så att de kan hjälpa dig i en handvändning. Det är mycket duktiga killar där, så de brukar kunna reda ut alla möjliga konstigheter. 😄

http://www.mi7.com/ är deras adress

Tack så mycket..ska försöka det! 😕😄

Posted

Tack för alla som hjälpte...jag fick ignång den..Hurra!Fast nu måste jag lära mig

att använda den...MI7 var också en bra suport, dem var tålamodiga som fan...Jag är ju inte lätt... men nu är jag glad..Den här sidan är inte så dum alls! 😉😄