Jump to content
Annons

Delay vid play och stop


91:an

Recommended Posts

Skaffade ny musikdator, hembygge. Det gick bra att installera SX3 och audio funkar utan delay. Däremot när jag trycker på play dröjer det en hel sekund innan Cubase reagerar, likaså om jag trycker på stop. Musiken hörs vidare en sekund fast cursorn stannat. Detsamma gäller när VST-instrument spelas. Vid tangentnedtryck blir reaktionstiden en sekund. Måste vara nån inställning som jag missat och inte hittar i manualen, det är ju fyra år sen jag installerade Cubase sist.

Redigerat av 91:an
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter som om du har glömt ställa in en lämplig ASIO-driver i Cubase-inställningarna om det blir så lång fördröjning när du spelar live på något VSTi...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bör vara rätt driver, jag har laddat hem den från Terratec, MDX6fire24/96 och det är ASIO multimedia driver vilket syns i VST-connection, precis som det gjorde i tidigare datorn. Och i ljudkortets kontrollpanel är buffern inställd på 12ms så det måste vara något annat som spökar.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är ASIO multimedia driver

Ja, då är det inte rätt drivrutin. Installera DMX 6fire ASIO-drivrutin! 😆

Någon annan drivrutin finns inte, vare sig på kortets medföljande CD-skiva eller på Terratecs hemsida för download av drivrutin till ljudkortet DMX6fire 24/96.

WDM Driver står det på drivern man laddar hem, vad betyder det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det löste sig, Linus! Den hemladdade drivrutinen från Terratec innehöll flera olika drivrutiner, och nu hittade jag var jag kunde välja rätt rutin. Det var i devicesetupfönstret och inte Vst-conection där jag först letat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...