Ponderosa Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 (redigerat) Ok, För att göra en lĂ„ng historia kort: Jag har haft problem mer eller mindre hela tiden med att fĂ„ mitt ljudkort, min laptop och sist men inte minst Cakewalk Sonar 4 Producer Edition att fungera felfritt tillsammans. Ibland, helt oregelbundet "hackar" filerna till. Det lĂ„ter precis som det nĂ€r man skakar en gammal bĂ€rbar CD-freestyle, lĂ„ten hamnar helt i otakt. Jag har haft datorn ivĂ€g pĂ„ service (fĂ„tt allting utbytt, alla inĂ€lvor slets ut och ersattes med helt nya grejer), jag har bytt ljudkort (frĂ„n TerraTec PHASE 24 FW till Edirol FA-66) och följt alla goda rĂ„d och guider som jag kommit över. StĂ€ngt av allting som inte behöver vara pĂ„ i Windows XP och har allting pĂ„ maximal prestanda (följde en guide pĂ„ SONARÂŽs huvudforum) Namn: Fujitsu Siemens LifeBook S7020 Supreme - Pentium M 760 2 GHz - 14.1" TFT RAM: 2 GB Plattformsteknik: Intel Centrino Processor: Intel Pentium M 760 / 2 GHz Operativsystem: Microsoft Windows XP Professional Jag anvĂ€nder datorn live pĂ„ gigen, och kör dĂ„ i dagslĂ€get bara 2 spĂ„r. Track 1 dĂ€r ligger bakrunderna och Track 2 Ă€r ett midispĂ„r dĂ€r det ligger programchanges till ljusstyrningen. Problemet har varit att jag drabbas av att lĂ„tar "hackar" till och hamnar i otakt gentemot den takten som jag spelar mot. Jag har pillat massor med Mixinglatency och i dagslĂ€get sĂ„ fungerar allting helt felfritt, har inte haft nĂ„gra hack pĂ„ evigheter, men under Options>Audio..>General> SĂ„ har jag "Buffers in Playback Queue" pĂ„ 16, Buffer Size 50,0 msec vilket dĂ„ ger en "Effective latency at 48khz/stereo 750,0(!!) msec". Jag har börjat pĂ„ den lĂ€gsta latencyn och bara höjt ett steg i taget tills "hacken" försvunnit helt. Och 750,0 msec Ă€r ju skitsamma om man bara skall spela upp nĂ„got, men nu Ă€r jag tillbaka pĂ„ ruta 1 igen... För nu vill jag kunna sjunga via SONAR i realtid för att fĂ„ anvĂ€ndning av alla effekter + automation. Men dĂ„ mĂ„ste lacentyn ner till minst 7 msec vilket sabbar allting.. "Hacken" kommer tillbaka direkt pĂ„ lĂ„tarna vilket gör det ohĂ„llbart i ett livesammanhang. Jag Ă€r helt knĂ€ckt.. Men finns det nĂ„gon dĂ€r ute som vet hur man löser detta, sĂ„ Ă€r det banne mej pĂ„ detta forumet. Ăr oehört tacksam för all hjĂ€lp jag kan fĂ„!! Redigerat 14 november 2006 av Ponderosa
Vallhagen Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 ... men under Options>Audio..>General> SÄ har jag "Buffers in Playback Queue" pÄ 16, Det dÀr lÄter galet lÄgt (?). SÀtt till 256. Jag antar att du har de senaste drivisarna. ASIO? Normalt ska du utan vidare kunna köra med en latency runt 10ms.
Linus Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 ... men under Options>Audio..>General> SĂ„ har jag "Buffers in Playback Queue" pĂ„ 16, Det dĂ€r lĂ„ter galet lĂ„gt (?). SĂ€tt till 256. Jag tycker tvĂ€rtom att 16 lĂ„ter helt lagom. Och datorspec, ljudkort och program Ă€r ju typ tiptop. đ Har tyvĂ€rr inget rakt svar sĂ„hĂ€r pĂ„ vad som Ă€r felet, men hade antagligen kunnat felsöka det ifall jag satt framför datorn fysiskt. Kör du ASIO? Eller WDM? Ăr ditt Sonar-projekt helt rent frĂ„n plugins? Eller har du DirectX-effekter eller VST-plugin i wrapper inladdade?
Ponderosa Postat 12 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 november 2006 Jag antar att du har de senaste drivisarna. ASIO? Jag kör WDM, men jag har Ă€ven provat med ASIO, Och det Ă€r samma problem dĂ€r. NĂ€r man spelar nĂ„gonting i tex Winamp sĂ„ flyter allting pĂ„ helt utan problem, sĂ„ felet mĂ„ste ligga nĂ„gonstans i SONAR? Jag har inte uppdaterat nĂ„gra drivrutiner till varken ASIO eller WDM/KS och. PĂ„ min stationĂ€ra dator kör jag med Cubase och dĂ€r har jag aldrig behövt Ă€ndra nĂ„gonting eller laddat hem nya drivrutiner till ASIO/WDM för dĂ€r flyter det pĂ„ utan problem. Jag tycker tvĂ€rtom att 16 lĂ„ter helt lagom. AlltsĂ„ "Buffers in Playback Queue: 16" Ă€r inte bra om jag fattat allting rĂ€tt. Det gör att jag inte kan köra "Buffersizen" lĂ€ngre ner Ă€n till "10 Msec", och i ren effektiv latency blir det hela "150 Msec" vilket Ă€r helt ohĂ„llbart om man skall sjunga via SONAR i realtid. Ăr ditt Sonar-projekt helt rent frĂ„n plugins? Eller har du DirectX-effekter eller VST-plugin i wrapper inladdade? Japp, som jag kör projekten nu Ă€r dom helt rena frĂ„n DirectX-effekter och VST-pluggar men om jag fĂ„r allting till att fungera kommer sĂ„ngen ligga med pĂ„ ett spĂ„r med masssa pluggar och effekter som skall anvĂ€nads i realtid. Jag mĂ€rker nu att om jag trycker pĂ„ "Input Echo:Off/on" nĂ€r lĂ„ten rullar sĂ„ blir det ett liknande hack som dom oregelbunda hacken jag nĂ€mde innan, HĂ€nder det samma sak för er?
android Postat 13 november 2006 Postat 13 november 2006 Du har alltsÄ inte kollat om det finns nyare drivrutiner till ditt ljudkort? Det borde iofs inte alls vara bara det, men det kan ju alltid vara en början... Kan ditt ljudkort ha egna instÀllningar som Àr med och spökar, tro? Kolla vad "buffer size" stÄr instÀllt pÄ. Det kan kanske va sÄ att det Àr instÀllt alldeles för lÄgt? Gissar att det Àr det som Vallhagen tÀnker pÄ nÀr han sÀger att det ska va pÄ 256. "Buffers in playback queue" brukar jag köra med 2 (eller ibland 3), och kan utan problem vara nere i 2ms latency, om det inte Àr ett för stort projekt. Och, jo, jag tror att det brukar hacka till nÀr man klickar pÄ "Input Echo:Off/on".
Ponderosa Postat 13 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 november 2006 (redigerat) Ang Drivrutinerna till mitt ljudkort sĂ„ kollade jag innan om det fanns nĂ„gra nya, men versionen som fanns var "v 1.0.0" sĂ„ jag misstĂ€nker att det Ă€r samma som "standard" rutinerna som medföljer i installationsprogrammet. Mitt ljudkort Edirol FA-66 har en "egen" buffer. Den pĂ„verkar Latencyn en aning för man mĂ€rker skillnad nĂ€r man har den pĂ„ "Min" respektive "Max". Dock Ă€r jag vĂ€ldigt osĂ€ker om det har nĂ„gon betydelse var den stĂ„r men eftersom det funkar felfritt nu sĂ„ stĂ„r den jĂ€mt pĂ„ Max. Problemet Ă€r Ă„terigen att jag vill kunna sjunga, och spela keyboard i realtid via SONAR respektive V-stack vilket gör att vill ha bort sĂ„ mycket latency som möjligt đ Ok, sĂ„hĂ€r ser instĂ€llningarna ut i SONAR under Options>Audio.. Problemet hĂ€r Ă€r att jag mĂ„ste ha "Buffers In Playback Queue: 16" vilket gör att "Effective latency" blir hela 750 msec. Det kĂ€nns helt sjukt att jag skall behöva ha sĂ„n fördröjning med prestandan pĂ„ datorn och ljudkortet. Men har jag instĂ€llningarna sĂ„hĂ€r sĂ„ funkar det att spela upp utan att det hackar alls. Men som sagt, sjunga via ljudkortet i realtid Ă€r omöjligt. HĂ€r Ă€r jag vĂ€ldigt osĂ€ker pĂ„ vad som verkligen spelar roll. I manualen till FA-66 stod det att om man anvĂ€nder SONAR skall man köra WDM/KS med 48khz/24 bit upplösning pĂ„ lĂ„tarna. Men jag har provat ASIO ocksĂ„ utan att mĂ€rka nĂ„gon direkt skillnad, dvs nĂ€r det hackar, hackar det oavsett vilken "Driver Mode" jag valt. LikasĂ„ om det inte hackar. NĂ„got som Ă€r fel hĂ€r? Har aldrig rört nĂ„got i denna fliken, behöver jag det? Hoppas denna information kan ge er mer att gĂ„ pĂ„. Redigerat 13 november 2006 av Ponderosa
Vallhagen Postat 13 november 2006 Postat 13 november 2006 Kolla vad "buffer size" stÄr instÀllt pÄ. Det kan kanske va sÄ att det Àr instÀllt alldeles för lÄgt? Gissar att det Àr det som Vallhagen tÀnker pÄ nÀr han sÀger att det ska va pÄ 256. Helt riktigt. Jag yrade i mitt förra inlÀgg. Jag ser att Ponderosa satt till 512 vilket fsts oxÄ ska vara ok.
android Postat 13 november 2006 Postat 13 november 2006 (redigerat) Nu gissar jag bara, men jag har för mig att det Àr nÄt med "read caching" och "write caching"...... Kommer inte ihÄg, men har du testat om det gör nÄn skillnad om du klickar ur dem? Kolla i hjÀlpen vad som stÄr angÄende det? Annars ser jag inget konstigt alls. Redigerat 13 november 2006 av android
Ponderosa Postat 13 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 november 2006 Nu gissar jag bara, men jag har för mig att det Ă€r nĂ„t med "read caching" och "write caching" Jo det stĂ€mmer đ , sĂ„hĂ€r stĂ„r det i hjĂ€lpen till SONAR. "SONAR will usually perform best with all caching disabled". Jag bockade ur dom boxarna och testade att köra igen med lĂ€gsta möjliga latency, dvs "buffers in playback queue: 2" och "buffersize: 10 msec" (Ăr inte 10 msec rĂ€tt högt för att vara lĂ€gst möjliga??). Allting flöt pĂ„ helt felfritt i Ca 20 min sen bara dog det.. Jag kollade pĂ„ skĂ€rmen och dĂ„ hade lĂ„ten stannat och det stod "DROPOUT" med stora bokstĂ€ver. Ok det va sĂ„ lĂ„ngt... LĂ„t mej gissa, Ă€nda sĂ€ttet att undvika Dropouts Ă€r att höja latencyn eller? đ„°
android Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 Fast vad lĂ€gsta latency blir beror Ă€ven pĂ„ vad "buffer size" Ă€r instĂ€llt pĂ„. Drar du ned den till 256, sĂ„ borde latencyn halveras... Men om det inte funkar nu, lĂ€r det inte nog funka dĂ„ heller, om nu inte ljudkortet trivs bĂ€ttre med 256 av nĂ„n skum anledning. Fast, hmm, nu slog mig en annan sak... Hur stĂ„r det till med din hĂ„rddisk? Det skulle ju Ă€ven kanske kunna vara den som inte hinner med, och orsakar dropoutsen, kanske...??? đ VĂ„r gamla dator fick dropouts lite dĂ„ och dĂ„ pga att vi hade en knökfull och fragmenterad hĂ„rddisk...
Ponderosa Postat 14 november 2006 TrÄdstartare Postat 14 november 2006 HÀng med hÀr nu, för detta kan bli lite rörigt. Vi mÄste först reda ut vilken buffer size det Àr vi pratar om. Det finns 3 stycken: 1) Latencyn Buffer Size 2) I/O Buffer size 3) Ljudkortets Buffer size NÀr jag sa att jag hade en "buffer size: 10 msec" sÄ menar jag nr 1, sjÀlva latency regeln, se bilden nedan: Den andra buffer sizen jag pratar om Àr nr 2, "I/O Buffer Size" den som ligger under "advanced" fliken. se bilden nedan: Denna har ingenting att göra med sjÀlva latencyn, bara storleken pÄ "bufferten" som skickas mellan ljudkortet och datorn. DÀremot om jag Àndrar buffer sizen pÄ ljudkortet (nr 3) pÄverkar det hur lÄgt jag kan sÀtta latencyn pÄ nr 1. Se bilden nedan: Vad jag gjort nu Àr följande: 1) StÀllt Ljudkorts bufferten pÄ 80% 2) StÀllt Latency Buffer Sizen i SONAR pÄ nÀst lÀgsta: 8 msec 3) StÀllt I/O buffer size pÄ max: 2048 kB/sec NÄgonstans bland dessa 3 grejerna mÄste felet ligga. Jag misstÀnker att varför det "hackat till" innan beror pÄ att I/O buffer size varit för lÄg och dÀrför har jag tvingats höja den rena latencyn för att kompensera detta. Nu har jag gjort tvÀrtom, höjt I/O buffer size till max och istÀllet sÀnkt den rena latencyn. Jag skall prova att spela nu ett tag, Hoppas det fungerar nu..
Ponderosa Postat 14 november 2006 TrÄdstartare Postat 14 november 2006 En annan tanke som slog mej nu var att det mÄste finnas fler dÀr ute som kör med exakt samma uppsÀttning, dvs "SONAR 4" + "Edirol FA-66". Dessa har ju sÄlts som paket har jag sett. Hur har ni era instÀllningar?
Linus Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 1. Varför kör du med 48 kHz? Jobbar du mot film? Eller DAT-bandare? Annars, gĂ„ ner pĂ„ 44 kHz för "normal" musikproduktion som ska ut pĂ„ CD. 2. Du har kryssat bort "Enable Read Caching" och "Enable Write Caching" sedan du tog skĂ€rmdumparna alltsĂ„? 3. Hur mĂ„nga audiospĂ„r och pluggar kör du? 4. Ligger projektet pĂ„ laptopens interna hĂ„rddisk? IsĂ„fall, vet du hur snabb den Ă€r? 5. Ligger projektet pĂ„ Firewire-hĂ„rddisk? Ăr den kopplad pĂ„ samma port som ditt ljudkort?
android Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 Oj, fanns det 3 olika... đł Jag menade ljudkortets buffer size (pĂ„ mitt ljudkort har Ă€ven det siffror). Jag har svĂ„rt att se att du ska behöva ha det pĂ„ MAX, eller ens 80% av max. Jag har oftast mitt pĂ„ 256, och det Ă€r om jag minns rĂ€tt det nĂ€st eller nĂ€stnĂ€st lĂ€gsta vĂ€rdet...
Ponderosa Postat 14 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 14 november 2006 Oj, fanns det 3 olika... đź Jag menade ljudkortets buffer size (pĂ„ mitt ljudkort har Ă€ven det siffror).Jag har svĂ„rt att se att du ska behöva ha det pĂ„ MAX, eller ens 80% av max. Jag har oftast mitt pĂ„ 256, och det Ă€r om jag minns rĂ€tt det nĂ€st eller nĂ€stnĂ€st lĂ€gsta vĂ€rdet... Ah ok, dĂ„ Ă€r jag med pĂ„ vad du menar. Jag har spelat nu hela eftermiddagen och det har flytit pĂ„ felfritt, Ă€nda fram tills nu, dĂ„ kom en dropout.. đł Jag skall prova det du sĂ€ger android. Jag sĂ€nker bufferten pĂ„ ljudkortet och höjer istĂ€llet latencyn lite till i SONAR. Funkar det inte nu sĂ„ vetti fan vad som Ă€r fel...Jag defragmentarade datorn innan med, och det finns ca 70 gig kvar sĂ„ den Ă€r inte fylld pĂ„ lĂ„nga vĂ€gar.  1. Varför kör du med 48 kHz? Jobbar du mot film? Eller DAT-bandare?Annars, gĂ„ ner pĂ„ 44 kHz för "normal" musikproduktion som ska ut pĂ„ CD. 2. Du har kryssat bort "Enable Read Caching" och "Enable Write Caching" sedan du tog skĂ€rmdumparna alltsĂ„? 3. Hur mĂ„nga audiospĂ„r och pluggar kör du? 4. Ligger projektet pĂ„ laptopens interna hĂ„rddisk? IsĂ„fall, vet du hur snabb den Ă€r? 5. Ligger projektet pĂ„ Firewire-hĂ„rddisk? Ăr den kopplad pĂ„ samma port som ditt ljudkort? 1) Det stod i manualen till FA-66 (ljudkortet) att om man körde SONAR sĂ„ skulle instĂ€llningarna vara pĂ„ vissa vis. Bla rekomenderade dom att audiospĂ„ren skulle ha upplösningen 48 khz/24mbit, Varför vet jag inte. Datorn anvĂ€nds enbart som uppspelare live, ingenting alls som inspelningsenhet i studio. 2) Ja, BĂ„da dom tvĂ„ Ă€r nu urbockade. 3) För tillfĂ€llet bara ett enda audiospĂ„r, och ett midispĂ„r till att sköta ljuset. 4) Allting ligger pĂ„ laptopens hĂ„rddisk, och den har följande spec: 80 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm 5) Nej, allting ligger som sagt pĂ„ datorn. Bara ljudkortet Ă€r externt och kopplat via firewire
Linus Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 3) För tillfĂ€llet bara ett enda audiospĂ„r, och ett midispĂ„r till att sköta ljuset. đł Och din 2GHz dator fĂ„r en dropout av det lilla? Det hĂ€r luktar skumt. đ
Ponderosa Postat 14 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 14 november 2006 đłOch din 2GHz dator fĂ„r en dropout av det lilla? Det hĂ€r luktar skumt. đ Ja det Ă€r nĂ„gonting som inte stĂ€mmer helt klart, Datorn jobbar knappt och Ă€nda fĂ„r jag dropouts. CPUn Ă€r pĂ„ 5% och DISK 0% nu nĂ€r lĂ„ten rullar..
Ponderosa Postat 14 november 2006 TrÄdstartare Postat 14 november 2006 Ok, nu provade jag följande: SÀnkte buffer sizen pÄ Ljudkortet till 20%, men genast sÄ kommer "hacken" tillbaka. Det Àr samma latency i SONAR dvs 8 msec, Àr det nÄgonting som Àr galet med buffringen till ljudkortet tro? Ska kolla igen om det finns nÄgra nya drivrutiner till det... Suck.. elÀndet tar aldrig slut...
Ponderosa Postat 14 november 2006 TrÄdstartare Postat 14 november 2006 Laddade hem dom drivrutiner som fanns pÄ Rolands hemsida och installerade dom, men ingen skillnad. Hacken bestÄr..
Ponderosa Postat 14 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 14 november 2006 Var inne och kollade pĂ„ Cakewalks officella forum och kom över vĂ€ldigt vĂ€rdeful information. Jag vet inte om detta berör alla, men för min del Ă€r det i alla fall sĂ„hĂ€r att nĂ€r jag körde WDM sĂ„ hade jag "dubbla" buffersize. AlltsĂ„ mitt ljudkorts buffersize och SONARS buffersize mĂ„ste dĂ€rför ha krockat. Vilket sĂ€ger sig sjĂ€lv inte kan vara sĂ€rskilt lyckat. Jag har nu dĂ€rför bytt till ASIO, och laddat hem drivrutiner frĂ„n ASIO4ALL. Med ASIO sĂ„ Ă€r buffersizen bara en, och det Ă€r ljudkortets. Jag ville ocksĂ„ veta varför jag drabbades av Dropouts sökte vidare pĂ„ det. En kille rekomenderade en annan att köra DPC Latency Checker dĂ€r man kunde se om det Ă€r nĂ„got pĂ„ datorn som kan orsaka en dropout. Och tro det eller ej, jag hittade ett stort fel, Jag hade inte inaktiverat nĂ€tverksanslutningen och nĂ€r jag sen gjorde det flöt testet pĂ„ helt utan nĂ„gra som helst problem. Jag skall prova vidare nu med ASIO. Testade att köra med minimal latency innan (1,3 msec) men dĂ„ hackade det till en gĂ„ng. SĂ„ jag höjde till 5,3 msec och Ă€n sĂ„ lĂ€nge har det inte varit nĂ„gra hack, sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se hur lĂ€nge det funkar nu đ .
Majken Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 Om det Àr ett Edirol FA-66 du har sÄ bör du köra pÄ ljudkortets egna ASIO-drivrutiner snarare Àn ASIO4ALL. Det Àr enbart med enkla ljudkort i bÀrbara eller pÄ moderkort som ASIO4ALL Àr intressant att köra. /Majken
hegobald Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 (redigerat) Mm.. Inte ASIO 4 all till Edirol inte.. AnvĂ€nd Rolands egna ASIO drivis som Majken sĂ€ger.. Sen funderar jag.. 48 Khz Ă€r lite overkill?? 44,1Khz/24 bit Ă€r nog ett bĂ€ttre alternativ.. Tar inte lika hög bandbredd frĂ„n din hĂ„rddisk.. sĂ€rskillt om du kör allt frĂ„n en och samma hĂ„rddisk.. EDIT: sen ser jag en sak.. LĂ€ngst ner pĂ„ bilden.. Du kör med den första skarpa drivisen för det ljudkortet.. Ver 1.0.0 đ± Den Ă€r sĂ€kert uppgraderad numera.. đ Fast samtidigt ser jag att det inte finns nĂ„n nyare version HĂR đ Redigerat 14 november 2006 av hegobald
Linus Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 Case closed. Ponderosa skrev i en annan trÄd att den felande lÀnken hittats. DPC Latency Checker Àr ett fantastiskt program som hjÀlpte mej hitta felet till mina dropouts. Det visade sig vara min nÀtverksanslutning som spökade. Prova det, du kommer inte Ängra dej
Ponderosa Postat 14 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 14 november 2006 (redigerat) Om det Ă€r ett Edirol FA-66 du har sĂ„ bör du köra pĂ„ ljudkortets egna ASIO-drivrutiner snarare Ă€n ASIO4ALL. Det Ă€r enbart med enkla ljudkort i bĂ€rbara eller pĂ„ moderkort som ASIO4ALL Ă€r intressant att köra. /Majken Ok, men det flyter pĂ„ helt felfritt nu. ASIO4ALL har en bredare skala av latencys att vĂ€lja mellan och man behöver inte slĂ„ pĂ„/av ljudkortet och starta om datorn varje gĂ„ng man bytt latency. Men sĂ€ger du att det gamla Ă€r bĂ€ttre sĂ„ Ă€r det vĂ€l sĂ„. En annan sak jag mĂ€rkte nu nĂ€r jag bytte frĂ„n WDM till ASIO var att "hacken" visst finns kvar OM jag har en för hög I/O Buffersize. SĂ„ jag stĂ€llde den pĂ„ det nĂ€st minsta nu istĂ€llet (2 KB) och nu flyter det som sagt pĂ„ helt utan problem, inte ett hack sĂ„ lĂ„ngt örat kan nĂ„. Och inte en enda DropOut heller đ.. Vet inte om det Ă€r allmĂ€nt accepterad bland SONAR folk att göra sĂ„?, jag tar pĂ„ mej NinjadrĂ€kten och gömmer mej i sĂ„na fall đ Redigerat 14 november 2006 av Ponderosa
hegobald Postat 14 november 2006 Postat 14 november 2006 Finfint att allt löst sig.. Visst Ă€r det lustigt.. Bara genom att fĂ„ tala ut om problemet med nĂ„n sĂ„ brukar man tillslut finna lösningen sjĂ€lv.. đ Men den dĂ€r DPC Latency Testet.. Det fattar jag inte.. Har testat det nu och det ser bara ut sĂ„ hĂ€r đČ
Linus Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Hego, om det hĂ€r Ă€r bra vĂ€rden... ...och det hĂ€r Ă€r dĂ„liga vĂ€rden med röda latency-spikar... ...sĂ„ borde din prestanda vara lysande. Dina mĂ€tare Ă€r inte bara konstant gröna, utan ligger konstant pĂ„ botten ocksĂ„. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.