Jump to content
Annons

Nya Mbox 2 Mini


Björn Olsberg

Recommended Posts

Digidesign fortsätter sitt korståg med Pro Tools LE och ljudkortet Mbox. Alldeles nyss meddelade företaget att de släpper Mbox 2 Mini, vilket är ljudkort, Pro Tools LE och medföljande mjukvara för under 3000 kronor. Det är lika mycket som likvärdiga Pro Tools M-Powered kostar - utan hårdvara.

Hela nyheten ligger på www.studio.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hur fungerar det egentligen med USB 1.1-interface? Är inte det i segaste laget?

Det är så få kanaler/liten datamängd/låga krav i överföringshastighet så USB 1.1 räcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fungerar det egentligen med USB 1.1-interface? Är inte det i segaste laget?

Det är så få kanaler/liten datamängd/låga krav i överföringshastighet så USB 1.1 räcker.

Givetvis... Du har så rätt, Linus. 🙂

Men, åter igen: Synd med kanalbegränsningen. 😎

Grymt bra pris på ljudkort + musikprogram annars! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak:

Hur fungerar det egentligen med USB 1.1-interface? Är inte det i segaste laget?

Digidesign i all ära, men USB 1 skulle jag inte rekommendera till någon. Framförallt upptill bevis för boxens 24 bitars in och ut i lite högre samplingsfrkvens..och vips så kan man pressa ett USB 1 att jobba bortom marginalerna om mjukvaran har minsta svagheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nevermind. Imorn(torsdag) så får jag min mbox2mini. Den vart så söt så det gick inte att backa. O 3000 pix. Det är ju grymt prisvärt med tanke på vad jag ska ha den till. Det följer ju med en del kul!! Men är ändå lite allergisk mot den tråkblåa färgen? Kan man inte pimpa den lite tro? Jag vill ha en svartglansig med silverreglage! Har jag sneglat på en annan maskin tro... :rolleyes:

LP&U

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju på G att skaffa Pro Tools här, så jag har surfat efter mer tekniska specs på LE 7. Var hittar jag det? Jag finner det väldigt svårt att hitta det på Digidesigns hemsida!

Har någon en länk till någon sida där man kan läsa om programmet?

Vad är kanalbegränsningen just nu? Blir det 48 kanaler i Procuder expansion (vad de nu kallar den)?

EDIT: Är den 32 kanaler?

EDIT2: Kostar det runt €60 att uppgradera från PT6 till PT7?

Redigerat av Torwald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...